Hyundai i30 kombi zná své české ceny

Hyundai si s nasazením kombi i30, označovaného CW, dala ve srovnání s technicky spřízněnou Kia C´eed opět načas.
Hyundai i30 kombi zná své české ceny

Podobné to přitom bylo už s prezentací základních hatchbacků, kdy Kia měla před Hyundaiem také náskok. Oba vozy sice sdílejí srovnatelné technologie, Hyundai se však etabloval jako komfortnější a o něco dražší. Při vývoji kombi verze modelu i30 se Hyundai přiklonil ke konceptu v dnešním světě absolutní unifikace nepříliš obvyklému: s ohledem na dostatečný vnitřní prostor prodloužil rozvor o 50 mm, tedy na rovných 2 700 mm. Celková délka vozu tak narostla na 4 480 mm, na šířku měří 1 780 mm a vysoký je 1 530 mm.

Hyundai i30 se zkrátka neubrání neustálé konfrontaci se svým zavedenějším sourozencem Kia C´eed, jejich srovnatelná provedení se liší pouze tisícovými položkami. C´eed Sporty Wagon sází na sportovní charakter s negativně situovaným  zadním sloupkem ve stylu kombi verze Peugeotu 407, zatímco Hyundai se snaží zaujmout bohatým prostorem pro posádku a její zavazadla.

Podobně jako v případě hatchbacku, i kombík se Hyundai rozhodl postavit v hierarchii nad Kii, oproti níž tak nenabízí základní pohonnou jednotku s objemem 1,4 l. Nabídka užitné hodnoty za pořizovací náklady však přesto hraje do karet právě novince od Hyundaie. Základní provedení i30 CW Classic stojí 384 900 Kč, zatímco Kia Sport Wagon je o 15 000 Kč dražší. Hyundai přitom nabízí ABS s rozdělovačem EBD, šest airbagů, palubní počítač, centrální zamykání nebo rádio s CD, MP3, USB vstupem a ovládáním na volantu. Za zajímavé ceny si lze připlatit třeba za klimatizaci (25 000 Kč) nebo ESP (15 900 Kč). Od provedení Comfort získáte ve standardu navíc třeba digitální klimatizaci, dálkové ovládání centrálního zamykání, kožený potah volantu a řadicí páky či elektricky stavitelná a vyhřívaná zrcátka či alarm.  

Nabídka pohonných jednotek je u obou modelů srovnatelná. Ačkoli Hyundai postrádá nejslabší zážehový motor, přidává naopak slabší provedení přímovstřikového 1,6 CRDI/66 kW v nižším výbavovém stupni. Díky tomu lze mít „naftový“ Hyundai již baťovských 399 900 Kč, což je o třicet tisíc méně než u Kie. Ta však nabízí výkonnější provedení téhož motoru za 429 980 Kč, tedy o celých 45 000 Kč levněji než Hyundai. Zkrátka stejné prosředky, jiný marketing.

Oba vozy přitom již nesází jen na příznivou cenu. Jejich hodnota je skutečně přímo úměrná vlastnostem, které nabízejí a jimiž se mohoju směle postavit po bok evropským matadorům své třídy. A C´eed SW vám představíme již brzy v redakčním testu. Zatímco Kii vyrábí na Slovensku, Hyundai se do rozběhnutí nošoviské akvizice bude dovážet z Koreje. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hyundai i30 CW

 

Hyundai i30 CW

Motor

1,6 CVVT

2,0 CVVT

1,6 CRDi

1,6 CRDi

2,0 CRDi

Zdvihový objem [cm3]

1591

1975

1582

1582

1991

Válce/ventily

4/4

4/4

4/4

4/4

4/4

Nejvyšší výkon [kW/ot/min]

93/6300

105/6000

66/4000

85/4000

103/3800

Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]

157/4200

185/4600

235/1750-2500

255/1900-2750

305/1800-2500

Max. rychlost [km/h]

192 (183)

205 (195)

172

188 (184)

205

Zrychlení 0-100 km/h [s]

11,5 (12,0)

11,1 (11,1)

14,4

11,9 (13,4)

10,7

Komb. spotřeba [l/100 km]

6,2 (6,9)

7,1 (7,6)

4,9

4,9 (6,0)

5,5

Cena Classic [Kč]

384.900,-

-

399.900,-

-

-

Cena Comfort [Kč]

439.900,-

-

454.900,-

474.900,-

-

Cena Style [Kč]

505.900,-

545.900,-

-

540.900,-

585.900,-

Cena Premium [Kč]

529.900,-

569.900,-

-

564.900,-

609.900,-

 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků