Hyundai i30 N Fastback má české ceny! Jak si stojí proti Octavii RS?

Ostrá i30 N už je na českém trhu k mání i v karosářské verzi Fastback. Složení kopíruje hatchback.

Na konci září se představila druhá karosářská verze ostré i30 N. A již nyní lze "hot-Fastback" objednávat i u nás. Stejně jako hatchback je k dispozici jako standardní a Performance verze. Připlatíte vždy dvacet tisíc korun. Standard je tedy k dispozici od 779.990 korun, Performance od 799.990 korun.

Jak schopný je Hyundai Nexo vysavač? Za měsíc vyčistil 918 kg vzduchu!

Jak schopný je Hyundai Nexo vysavač? Za měsíc vyčistil 918 kg vzduchu!

Shodná zůstává i technika. Opět budou k dispozici dvě verze, běžná a Performance. Dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec tedy nabídne výkon 250 či 275 koní a maximální točivý moment 353 či 378 newtonmetrů. To vše na přední kola skrze manuální převodovku. 

Co se týče jízdních parametrů, zrychlení z nuly na sto zabere 6,4 sekund u standardní verze, 6,1 s u výkonnější. Stejně jako maximální rychlost omezená na 250 km/h jsou parametry shodné s pětidveřovou variantou. Zajímavé je srovnání se Škodou Octavia RS, přímým konkurentem Fastbacku N. Najdete jej v tabulce pod textem.

Hyundai jde ve stopách Škody. Také postavil SUV-kabrio, dokonce pro 7 lidí

Hyundai jde ve stopách Škody. Také postavil SUV-kabrio, dokonce pro 7 lidí

Ceník dále kopíruje nabídku hatchbacku. Perfomance se liší nejen výkonem, ale například i devatenáctipalcovými koly, elektronicky řízeným diferenciálem, výztuhou v zavazadelníku či většími brzdami. Připlácet lze jinak vždy za panoramatické okno (+25.000) a metalízu (+16.900 Kč).

Hyundai i30 N Fastback - technická data a srovnání s jediným konkurentem na trhu
Model Hyundai i30 N FB Performance Hyundai i30 N Fastback Škoda Octavia RS
Motor 2.0 T-GDI 2.0 T-GDI 2.0 TSI
Zdvihový objem [cm3] 1998 1998 1984
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 202/6000 184/6000 180/5000
Točivý moment [N.m/min] 353/1450-4700* 353/1450-4000* 370/1600-4300
Převodovka 6M 6M 6M(7A)
Max. rychlost [km/h] 250 250 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 6,1 6,4 6,6
Komb. spotřeba [l/100 km] 7,8 7,7 6,7(6,1)
Základní cena [Kč] 799.900 779.900 766.900(816.900)
*378 N.m s funkcí overboost,
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků