Hyundai i30 dostal volant, který nemá obdoby. Působí však trochu rozpačitě

Dotykové obrazovky a plochy již zcela zaplňují interiéry nových aut a vytlačují fyzická tlačítka do minulosti. Hyundai chce tento trend posunout na další úroveň.

Je nutné zmínit, že se nejedná o opožděný aprílový žert, i když by se tak zprvu mohlo zdát. Nemluvíme o zrovna esteticky vychytaném řešení (subjektivní pocit), nejnovější studie od korejského Hyundaie má každopádně ukazovat myšlenku použití dotykových ploch/displejů i na volantech budoucích aut.

Hyundai samozřejmě není prvním výrobcem, který podobnou vizi uvádí ve formě studie. S hromadou displejů a dotykových ploch v dnešních interiérech se přece jen musí jednat o přirozený vývoj kupředu – i když mohou někteří koncoví zákazníci nesouhlasit. Ostatně, Hyundai svůj koncept volantu s „dotykáči“ popisuje jako „budoucnost automobilových kokpitů“.

Nejsportovnější Hyundai Tucson dorazil do Česka. O moc dráž nevyjde

Nejsportovnější Hyundai Tucson dorazil do Česka. O moc dráž nevyjde

Studie interiéru je založena na současném modelu i30, který kromě dvouramenného volantu s dvojicí displejů obdržel i novou generaci digitálního přístrojového štítu a obrazovky infotainmentu. Hyundai chce tímto zdůraznit, že podobné technologie nejsou v dnešní době vymezené pouze pro auta vyšších tříd.

Tato podoba zakomponování dotykových displejů do volantu je tedy pouhou interpretací možného řešení. V produkci tak přímo tento volant nečekejte, Hyundai si pouze hraje s obdobnou myšlenkou a do sériové podoby chce uvést částečné prvky studie. Pochopitelně si všimnete, že plochému volantu jaksi chybí zabudovaný airbag ve středu.

Hyundai i30 HB je zpátky v Česku. A s ním přichází i levná verze Classic

Hyundai i30 HB je zpátky v Česku. A s ním přichází i levná verze Classic

Dvojice konfigurovatelných displejů pak zajišťuje haptickou odezvu, aby měl řidič pocit fyzické interakce při dotyku. V produkci bychom nakonec očekávali mnohem kompaktnější řešení, které nebude působit takto výrazně. Automobilka zmiňuje, že její volant má řidiči zase o něco usnadnit ovládání funkcí vozu. Někdo by však mohl namítnout, co je nesnadného na normálních tlačítkách… jednoduše téma hodné pro diskuzi.

Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 37 příspěvků
Minitest BMW 640d xDrive GT: Svatební povoz, dálniční expres i luxusní náklaďák

BMW 640d xDrive GT

Jak byste hodnotili bleskurychlou možnost využít komfortního hrbáče od BMW, když nemáte čas a hrnou se na vás povinnosti okolo svatby? Asi nějak takhle…

7.  11.  2019 | Daniel Fuglevič | 55 příspěvků
TEST Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI: Ani ryba, ani rak. Tak co tedy?

Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI

Gran Tourismo – ikonická posh kategorie komfortních, rychlých a rozměrných vozů pro neskromné transkontinentální cesty plné emocí. Od kochacích průjezdů serpentin Azurového pobřeží, přes agresivní stinty skrz Alpské průsmyky, po Vollgas na Autobahnu a cruising luxusními bulváry světových metropolí… tak přesně tohle Kia ProCeed GT neumí. Ale vypadá u toho zatraceně dobře!

5.  11.  2019 | Petr Schnagl | 62 příspěvků