| Hyundai i30 SW N-Line 1.5 T-GDI DCT Foto: Filip Schubert

| Hyundai i30 SW N-Line 1.5 T-GDI DCT | Foto: Filip Schubert

| Hyundai i30 SW N-Line 1.5 T-GDI DCT Foto: Filip Schubert

| Hyundai i30 SW N-Line 1.5 T-GDI DCT | Foto: Filip Schubert

| Hyundai i30 SW N-Line 1.5 T-GDI DCT Foto: Filip Schubert

| Hyundai i30 SW N-Line 1.5 T-GDI DCT | Foto: Filip Schubert

| Hyundai i30 SW N-Line 1.5 T-GDI DCT Foto: Filip Schubert

| Hyundai i30 SW N-Line 1.5 T-GDI DCT | Foto: Filip Schubert

| Hyundai i30 SW N-Line 1.5 T-GDI DCT Foto: Filip Schubert

| Hyundai i30 SW N-Line 1.5 T-GDI DCT | Foto: Filip Schubert

| Hyundai i30 SW N-Line 1.5 T-GDI DCT Foto: Filip Schubert

| Hyundai i30 SW N-Line 1.5 T-GDI DCT | Foto: Filip Schubert

| Hyundai i30 SW N-Line 1.5 T-GDI DCT Foto: Filip Schubert

| Hyundai i30 SW N-Line 1.5 T-GDI DCT | Foto: Filip Schubert

| Hyundai i30 SW N-Line 1.5 T-GDI DCT Foto: Filip Schubert

| Hyundai i30 SW N-Line 1.5 T-GDI DCT | Foto: Filip Schubert

| Hyundai i30 SW N-Line 1.5 T-GDI DCT Foto: Filip Schubert

| Hyundai i30 SW N-Line 1.5 T-GDI DCT | Foto: Filip Schubert

| Hyundai i30 SW N-Line 1.5 T-GDI DCT Foto: Filip Schubert

| Hyundai i30 SW N-Line 1.5 T-GDI DCT | Foto: Filip Schubert

| Hyundai i30 SW N-Line 1.5 T-GDI DCT Foto: Filip Schubert

| Hyundai i30 SW N-Line 1.5 T-GDI DCT | Foto: Filip Schubert

| Hyundai i30 SW N-Line 1.5 T-GDI DCT Foto: Filip Schubert

| Hyundai i30 SW N-Line 1.5 T-GDI DCT | Foto: Filip Schubert

| Hyundai i30 SW N-Line 1.5 T-GDI DCT Foto: Filip Schubert

| Hyundai i30 SW N-Line 1.5 T-GDI DCT | Foto: Filip Schubert

| Hyundai i30 SW N-Line 1.5 T-GDI DCT Foto: Filip Schubert

| Hyundai i30 SW N-Line 1.5 T-GDI DCT | Foto: Filip Schubert

| Hyundai i30 SW N-Line 1.5 T-GDI DCT Foto: Filip Schubert

| Hyundai i30 SW N-Line 1.5 T-GDI DCT | Foto: Filip Schubert

| Hyundai i30 SW N-Line 1.5 T-GDI DCT Foto: Filip Schubert

| Hyundai i30 SW N-Line 1.5 T-GDI DCT | Foto: Filip Schubert

| Hyundai i30 SW N-Line 1.5 T-GDI DCT Foto: Filip Schubert

| Hyundai i30 SW N-Line 1.5 T-GDI DCT | Foto: Filip Schubert

| Hyundai i30 SW N-Line 1.5 T-GDI DCT Foto: Filip Schubert

| Hyundai i30 SW N-Line 1.5 T-GDI DCT | Foto: Filip Schubert

| Hyundai i30 SW N-Line 1.5 T-GDI DCT Foto: Filip Schubert

| Hyundai i30 SW N-Line 1.5 T-GDI DCT | Foto: Filip Schubert

| Hyundai i30 SW N-Line 1.5 T-GDI DCT Foto: Filip Schubert

| Hyundai i30 SW N-Line 1.5 T-GDI DCT | Foto: Filip Schubert

| Hyundai i30 SW N-Line 1.5 T-GDI DCT Foto: Filip Schubert

| Hyundai i30 SW N-Line 1.5 T-GDI DCT | Foto: Filip Schubert

| Hyundai i30 SW N-Line 1.5 T-GDI DCT Foto: Filip Schubert

| Hyundai i30 SW N-Line 1.5 T-GDI DCT | Foto: Filip Schubert

| Hyundai i30 SW N-Line 1.5 T-GDI DCT Foto: Filip Schubert

| Hyundai i30 SW N-Line 1.5 T-GDI DCT | Foto: Filip Schubert

| Hyundai i30 SW N-Line 1.5 T-GDI DCT Foto: Filip Schubert

| Hyundai i30 SW N-Line 1.5 T-GDI DCT | Foto: Filip Schubert

| Hyundai i30 SW N-Line 1.5 T-GDI DCT Foto: Filip Schubert

