Hyundai i30 N Fastback se už testuje. Může mít i 300 koní!

Šéf Hyundai N Albert Biermann prozradil, že se pracuje na navýšení výkonu pohonné jednotky. Dvoulitr může mít až 300 koní!

Špionážní fotografové již zachytili Hyundai i30 N s karoserií fastback při testování na okruhu Nürburgring. Je tak zřejmé, že se zanedlouho dočkáme i produkční verze.

Potvrzují se tak dřívější výroky šéfa divize N značky Hyundai Alberta Biermanna pro britský Autoexpress, že i30N s karosérií hatchback nebude zdaleka jediným počinem. První razítko na tato slova přišlo na detroitském autosalonu, kde se ukázala nová generace Velosteru také ve variantě N. Tu pohání stejný agregát jako má v Nošovicích montovaný i30 N.

Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii

Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii

Čtyřválcový dvoulitr v i30 N Fastback by ovšem mohl dostat mírně navýšený výkon. Biermann přiznal, že se na tom pracuje. "Vloni jsme měli v práci dokonce i auto s 380 koňskými silami," řekl. To bylo ovšem jen v rámci testování. S montáží takového monstra do zákaznických aut se podle něho nepočítá. Nárůst na zhruba 300 koní je ale podle něho možný.

Jiný motor se pak dostane do chystaného i20N. V tomto případě by měl přední kola pohánět přeplňovaný čtyřválec sd zdvihovým objemem 1,6 litru. Výkon se bude pohybovat někde kolem hranici 200 koní.

Jak je kvalitní Hyundai i30 N? Vyzkoušeli jsme to v Nošovicích

Jak je kvalitní Hyundai i30 N? Vyzkoušeli jsme to v Nošovicích

Biermann si je jistý, že tento vůz bude mít úspěch? "Proč bychom se toho měli bát? Existuje spousta hothatchů mezi supermini vozy," uvedl. Například jde o Volkswagen Polo GTI, Ford Fiesta ST, či Peugeot 208. Dokonce i Toyta stvořila limitovanou edici Yarisu GRMN. Tento vůz by mohl mít jak třídveřovou, tak i pětidveřovou karosérii. Na trhu by se mohl dostat už během příštího roku.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 33 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků