Hyundai i30 padnul na cenové dno. Scala si o něčem takovém může nechat zdát

Nejnovější ceník kompaktního modelu z Nošovic odhaluje, za jaké peníze je možné u nás prodávat auto takové velikosti. Ceny snad nikdy nebyly nižší.

Pokud patříte mezi zájemce o nové auto, kteří příliš nehledí na bohatou základní výbavu, ale jednoduše chtějí vůz se zárukou za nejnižší možnou cenu, nebudete to mít v Česku moc jednoduché. Řada výrobců totiž přešla na strategii vyšších základních cen výměnou za bohatou výbavu, což je jistě zajímavý koncept, ale ne každý pak na takové auto má.

Třeba nová Mazda 3 u nás koncem loňského roku začínala s motorem Skyactiv-G122 (90 kW) na ceně 520.900 Kč a tuzemská Škoda Scala, dokud se pod její kapotu nedostal základní litr TSI se 70 kW, stále téměř čtyři sta tisíc korun (1.0 TSI/85 kW za 394.900 Kč). Dnes se to má se Scalou trochu jinak, i tak ale s motorem o výkonu 70 kW stojí 369.900 Kč. A to je příležitost pro jednoho z hlavních rivalů na českém trhu.

Škoda Scala má české ceny. Stojí od 394.900 Kč, má pro to dobré důvody

Škoda Scala má české ceny. Stojí od 394.900 Kč, má pro to dobré důvody

Budoucnost hatchbacku Hyundai i30 na našem trhu byla v minulých měsících nejistá. Vypadnul z nabídky a české zastoupení více tlačilo Fastback a kombi. V dubnu však nastal zlom. Vůz se vrátil na trh s nižší cenou než kdy dříve (od 339.990 Kč), byť se jednalo o akční verzi Made in Czech Classic a ceny ve standardním ceníku byly jinde (1.4 CVVT/73 kW Entry od 394.990 Kč). Nyní se českému zastoupení značky podařilo skloubit atraktivní základní cenu a běžný, tedy „neakční“ ceník, do jednoho celku.

Hyundai i30 HB je zpátky v Česku. A s ním přichází i levná verze Classic

Hyundai i30 HB je zpátky v Česku. A s ním přichází i levná verze Classic

Výsledkem je hatchback 1.4 CVVT/73 kW Entry za 319.990 Kč, což je cena, na kterou se model současné generace podle oficiálního ceníku nedostal za celou dobu působení na českém trhu. Jak ale možná tušíte, jeden zakopaný pes (nebo spíš štěně) tady bude.

Zatímco třeba český importér vozů Kia dává na technicky spřízněný Ceed ceníkovou slevu 20.000 Kč a hatchback s motorem 1.4 CVVT/73 kW stojí nepodmíněných 364.980 Kč, v případě i30 hatchback se bavíme o prémii 40.000 Kč, podmíněné registrací vozidla na jméno zákazníka v případě využití Hyundai pojištění. Hyundai v ceníku dodává, že podmíněnost Hyundai pojištěním se nevztahuje na zákazníky, kteří se chystají vozidlo vyvézt a registrovat v zahraničí. Registraci vozidla na registrační značky řeší autorizovaný prodejce Hyundai, což je klasická položka v ceníku za 1690 Kč.

Hyundai i30 dostal volant, který nemá obdoby. Působí však trochu rozpačitě

Hyundai i30 dostal volant, který nemá obdoby. Působí však trochu rozpačitě

Pro klasického soukromého zákazníka, který chce mít nákup vozu bez dalších starostí, je to z mého pohledu přijatelná podmínka, protože dostane pojištěné auto s komplexní zárukou na 5 let bez omezení ujetých kilometrů a k tomu ještě sadu kompletních zimních kol zdarma.

Zajímavá nabídka se navíc netýká jen linie Entry, ale i Trikolor (od 329.990 Kč) a Komfort (od 349.900 Kč), ve všech případech s motorem 1.4 CVVT. U linie Style se dostáváme na čtyři sta tisíc, ale to kvůli motoru 1.0 T-GDI v základu. Ceny vozu platné od dnešního dne najdete v tabulce níže (již po odečtení prémie 40.000 Kč).

Hyundai i30 hatchback: České ceny platné k 1. červenci 2019
Motor Cena Entry [Kč] Cena Trikolor [Kč] Cena Komfort [Kč] Cena Style [Kč]
1.4 CVVT/73 kW 6M 319.990 329.990 349.990 -
1.0 T-GDI/88 kW 6M 339.900 349.990 369.990 399.990
1.4 T-GDI/103 kW 6M - - 399.990 429.990
1.6 CRDi/85 kW 6M - 389.990 409.990 439.900
1.6 CRDi/100 kW 6M - - - 459.990
Ceny po odečtění prémie 40.000 Kč. U 1.4 T-GDI a 1.6 CRDi je možné připlatit 50.000 Kč za převodovku DCT (s výjimkou linie Entry)

 

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

dnes | Petr Schnagl | 5 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 56 příspěvků