Hyundai i30 N Fastback má české ceny! Jak si stojí proti Octavii RS?

Ostrá i30 N už je na českém trhu k mání i v karosářské verzi Fastback. Složení kopíruje hatchback.

Na konci září se představila druhá karosářská verze ostré i30 N. A již nyní lze "hot-Fastback" objednávat i u nás. Stejně jako hatchback je k dispozici jako standardní a Performance verze. Připlatíte vždy dvacet tisíc korun. Standard je tedy k dispozici od 779.990 korun, Performance od 799.990 korun.

Jak schopný je Hyundai Nexo vysavač? Za měsíc vyčistil 918 kg vzduchu!

Jak schopný je Hyundai Nexo vysavač? Za měsíc vyčistil 918 kg vzduchu!

Shodná zůstává i technika. Opět budou k dispozici dvě verze, běžná a Performance. Dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec tedy nabídne výkon 250 či 275 koní a maximální točivý moment 353 či 378 newtonmetrů. To vše na přední kola skrze manuální převodovku. 

Co se týče jízdních parametrů, zrychlení z nuly na sto zabere 6,4 sekund u standardní verze, 6,1 s u výkonnější. Stejně jako maximální rychlost omezená na 250 km/h jsou parametry shodné s pětidveřovou variantou. Zajímavé je srovnání se Škodou Octavia RS, přímým konkurentem Fastbacku N. Najdete jej v tabulce pod textem.

Hyundai jde ve stopách Škody. Také postavil SUV-kabrio, dokonce pro 7 lidí

Hyundai jde ve stopách Škody. Také postavil SUV-kabrio, dokonce pro 7 lidí

Ceník dále kopíruje nabídku hatchbacku. Perfomance se liší nejen výkonem, ale například i devatenáctipalcovými koly, elektronicky řízeným diferenciálem, výztuhou v zavazadelníku či většími brzdami. Připlácet lze jinak vždy za panoramatické okno (+25.000) a metalízu (+16.900 Kč).

Hyundai i30 N Fastback - technická data a srovnání s jediným konkurentem na trhu
Model Hyundai i30 N FB Performance Hyundai i30 N Fastback Škoda Octavia RS
Motor 2.0 T-GDI 2.0 T-GDI 2.0 TSI
Zdvihový objem [cm3] 1998 1998 1984
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 202/6000 184/6000 180/5000
Točivý moment [N.m/min] 353/1450-4700* 353/1450-4000* 370/1600-4300
Převodovka 6M 6M 6M(7A)
Max. rychlost [km/h] 250 250 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 6,1 6,4 6,6
Komb. spotřeba [l/100 km] 7,8 7,7 6,7(6,1)
Základní cena [Kč] 799.900 779.900 766.900(816.900)
*378 N.m s funkcí overboost,
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

dnes | Jan Mička | 35 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků