Hyundai i30 dostal volant, který nemá obdoby. Působí však trochu rozpačitě

Dotykové obrazovky a plochy již zcela zaplňují interiéry nových aut a vytlačují fyzická tlačítka do minulosti. Hyundai chce tento trend posunout na další úroveň.

Je nutné zmínit, že se nejedná o opožděný aprílový žert, i když by se tak zprvu mohlo zdát. Nemluvíme o zrovna esteticky vychytaném řešení (subjektivní pocit), nejnovější studie od korejského Hyundaie má každopádně ukazovat myšlenku použití dotykových ploch/displejů i na volantech budoucích aut.

Hyundai samozřejmě není prvním výrobcem, který podobnou vizi uvádí ve formě studie. S hromadou displejů a dotykových ploch v dnešních interiérech se přece jen musí jednat o přirozený vývoj kupředu – i když mohou někteří koncoví zákazníci nesouhlasit. Ostatně, Hyundai svůj koncept volantu s „dotykáči“ popisuje jako „budoucnost automobilových kokpitů“.

Nejsportovnější Hyundai Tucson dorazil do Česka. O moc dráž nevyjde

Nejsportovnější Hyundai Tucson dorazil do Česka. O moc dráž nevyjde

Studie interiéru je založena na současném modelu i30, který kromě dvouramenného volantu s dvojicí displejů obdržel i novou generaci digitálního přístrojového štítu a obrazovky infotainmentu. Hyundai chce tímto zdůraznit, že podobné technologie nejsou v dnešní době vymezené pouze pro auta vyšších tříd.

Tato podoba zakomponování dotykových displejů do volantu je tedy pouhou interpretací možného řešení. V produkci tak přímo tento volant nečekejte, Hyundai si pouze hraje s obdobnou myšlenkou a do sériové podoby chce uvést částečné prvky studie. Pochopitelně si všimnete, že plochému volantu jaksi chybí zabudovaný airbag ve středu.

Hyundai i30 HB je zpátky v Česku. A s ním přichází i levná verze Classic

Hyundai i30 HB je zpátky v Česku. A s ním přichází i levná verze Classic

Dvojice konfigurovatelných displejů pak zajišťuje haptickou odezvu, aby měl řidič pocit fyzické interakce při dotyku. V produkci bychom nakonec očekávali mnohem kompaktnější řešení, které nebude působit takto výrazně. Automobilka zmiňuje, že její volant má řidiči zase o něco usnadnit ovládání funkcí vozu. Někdo by však mohl namítnout, co je nesnadného na normálních tlačítkách… jednoduše téma hodné pro diskuzi.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 195 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků