Hyundai i30 jako první přináší verzi N Line. Ostře už jen vypadá

Hyundai i30 N dostal podobného, ovšem střízlivějšího kolegu.

Jako v drogovém doupěti to poslední dobou vypadá na večírku automobilové nižší střední třídy. Je to tu jedna "lajna" za druhou. GT Line u Kie či Peugeotu, R Line u Volkswagenu, ST Line u Fordu či FR Line u Seatu doplní také N Line. Právě písmeno N pro své sportovní oddělení používá Hyundai.

Hyundai přechází na ostré hrany. Design Elantry se kvůli tomu hodně změní

Hyundai přechází na ostré hrany. Design Elantry se kvůli tomu hodně změní

Korejci již přišli s obecně vřele přijatým hot-hatchem i30 N a chystají také ostrý Veloster nové generace. Nyní jeho vzrůstající image chtějí využít klasickým způsobem - verzí s designovými prvky sportovní varianty, ale komfortem a především cenou blížící se spíše standardní variantě.

Designově tedy na i30 N Line najdete podobný nárazník jako na plnotučném N. Ve standardu jsou také osmnáctipalcová kola či dvojitá koncovka výfuku. Uvnitř se tato verze liší sportovní volant s věncem čalouněným perforovanou kůží, objednat lze i sportovními sedačkami s výraznější oporou, čalouněné semišem.

Hyundai už testuje i30 N Fastback. Měla by se Octavia RS bát?

Hyundai už testuje i30 N Fastback. Měla by se Octavia RS bát?

Nejde pouze o styl, odlišně laděný je i podvozek, řízení a plynový pedál. Tužšímu naladění sekundují pneumatiky Michelin Pilot Sport 4, lepší brzdné vlastnosti pak o palec větší kotouče na přední nápravě. Z palety motorizací budou k dispozici jen dva nejsilnější agregáty. Tedy přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.4 T-GDI o výkonu 103 kW a turbodiesel 1.6 CRDi s výkonem 100 kilowattů.

Prodávat se okořeněná i30 na evropských trzích začne na konci léta. Jde o první vlaštovku, protože Hyundai postupně "olajnuje" většinu své modelové řady.

TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

včera | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků
S VW Touareg napříč Marokem: Existuje vůbec něco, co nezvládne?

S VW Touareg napříč Marokem

Čtyři dny v autě, skoro 1300 ujetých kilometrů a mraky různorodých zážitků, které bych jinak nepochytil za celý rok. Nějak takto by se dalo ve zkratce shrnout putování Marokem za volantem jednoho z nejlepších SUV dnešní doby.

6.  1.  2019 | Jan Mička | 43 příspěvků