| Hyundai i30 SW N-Line 1.5 T-GDI DCT | Foto: Filip Schubert

| Hyundai i30 SW N-Line 1.5 T-GDI DCT Foto: Filip Schubert

| Hyundai i30 SW N-Line 1.5 T-GDI DCT | Foto: Filip Schubert

| Hyundai i30 SW N-Line 1.5 T-GDI DCT Foto: Filip Schubert

| Hyundai i30 SW N-Line 1.5 T-GDI DCT | Foto: Filip Schubert

| Hyundai i30 SW N-Line 1.5 T-GDI DCT Foto: Filip Schubert

| Hyundai i30 SW N-Line 1.5 T-GDI DCT | Foto: Filip Schubert

| Hyundai i30 SW N-Line 1.5 T-GDI DCT Foto: Filip Schubert
| Hyundai i30 SW N-Line 1.5 T-GDI DCT Foto: Filip Schubert
| Hyundai i30 SW N-Line 1.5 T-GDI DCT Foto: Filip Schubert
| Hyundai i30 SW N-Line 1.5 T-GDI DCT Foto: Filip Schubert
28
Fotogalerie

TEST Hyundai i30 kombi N Line 1.5 T-GDI DCT: Rodinný tvrďák má jedno „ale“

Enková verze Hyundai i30 se rychle etablovala jako jeden z nejschopnějších ostrých hatchbacků (nebo fastbacků) na trhu. Pokud vám ji rodina nedovolí a namítá, že to chce něco praktičtějšího, můžete svůj apetit po dynamičtěji pojatém Hyundai alespoň částečně ukojit u verzí N Line.

Radosti
Srozumitelné ovládání
Praktický vnitřek
Rozumná spotřeba
Férová cena vzhledem k hodnotě
Starosti
Příliš tvrdé odpružení
Omezené možnosti hlasového ovládání
8  /10

Verzi N Line poznáte podle širší čelní mřížky a většího otvoru ve spodní části předního nárazníku, náznaku difuzoru vzadu a 18“ kol. Uvnitř najdete fešné sedačky, čalouněné u tohoto provedení Premium kombinací kůže a semiše, hliníkové pedály, volant a manžetu voliče řazení v kůži a s červenými doplňky – změny vnitřku i vnějšku nepřekračují u N Line hranici dobrého vkusu a nepůsobí infantilně, i30 dodávají šmrnc i v této konzervativní barvě karoserie.

Pohled na palubní desku potěší všechny, kteří zatím nenajeli na vlnu dotykového ovládání všeho. Regulace nejpoužívanějších funkcí, tedy klimatizace a hlasitosti, probíhá skrze dostatečně velké otočné ovladače. A co víc – vlevo od volantu najdete regulaci jasu podsvícení přístrojového štítu, vypínání systému stop/start i vypínání vedení v jízdním pruhu. Přehlednost ovládacích prvků je ukázková, nic nemusíte složitě hledat na displejích v hloubi různých menu.

To samé platí i u rozložení tlačítek na multifunkčním volantu – na levém rameni ovládáte multimédia, na pravém funkce tempomatu a digitálního přístrojového štítu. Obrazovka infozábavního systému má u provedení N Line Premium automaticky úhlopříčku 10,25 palce (u nižšího stupně N Line je 8“ a bez navigace), její rozlišení je na úrovni doby a na povely reaguje svižně.

Hlasové ovládání zvládá jen několik základních pokynů, adresu do navigace skrze ně nezadáte – v tomto ohledu jsou například Škoda Octavia nebo Ford Focus napřed. Ale struktura menu a zobrazení jednotlivých funkcí jsou uživatelsky příjemné, k různým funkcím se dostanete snadno a rychle. Z reproduktorů si můžete skrze displej pustit několik relaxačních zvukových smyček, například praskání krbu, šum lesa nebo ruch v kavárně. Lze také aktivovat filtr modrého světla.

Odkládacích prostor najdete v přední části dost. Kapsy ve dveřích jsou velké, stejně tak přihrádka v přední části středového tunelu, kterou lze před zvědavci uzavřít. V ní najdete indukční nabíječku (u N Line bez příplatku), 12V zásuvku a dvě USB zdířky.

Přední sedadla mají v tomto provedení N Line výrazné boční vedení v oblasti stehen a trupu. Bočnice tělo hezky podrží v zatáčkách, mohly by však vadit tělnatějším jedincům. Potěší zde opravdu hodně místa nad hlavou, což platí i u zadních sedadel. Tam ale najdete méně místa pro nohy, než u konkurence od Škody nebo Fordu, byť pro standardně rostlé pasažéry je prostor za předními opěradly stále více než dostatečný.

Kufr s udávanou kapacitou 602 až 1650 litrů potěší hezky širokým vstupním otvorem, nízkou nakládací hranou a půdorysem mezi podběhy spolehlivě přes metr na metr. Výšku po roletku teoreticky ubírá baterie 48V mild-hybridního systému, umístěná pod podlahou zavazadelníku. Tamtéž ale najdete velmi praktické a hezky hluboké schránky.

Pokračování 2 / 3

Jak se předvedl mild-hybrid?

Mild-hybridní pohon pomáhá benzinovému čtyřválci skrze startér generátor výkonem až 12 kW. Baterie MHEV systému má mimochodem kapacitu 0,44 kW. Motor se svými 117 kW (157 k) a 253 N.m s přehledem utáhne kombi i s posádkou a nákladem. Na plyn reaguje ochotně, pomoc hybridu je zde vítaná. Při normální jízdě je hezky tichý a nepřenáší do kabiny vibrace, pod plynem a v otáčkách se také chová způsobně. Spotřeba se dá udržet mezi šesti až sedmi litry na sto kilometrů.

Standardně je i30 1.5 T-GDI dodávána s šestistupňovým manuálem iMT s elektrohydraulicky ovládanou spojkou, za sedmistupňový dvouspojkový automat připlácíte 50.000 Kč. Převodovka řadí inteligentně, motor zbytečně nevytáčí ani nepodtáčí. O své činnosti při změně stupňů ale dá vědět jemným zhoupnutím, což se u konkurence děje zřídkakdy. Nejde však o žádnou tragédii, která by výrazněji narušovala pohodu při jízdě.

N Line není pouze o vzhledu

Součástí provedení N Line je také sportovněji pojaté odpružení, které v kombinaci s největšími dostupnými 18“ koly v pneu 225/40 dodává i30 čipernost v zatáčkách. Řízení reaguje rychle, ale zároveň ne zbrkle, pokud neuděláte řidičkou chybu, kombi bez protestů a větších náklonů následuje zvolenou stopu. Kombinace tuhého odpružení a velkých kol ale kromě radosti v zatáčkách přináší také omezený jízdní komfort. Na kočičích hlavách posádku citelně naklepe, a pokud kolem vezmete kolem větší nerovnost nebo zapuštěný kanál, ozve se rána.

Tato tuhost dost dobře neodpovídá elánu motoru. Ano, jak již bylo konstatováno, na kombi s přehledem stačí, ale jeho odpočinkový a ležérní naturel příliš neladí s nastavením podvozku. Jiná než 18“ kola však dostupná nejsou, N Line i N Line Premium je dostávají automaticky, v tomto směru si tedy k většímu pohodlí nepomůžete.

Stupeň Premium kromě vyčerpávajícího množství stylových i funkčních prvků dostává také bohatý soubor bezpečnostních a asistenčních systémů. Asistent vedení v jízdních pruzích, sledování mrtvých úhlů, nouzové brzdění s rozpoznáváním chodců a cyklistů, upozornění na projíždějící vozidla při couvání – nic nechybí.

S automatickou převodovkou dostanete benzinové kombi N Line v provedení Premium za 674.900 Kč, což je za auto se zcela kompletní výbavou velmi férová cena. Prostor k dalšímu utrácení vám dává jen ve formě panoramatického střešního okna (25.000 Kč), metalického laku (16.900 Kč), velurových rohožek (1290 Kč) a přihlášení do evidence motorových vozidel (1690 Kč).

K tomu navíc dostáváte sadu zimních pneumatik, pětiletou záruku a v rámci jejího trvání asistenční služby a kondiční prohlídky, nebo třeba slevovou tankovací kartu. To jsou další zajímavé argumenty pro prostorné a rozumně naceněné kombi.

Pokračování 3 / 3

Závěr

Benzinového motoru se u rodinného Hyundaie skutečně nemusíte bát, síly má dost a jeho spotřeba vás nezruinuje. Kombi nabídne spoustu místa pro posádku, a i když v tabulkách najdete konkurenty s papírově větším kufrem, nedostatkem prostoru trpět nebudete. Potěší také srozumitelnou obsluhou díky klasicky pojatému kokpitu.

To vše ale najdete i u „civilního“ provedení v nejvyšší výbavě Style, u něhož je jízdní komfort na vyšší úrovni. N Line je odpružen až příliš tvrdě a výrazně větší smysl dává u hatchbacku nebo fastbacku. Funguje dobře, ale jako kombi, od nějž očekáváte přepravu lidí a jejich věcí? Raději si ho před koupí vyzkoušejte, ať nejste překvapeni.

Hyundai i30 SW: Souhrn cen
Základní cena vozidla                   354.990 Kč (1.5i CVVT/81 kW Start)
Cena s testovaným motorem a výbavou 624.990 Kč (1,5 T-GDI /117 kW NL Premium)
Cena testovaného vozidla           691.890 Kč (1,5 T-GDI DCT NL Premium)

Technické údaje: Hyundai i30 kombi

Rok • stupeň výbavy
2021 • N Line Premium
Počet válců
4
Zdvihový objem
1 482 cm3
Stupeň komprese
10,5:1
Nejvyšší výkon
117 kW (157 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
5 500 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
257 Nm při 1 500 až 3 500 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
8,8 s
Nejvyšší rychlost
210 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
dvouspojková • 7 stupňů
Zákl./max. objem zavazadlového prostoru
602 l • 1 650 l
Objem palivové nádrže
50 l
Hmotnost: provozní • celková
1 412 kg • 1 900 kg
Prům. spotřeba: město • mimo • komb.
6,0 • 4,4 • 5,0 l/100 km
Rozvor náprav
2 650 mm
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 559 mm • 1 567 mm
Rozměry: délka × šířka × výška
4 585 × 1 795 × 1 475 mm

Základní výbava: 18" litá kola, 7 airbagů včetně kolenního pro řidiče, navigace s 10,25" dotykovým displejem, DAB a s funkcí Android Auto a Apple CarPlay, 6 reproduktorů, funkce vzdálené správy, USB & iPod, sada na opravu pneumatik, exteriérová sada sportovních doplňků, bi-LED přední světlomety, LED denní světla, zadní kombinované LED svítilny, tónovaná skla, aktivní asistent pro vedení vozu v jízdních pruzích, asistent pro sledování pozornosti řidiče, autonomní nouzové brzdění vč. detekce chodců s varováním před čelním nárazem, autonomní nouzové brzdění vč. detekce chodců a cyklistů, sledování mrtvého úhlu a upozornění na projíždějící vozidla při couvání, rozpoznávání dopravních značek omezujících rychlost, sportovní anatomicky tvarovaná sedadla s čalouněním kůže/semiš, elektricky nastavitelná přední sedadla, vyhřívání předních sedadel a volantu, kůží potažený volant a hlavice řadící páky, elektricky ovládaná přední a zadní okna, startování tlačítkem, duální automatická klimatizace s funkcí automatického odmlžování, inteligentní adaptivní tempomat, přední a zadní parkovací senzory, zadní parkovací kamera, automatické přepínání dálkových světel, bezdrátové nabíjení telefonů, přístrojová deska Supervision, asymetricky dělená, sklopná zadní sedadla, vnitřní ochranná síť za zadními sedadly, fixační posuvný systém v zavazadlovém prostoru, průvlak na lyže, fixační síť zavazadlového prostoru, hliníkové pedály a další

Volitelná výbava: Sedmistupňová automatická převodovka DCT (50.000 Kč), metalický lak (16.900 Kč)

Hyundai i30

Hyundai i30 se prezentuje jako české auto. A proč také ne, vždyť se vyrábí v Nošovicích. Hyundai i30 patří k nejprodávanějším vozům nižší střední třídy v ČR. Oblibu si získal především cenovou dostupností.

Cena, výbava, technická data •  Minitest Hyundai i30 N Project C • Hyundai i30 N Line • Minitest Hyundai i30 N Performance • Test Hyundai i30 N Fastback • Minitest Hyundai i30 kombi

Doporučujeme

Články odjinud