Je Hyundai i30 to nejlepší z Česka? Přečtěte si, proč to o sobě říká

Korejská značka opět vyzdvihuje produkci v Nošovicích a nabídku modelu i30 rozšiřuje o akční edici Best of Czech (to nejlepší z Česka).

Limitovanou edici Best of Czech nabízí Hyundai u všech karosářských variant standardní i30. V rámci toho nejlepšího z Česka má automobilka přesněji na mysli výhodnou specifikaci poměrně bohaté standardní výbavy ve spojení s výběrem trojice čtyřválcových motorizací, vždy spojených s manuální šestistupňovou převodovkou. Samotná nabídka Best of Czech však více upřednostňuje turbomotory a karoserie Fastback a Kombi.

Klasický hatchback (podle Hyundaie liftback) je tak v rámci limitované edice docela ochuzen a je k dostání jen v základním provedení Entry. Má tedy atmosférickou čtrnáctistovkou CVVT o výkonu 73 kW (100 koní). Za cenu 379.990 Kč je standardně vybaven 15palcovými ocelovými koly, elektricky ovládanými předními okny, látkovými sedačkami, manuální klimatizací, tempomatem s omezovačem rychlosti, audiosystémem se 4 reproduktory a černobílým displejem.  

Hyundai i30 dostal facelift: Má upravené motory a přední nárazník z Fastbacku

Hyundai i30 dostal facelift: Má upravené motory a přední nárazník z Fastbacku

Stačí si totiž připlatit deset tisíc korun a již můžete zvolit nový Fastback s přeplňovanou zážehovou čtrnáctistovkou T-GDI o výkonu 103 kW (140 koní) za cenovku 389.990 Kč. Stejná motorizace v případě karoserie kombi vyjde na 399.990 Kč. Zde už přitom začíná hodnotnější provedení Turbo, které modelům zajišťuje standardně 16palcová litá kola, sportovní paket interiéru (pouze pro kombi), přední LED světlomety, blinkry v zrcátkách, elektrická přední i zadní okna, zadní parkovací senzory nebo barevný dotykový displej infotainmentu a USB/iPod konektivitu.

Bohatá je v tomto případě i standardní výbava asistenčních a bezpečnostních systému, kdy dostanete funkci vedení vozu v jízdních pruzích, asistent sledování pozornosti řidiče, systém automatického nouzového brzdění či pomocníka pro rozjezd do kopce. Nechybí airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy předních sedadel a okenní airbagy pro přední a zadní sedadla.

Hyundai i30 N Fastback odhalen. Z Říma do Paříže to zvládl do devíti minut...

Hyundai i30 N Fastback odhalen. Z Říma do Paříže to zvládl do devíti minut...

Se standardní výbavou Turbo je pak k dispozici i přeplňovaná naftová šestnáctistovka CRDi, která je s výkonem 85 kW (115 koní) určena pro kombi za cenu 429.990 Kč, a s vyšším výkonem 100 kW (136 koní) pro Fastback za cenu 439.990 Kč.

Limitovaná edice Best of Czech platí na vozy objednané od 1. října 2018 do 31. října 2018. Nutno také dodat, že akční nabídka s výjimkou výbavy Liftback Entry je platná jen při využití značkového financování Hyundai Finance. Kompletní ceník naleznete zde.

Hyundai i30 - přehled nabízených motorů a výbav edice Best of Czech
Motor CVVT 100 T-GDI 140 CRDi 115 CRDi 136
Převodovka 6M 6M 6M 6M
Zdvihový objem [cm3] 1368 1353 1582 1582
Válce/ventily 4/16 4/16 4/16 4/16
Největší výkon [kW/min] 73/6000  103/6000 85/4000 100/4000
Točivý moment [N.m/min] 134/4000 242/1500-3200 zatím neuvedeno 280/1500-3000
Maximální rychlost [km/h] 183 208 zatím neuvedeno 198
Zrychlení 0-100 km/h [s] 12,6 9,2 zatím neuvedeno zatím neuvedeno
Komb. spotřeba [l/100 km] - kombi/fastback 5,4 5,5/5,7 zatím neuvedeno -/3,9
Cena Best of Czech Entry [Kč] - liftback 379.990 - - -
Cena Best of Czech Turbo [Kč] - fastback - 389.990 - 439.990
Cena Best of Czech Turbo [Kč] - kombi - 399.990 429.990 -
TEST BMW X5 M50d: Tohle je další SUV, které zaujme i řidiče!

BMW X5 M50d

BMW v případě modelové řady X5 konečně dohání samo sebe. Tedy sprint, který poslední roky nasadili nejen v oblasti pojetí interiéru a technologií ale překvapivě i jízdních vlastností. A v lecčem je právě X5 u Bavorů průkopníkem!

dnes | Milan Lažanský
TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

16.  12.  2018 | Jan Mička | 45 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 22 příspěvků