Hyundai i30 jako první přináší verzi N Line. Ostře už jen vypadá

Hyundai i30 N dostal podobného, ovšem střízlivějšího kolegu.

Jako v drogovém doupěti to poslední dobou vypadá na večírku automobilové nižší střední třídy. Je to tu jedna "lajna" za druhou. GT Line u Kie či Peugeotu, R Line u Volkswagenu, ST Line u Fordu či FR Line u Seatu doplní také N Line. Právě písmeno N pro své sportovní oddělení používá Hyundai.

Hyundai přechází na ostré hrany. Design Elantry se kvůli tomu hodně změní

Hyundai přechází na ostré hrany. Design Elantry se kvůli tomu hodně změní

Korejci již přišli s obecně vřele přijatým hot-hatchem i30 N a chystají také ostrý Veloster nové generace. Nyní jeho vzrůstající image chtějí využít klasickým způsobem - verzí s designovými prvky sportovní varianty, ale komfortem a především cenou blížící se spíše standardní variantě.

Designově tedy na i30 N Line najdete podobný nárazník jako na plnotučném N. Ve standardu jsou také osmnáctipalcová kola či dvojitá koncovka výfuku. Uvnitř se tato verze liší sportovní volant s věncem čalouněným perforovanou kůží, objednat lze i sportovními sedačkami s výraznější oporou, čalouněné semišem.

Hyundai už testuje i30 N Fastback. Měla by se Octavia RS bát?

Hyundai už testuje i30 N Fastback. Měla by se Octavia RS bát?

Nejde pouze o styl, odlišně laděný je i podvozek, řízení a plynový pedál. Tužšímu naladění sekundují pneumatiky Michelin Pilot Sport 4, lepší brzdné vlastnosti pak o palec větší kotouče na přední nápravě. Z palety motorizací budou k dispozici jen dva nejsilnější agregáty. Tedy přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.4 T-GDI o výkonu 103 kW a turbodiesel 1.6 CRDi s výkonem 100 kilowattů.

Prodávat se okořeněná i30 na evropských trzích začne na konci léta. Jde o první vlaštovku, protože Hyundai postupně "olajnuje" většinu své modelové řady.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků