Hyundai i30 N Fastback se už testuje. Může mít i 300 koní!

Šéf Hyundai N Albert Biermann prozradil, že se pracuje na navýšení výkonu pohonné jednotky. Dvoulitr může mít až 300 koní!

Špionážní fotografové již zachytili Hyundai i30 N s karoserií fastback při testování na okruhu Nürburgring. Je tak zřejmé, že se zanedlouho dočkáme i produkční verze.

Potvrzují se tak dřívější výroky šéfa divize N značky Hyundai Alberta Biermanna pro britský Autoexpress, že i30N s karosérií hatchback nebude zdaleka jediným počinem. První razítko na tato slova přišlo na detroitském autosalonu, kde se ukázala nová generace Velosteru také ve variantě N. Tu pohání stejný agregát jako má v Nošovicích montovaný i30 N.

Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii

Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii

Čtyřválcový dvoulitr v i30 N Fastback by ovšem mohl dostat mírně navýšený výkon. Biermann přiznal, že se na tom pracuje. "Vloni jsme měli v práci dokonce i auto s 380 koňskými silami," řekl. To bylo ovšem jen v rámci testování. S montáží takového monstra do zákaznických aut se podle něho nepočítá. Nárůst na zhruba 300 koní je ale podle něho možný.

Jiný motor se pak dostane do chystaného i20N. V tomto případě by měl přední kola pohánět přeplňovaný čtyřválec sd zdvihovým objemem 1,6 litru. Výkon se bude pohybovat někde kolem hranici 200 koní.

Jak je kvalitní Hyundai i30 N? Vyzkoušeli jsme to v Nošovicích

Jak je kvalitní Hyundai i30 N? Vyzkoušeli jsme to v Nošovicích

Biermann si je jistý, že tento vůz bude mít úspěch? "Proč bychom se toho měli bát? Existuje spousta hothatchů mezi supermini vozy," uvedl. Například jde o Volkswagen Polo GTI, Ford Fiesta ST, či Peugeot 208. Dokonce i Toyta stvořila limitovanou edici Yarisu GRMN. Tento vůz by mohl mít jak třídveřovou, tak i pětidveřovou karosérii. Na trhu by se mohl dostat už během příštího roku.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 61 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků