Hyundai si s nasazením kombi i30, označovaného CW, dala ve srovnání s technicky spřízněnou Kia C´eed opět načas.
Podobné to přitom bylo už s prezentací základních hatchbacků, kdy Kia měla před Hyundaiem také náskok. Oba vozy sice sdílejí srovnatelné technologie, Hyundai se však etabloval jako komfortnější a o něco dražší. Při vývoji kombi verze modelu i30 se Hyundai přiklonil ke konceptu v dnešním světě absolutní unifikace nepříliš obvyklému: s ohledem na dostatečný vnitřní prostor prodloužil rozvor o 50 mm, tedy na rovných 2 700 mm. Celková délka vozu tak narostla na 4 480 mm, na šířku měří 1 780 mm a vysoký je 1 530 mm.
Hyundai i30 se zkrátka neubrání neustálé konfrontaci se svým zavedenějším sourozencem Kia C´eed, jejich srovnatelná provedení se liší pouze tisícovými položkami. C´eed Sporty Wagon sází na sportovní charakter s negativně situovaným zadním sloupkem ve stylu kombi verze Peugeotu 407, zatímco Hyundai se snaží zaujmout bohatým prostorem pro posádku a její zavazadla.
Podobně jako v případě hatchbacku, i kombík se Hyundai rozhodl postavit v hierarchii nad Kii, oproti níž tak nenabízí základní pohonnou jednotku s objemem 1,4 l. Nabídka užitné hodnoty za pořizovací náklady však přesto hraje do karet právě novince od Hyundaie. Základní provedení i30 CW Classic stojí 384 900 Kč, zatímco Kia Sport Wagon je o 15 000 Kč dražší. Hyundai přitom nabízí ABS s rozdělovačem EBD, šest airbagů, palubní počítač, centrální zamykání nebo rádio s CD, MP3, USB vstupem a ovládáním na volantu. Za zajímavé ceny si lze připlatit třeba za klimatizaci (25 000 Kč) nebo ESP (15 900 Kč). Od provedení Comfort získáte ve standardu navíc třeba digitální klimatizaci, dálkové ovládání centrálního zamykání, kožený potah volantu a řadicí páky či elektricky stavitelná a vyhřívaná zrcátka či alarm.
Nabídka pohonných jednotek je u obou modelů srovnatelná. Ačkoli Hyundai postrádá nejslabší zážehový motor, přidává naopak slabší provedení přímovstřikového 1,6 CRDI/66 kW v nižším výbavovém stupni. Díky tomu lze mít „naftový“ Hyundai již baťovských 399 900 Kč, což je o třicet tisíc méně než u Kie. Ta však nabízí výkonnější provedení téhož motoru za 429 980 Kč, tedy o celých 45 000 Kč levněji než Hyundai. Zkrátka stejné prosředky, jiný marketing.
Oba vozy přitom již nesází jen na příznivou cenu. Jejich hodnota je skutečně přímo úměrná vlastnostem, které nabízejí a jimiž se mohoju směle postavit po bok evropským matadorům své třídy. A C´eed SW vám představíme již brzy v redakčním testu. Zatímco Kii vyrábí na Slovensku, Hyundai se do rozběhnutí nošoviské akvizice bude dovážet z Koreje.
Hyundai i30 CW
Hyundai i30 CW |
Motor | 1,6 CVVT | 2,0 CVVT | 1,6 CRDi | 1,6 CRDi | 2,0 CRDi |
Zdvihový objem [cm3] | 1591 | 1975 | 1582 | 1582 | 1991 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 93/6300 | 105/6000 | 66/4000 | 85/4000 | 103/3800 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 157/4200 | 185/4600 | 235/1750-2500 | 255/1900-2750 | 305/1800-2500 |
Max. rychlost [km/h] | 192 (183) | 205 (195) | 172 | 188 (184) | 205 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 11,5 (12,0) | 11,1 (11,1) | 14,4 | 11,9 (13,4) | 10,7 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 6,2 (6,9) | 7,1 (7,6) | 4,9 | 4,9 (6,0) | 5,5 |
Cena Classic [Kč] | 384.900,- | - | 399.900,- | - | - |
Cena Comfort [Kč] | 439.900,- | - | 454.900,- | 474.900,- | - |
Cena Style [Kč] | 505.900,- | 545.900,- | - | 540.900,- | 585.900,- |
Cena Premium [Kč] | 529.900,- | 569.900,- | - | 564.900,- | 609.900,- |