Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii

Minulý týden se vůz začal vyrábět, dnes známe jeho kompletní ceník. Za akčních 380.000 Kč je výrazně levnější než hlavní sok z Mladé Boleslavi.

Co se informací ohledně českého trhu týče, napínal nás Hyundai docela dlouho. Fastback, poslední karosářská varianta modelu i30, se totiž představila už na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem a od té doby kolem něj bylo ticho po pěšině. Přesněji až do minulého týdne, kdy byla v Nošovicích spuštěna výroba vozu s cílem 3500 kusů ještě v letošním roce.

Jak je kvalitní Hyundai i30 N? Vyzkoušeli jsme to v Nošovicích

Jak je kvalitní Hyundai i30 N? Vyzkoušeli jsme to v Nošovicích

Velmi nás zajímala hlavně cena, kterou už české zastoupení značky společně s kompletním ceníkem zveřejnilo na svých stránkách. Základní i30 Fastback vychází na 379.990 Kč, což je o 30.000 Kč více než hatchback a o 5000 Kč méně než kombi.

Dlužno dodat, že v případě v současnosti již zavedených karosářských verzí se bavíme o akční limitované edici Best of Czech s litrovým turbomotorem o výkonu 88 kW. Zcela běžný liftback totiž vychází na 389.990 Kč (1.4 CVVT/73 kW Entry), a kombi dokonce na 414.990 Kč (1.4 CVVT/73 kW Entry).

Frankfurt živě: Hyundai vystavuje konkurenta octavie - i30 fastback a bizarní Konu

Frankfurt živě: Hyundai vystavuje konkurenta octavie - i30 fastback a bizarní Konu

Vůz bude nabízen pouze s litrovým tříválcem T-GDI/88 kW a přeplňovanou čtrnáctistovkou T-GDI/103 kW, vždy s manuální šestistupňovou převodovkou. Rozšíření nabídne až ostrá verze N později příštího roku. Na turbodiesely zapomeňte, s těmi se nepočítá.

Standardní ceník se dělí na dva výbavové stupně. Nižší Trikolor je k mání od 439 900,- Kč. K dispozici je pouze se slabším motorem s 88 kW. V základu dostanete šestnáctipalcová plechová kola, manuální klimatizaci, tempomat, rádio se čtyřmi reproduktory a Bluetooth hadsfree. Připlatit si tady lze za paket Komfort (22.000 Kč) s hliníkovými šestnáctipalcovými disky, dojezdovou rezervou, koženým volantem a řadičkou, LED denními světly a mlhovkami.

Vybavenější Style už lze zvolit i s výkonnější 103kW verzí. V základu pak dostanete zmíněné prvky z paketu Komfort, ale i vyhřívaná sedadla, automatické dálkové světlomety, elektricky sklopná zrcátka, automatickou klimatizaci, dotykový displej infotainmentu či sedmnáctipalcová kola. Připlatit lze například za LED světlomety či osmnáctipalcová kola.

Motor Výkon (kW/k) Převodovka Akční Czech Edition Tricolor Style
T-GDI 120 88/120 6st. manuální 379 990 Kč 439 990 Kč 479 990 Kč
T-GDI 140 103/140 6st. manuální 389 990 Kč - 529 990 Kč

Fastback se logicky nevyhne srovnání se Škodou Octavia, které se bude snažit přebrat zákazníky. Ta začíná s motorem 1.0 TSI/85 kW na částce 417.900 korun (linie Active). Základní výbava obou vozů je pak velmi podobná. Více výbavových prvků je pak v případě Octavie rozvrženo do čtyřech stupňů.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků