Hyundai i30 po modernizaci v Česku nejlevněji pořídíte za 319.990 Kč díky slevě 40.000 Kč. Jde o linii Start s motorem 1.5 CVVT o výkonu 81 kW, který je párován s manuální šestistupňovou převodovkou. Ilustrační fotky: Hyundai

Hyundai i30 po modernizaci v Česku nejlevněji pořídíte za 319.990 Kč díky slevě 40.000 Kč. Jde o linii Start s motorem 1.5 CVVT o výkonu 81 kW, který je párován s manuální šestistupňovou převodovkou. | Ilustrační fotky: Hyundai

Tváří se jako holátko, ale ve skutečnosti má výbavy víc než dost. Ilustrační fotky: Hyundai

Tváří se jako holátko, ale ve skutečnosti má výbavy víc než dost. | Ilustrační fotky: Hyundai

Třeba šest airbagů, asistent pro vedení v jízdních pruzích, sledování pozornosti řidiče, systém pro nouzové brzdění s detekcí chodců, elektricky ovládaná přední okna a vnější zpětná zrcátka (s vyhříváním), centrální zamykání, manuální klimatizaci, tempomat s omezovačem rychlosti či rádio s DAB a ovládáním na volantu. Ilustrační fotky: Hyundai

Třeba šest airbagů, asistent pro vedení v jízdních pruzích, sledování pozornosti řidiče, systém pro nouzové brzdění s detekcí chodců, elektricky ovládaná přední okna a vnější zpětná zrcátka (s vyhříváním), centrální zamykání, manuální klimatizaci, tempomat s omezovačem rychlosti či rádio s DAB a ovládáním na volantu. | Ilustrační fotky: Hyundai

Vizuálně vás může odradit leda fakt, že vůz jezdí na 15palcových ocelových kolech a nemá lakovaná vnější zpětná zrcátka a kliky dveří. A podle informací v oficiálním ceníku si za „liťáky“ a lakování zmírněných dílů v barvě karoserie nemůžete ani připlatit. Ilustrační fotky: Hyundai

Vizuálně vás může odradit leda fakt, že vůz jezdí na 15palcových ocelových kolech a nemá lakovaná vnější zpětná zrcátka a kliky dveří. A podle informací v oficiálním ceníku si za „liťáky“ a lakování zmírněných dílů v barvě karoserie nemůžete ani připlatit. | Ilustrační fotky: Hyundai

U výbavy Start si ostatně můžete připlatit pouze za metalízu (16.900 Kč) a paket Plus (10.000 Kč), který zahrnuje přední mlhovky, bluetooth handsfree, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, dojezdovou rezervu a hever. Ilustrační fotky: Hyundai

U výbavy Start si ostatně můžete připlatit pouze za metalízu (16.900 Kč) a paket Plus (10.000 Kč), který zahrnuje přední mlhovky, bluetooth handsfree, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, dojezdovou rezervu a hever. | Ilustrační fotky: Hyundai

Základní Hyundai i30 Start tak může podle ceníku stát nanejvýš 346.890 Kč, což je za vůz s pěkným lakem a více než dostatečnou výbavou pořád super. Ilustrační fotky: Hyundai

Základní Hyundai i30 Start tak může podle ceníku stát nanejvýš 346.890 Kč, což je za vůz s pěkným lakem a více než dostatečnou výbavou pořád super. | Ilustrační fotky: Hyundai

Už dřívější upoutávky navnadily na decentně upravený styling Hyundaie i30. Teď se však modernizace celé rodiny modelů ukazuje světu naplno. Ilustrační fotky: Hyundai

Už dřívější upoutávky navnadily na decentně upravený styling Hyundaie i30. Teď se však modernizace celé rodiny modelů ukazuje světu naplno. | Ilustrační fotky: Hyundai

 Zdroj: Hyundai

| Zdroj: Hyundai

 Zdroj: Hyundai

| Zdroj: Hyundai

...nebo asistent LVDA (Leading Vehicle Departure Alert), který upozorňuje řidiče, že se vozidlo vpředu rozjelo, například při čekání na semaforech. Ilustrační fotky: Hyundai

...nebo asistent LVDA (Leading Vehicle Departure Alert), který upozorňuje řidiče, že se vozidlo vpředu rozjelo, například při čekání na semaforech. | Ilustrační fotky: Hyundai

Do výbavy přichází i nové systémy jako asistent pro jízdu v koloně, sledování překážek vzadu s autonomním brzděním... Ilustrační fotky: Hyundai

Do výbavy přichází i nové systémy jako asistent pro jízdu v koloně, sledování překážek vzadu s autonomním brzděním... | Ilustrační fotky: Hyundai

...přičemž v létě se máme dočkat i možností bezdrátového propojení. Nakonec nechybí ani možnost bezdrátového nabíjení telefonu. Ilustrační fotky: Hyundai

...přičemž v létě se máme dočkat i možností bezdrátového propojení. Nakonec nechybí ani možnost bezdrátového nabíjení telefonu. | Ilustrační fotky: Hyundai

Mezi novinkami v interiéru najdete 7palcový displej v kapličce přístrojů, větší 10,25palcový displej infotainmentu, standardně čekejte konektivitu rozhraní Android Auto a Apple CarPlay... Ilustrační fotky: Hyundai

Mezi novinkami v interiéru najdete 7palcový displej v kapličce přístrojů, větší 10,25palcový displej infotainmentu, standardně čekejte konektivitu rozhraní Android Auto a Apple CarPlay... | Ilustrační fotky: Hyundai

Verze N Line dostávají rovněž upravený podvozek a řízení. Plnohodnotně ostrou i30 N zatím Hyundai v modernizované podobě neukazuje. Ilustrační fotky: Hyundai

Verze N Line dostávají rovněž upravený podvozek a řízení. Plnohodnotně ostrou i30 N zatím Hyundai v modernizované podobě neukazuje. | Ilustrační fotky: Hyundai

Výraznější úpravou prošla i sportovnější výbava N Line, kterou Hyundai prezentuje na fotkách, s novými nárazníky nebo novými designy 17- a 18palcových kol. Ilustrační fotky: Hyundai

Výraznější úpravou prošla i sportovnější výbava N Line, kterou Hyundai prezentuje na fotkách, s novými nárazníky nebo novými designy 17- a 18palcových kol. | Ilustrační fotky: Hyundai

...vzadu najdete také změny na LED svítilnách a do nabídky míří nové designy 16- a 17palcových kol nebo dodatečné odstíny karoserie. Ilustrační fotky: Hyundai

...vzadu najdete také změny na LED svítilnách a do nabídky míří nové designy 16- a 17palcových kol nebo dodatečné odstíny karoserie. | Ilustrační fotky: Hyundai

Přichází širší, upravená mřížka chladiče, nové LED světlomety s výraznou grafikou denního svícení, volitelně s technologií MFR (multifaceted reflector)... Ilustrační fotky: Hyundai

Přichází širší, upravená mřížka chladiče, nové LED světlomety s výraznou grafikou denního svícení, volitelně s technologií MFR (multifaceted reflector)... | Ilustrační fotky: Hyundai

S modelem Scala Škoda přistoupila na nový způsob cenotvorby. Nejlevnější výbavu Active úplně vypustila a s odůvodněním, že zákazník požaduje už v základu maximálně vybavený vůz, začíná s výbavou Ambition. Zdroj: Škoda konfigurátor

S modelem Scala Škoda přistoupila na nový způsob cenotvorby. Nejlevnější výbavu Active úplně vypustila a s odůvodněním, že zákazník požaduje už v základu maximálně vybavený vůz, začíná s výbavou Ambition. | Zdroj: Škoda konfigurátor

Vezmeme-li v úvahu, že cenový rozdíl mezi liniemi Ambition a Style činí 55.000 Kč, čistě teoreticky by ta úplně nejzákladnější scala ve výbavě Active mohla stát okolo 340.000 Kč (397.900 Kč za Ambition minus 55.000 Kč), teď už se ale bavíme o něčem, co nikdy nebylo v plánu. Zdroj: Škoda konfigurátor

Vezmeme-li v úvahu, že cenový rozdíl mezi liniemi Ambition a Style činí 55.000 Kč, čistě teoreticky by ta úplně nejzákladnější scala ve výbavě Active mohla stát okolo 340.000 Kč (397.900 Kč za Ambition minus 55.000 Kč), teď už se ale bavíme o něčem, co nikdy nebylo v plánu. | Zdroj: Škoda konfigurátor

Za 397.900 Kč dostanete vůz s motorem 1.0 TSI/70 kW, kombinovaný s pětistupňovou manuální převodovkou. Vůz vyjíždí na 16palcových ocelových kolech s poklicemi, má LED světlomety a zadní svítilny, přední mlhovky, tempomat s omezovačem rychlosti, asistent rozjezdu do kopce, Front Assist a Lane Assist, ambientní LED osvětlení uvnitř nebo palubní počítač Maxi Dot. Zdroj: Škoda konfigurátor

Za 397.900 Kč dostanete vůz s motorem 1.0 TSI/70 kW, kombinovaný s pětistupňovou manuální převodovkou. Vůz vyjíždí na 16palcových ocelových kolech s poklicemi, má LED světlomety a zadní svítilny, přední mlhovky, tempomat s omezovačem rychlosti, asistent rozjezdu do kopce, Front Assist a Lane Assist, ambientní LED osvětlení uvnitř nebo palubní počítač Maxi Dot. | Zdroj: Škoda konfigurátor

V paketu Interiér za 10.000 Kč jsou třeba vyhřívaná přední sedadla, elektrické ovládání oken vzadu, USB konektory pro nabíjení vzadu, či malý kožený paket, v paketu Exteriér za 16.000 Kč jsou litá 16palcová kola, dynamické zadní blinkry či zadní parkovací senzory a za 12.000 Kč můžete mít větší 8"infotainment či bezdrátové nabíjení telefonů (paket Connectivity). Zdroj: Škoda konfigurátor

V paketu Interiér za 10.000 Kč jsou třeba vyhřívaná přední sedadla, elektrické ovládání oken vzadu, USB konektory pro nabíjení vzadu, či malý kožený paket, v paketu Exteriér za 16.000 Kč jsou litá 16palcová kola, dynamické zadní blinkry či zadní parkovací senzory a za 12.000 Kč můžete mít větší 8"infotainment či bezdrátové nabíjení telefonů (paket Connectivity). | Zdroj: Škoda konfigurátor

Scala Ambition má v základu rádio Swing s 6,5palcovým displejem namísto osmipalcového Bolera u linie Style, klimatizace je jednozónová s manuálním nastavením místo dvouzónového Climatronicu u Stylu, chybí startování tlačítkem, multifunkční volant, elektrické ovládání zadních oken nebo chromované rámečky kolem výdechů ventilace Zdroj: Škoda konfigurátor

Scala Ambition má v základu rádio Swing s 6,5palcovým displejem namísto osmipalcového Bolera u linie Style, klimatizace je jednozónová s manuálním nastavením místo dvouzónového Climatronicu u Stylu, chybí startování tlačítkem, multifunkční volant, elektrické ovládání zadních oken nebo chromované rámečky kolem výdechů ventilace | Zdroj: Škoda konfigurátor

Za stejné peníze jako Ambition je i akční verze 125 let, která má v základu většinu výše zmíněných prvků jinak zahrnutých v paketech (chybí prvky paketu Connectivity). Pokud jsou vám akce ukradené a chcete prostě jenom Škodu Scala Ambition s metalízou a litými koly, připočtěte si k základní ceně 397.900 Kč nejméně 13.000 Kč, respektive 14.400 Kč. Foto: Ondřej Kroutil

Za stejné peníze jako Ambition je i akční verze 125 let, která má v základu většinu výše zmíněných prvků jinak zahrnutých v paketech (chybí prvky paketu Connectivity). Pokud jsou vám akce ukradené a chcete prostě jenom Škodu Scala Ambition s metalízou a litými koly, připočtěte si k základní ceně 397.900 Kč nejméně 13.000 Kč, respektive 14.400 Kč. | Foto: Ondřej Kroutil

 Foto: Ondřej Kroutil

| Foto: Ondřej Kroutil

TEST Škoda Scala 1.5 TSI ACT DSG Foto: Ondřej Kroutil

TEST Škoda Scala 1.5 TSI ACT DSG | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Škoda Scala 1.5 TSI ACT DSG Foto: Ondřej Kroutil

TEST Škoda Scala 1.5 TSI ACT DSG | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Škoda Scala 1.5 TSI ACT DSG Foto: Ondřej Kroutil

TEST Škoda Scala 1.5 TSI ACT DSG | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Škoda Scala 1.5 TSI ACT DSG Foto: Ondřej Kroutil

TEST Škoda Scala 1.5 TSI ACT DSG | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Škoda Scala 1.5 TSI ACT DSG Foto: Ondřej Kroutil

TEST Škoda Scala 1.5 TSI ACT DSG | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Škoda Scala 1.5 TSI ACT DSG Foto: Ondřej Kroutil

TEST Škoda Scala 1.5 TSI ACT DSG | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Škoda Scala 1.5 TSI ACT DSG Foto: Ondřej Kroutil

TEST Škoda Scala 1.5 TSI ACT DSG | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Škoda Scala 1.5 TSI ACT DSG Foto: Ondřej Kroutil

TEST Škoda Scala 1.5 TSI ACT DSG | Foto: Ondřej Kroutil

Tváří se jako holátko, ale ve skutečnosti má výbavy víc než dost. Ilustrační fotky: Hyundai
Třeba šest airbagů, asistent pro vedení v jízdních pruzích, sledování pozornosti řidiče, systém pro nouzové brzdění s detekcí chodců, elektricky ovládaná přední okna a vnější zpětná zrcátka (s vyhříváním), centrální zamykání, manuální klimatizaci, tempomat s omezovačem rychlosti či rádio s DAB a ovládáním na volantu. Ilustrační fotky: Hyundai
Vizuálně vás může odradit leda fakt, že vůz jezdí na 15palcových ocelových kolech a nemá lakovaná vnější zpětná zrcátka a kliky dveří. A podle informací v oficiálním ceníku si za „liťáky“ a lakování zmírněných dílů v barvě karoserie nemůžete ani připlatit. Ilustrační fotky: Hyundai
U výbavy Start si ostatně můžete připlatit pouze za metalízu (16.900 Kč) a paket Plus (10.000 Kč), který zahrnuje přední mlhovky, bluetooth handsfree, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, dojezdovou rezervu a hever. Ilustrační fotky: Hyundai
32
Fotogalerie

Hyundai i30 dál drtí Škodu Scala nejnižší cenou. O výhodu ale nakonec může přijít

Pokud si chcete koupit Hyundai i30 po faceliftu, bude vám stačit 320 tisíc korun. Nejlevnější Škoda Scala, konkurent kompaktního hyundaie, přitom stojí skoro o 80 tisíc více. Oba vozy jsme teď postavili proti sobě v cenovém srovnání.

Za cenu okolo 300.000 Kč dnes koupíte třeba Peugeot 208 nebo Opel Corsa, což jsou hatchbacky segmentu B, konkurenti Škody Fabia či Volkswagenu Polo. Hyundai se ale v Česku rozhodl nastolit jinou realitu. Model i30, tedy konkurenta Volkswagenu Golf či Toyoty Corolla, nabízí za základní cenu podobnou o třídu menším vozům a zjevně se mu to vyplácí. Vůz nedávno modernizoval, a přestože mu dopřál nové motory, zachoval atraktivní základní cenu 319.900 Kč. A to je době, kdy golf, dlouhodobě nejprodávanější vůz v Evropě, stojí 480 tisíc korun, prostě šokující.

Největším konkurentem Hyundaie i30 na českém trhu je však Škoda Scala, se kterou se doslova přetahuje o zákazníky. Za první tři měsíce letošního roku u nás bylo podle statistik Svazu dovozců automobilů registrováno 1966 kusů i30 a 2053 kusů Škody Scala, což jasně vypovídá o rivalitě obou vozů. A také o drtivé nadvládě v segmentu C. Na třetím místě je Kia Ceed, která si v daném období připsala „jen“ 870 registrací.

Velká část registrovaných vozů připadá firmám, které mívají jiné finanční podmínky než ty, které najdeme v cenících. Byť je pravdou, že bílé fleetové scaly na plecháčích s poklicemi, které v rámci modelu jako takového osobně potkávám asi nejčastěji, nejsou krasavice. Ceníková cena 397.900 Kč za základní verzi Ambition s motorem 1.0 TSI/70 kW a pětikvaltem zrovna neohromí, proto jsem se rozhodl porovnat základní scalu se základní i30 a zjistit, kde by se mohl odrazit ten téměř 80tisícový rozdíl základních cen.

Začneme Nošovicemi

Hyundai i30 po modernizaci v Česku nejlevněji pořídíte za 319.990 Kč díky slevě 40.000 Kč. Jde o linii Start s motorem 1.5 CVVT o výkonu 81 kW, který je párován s manuální šestistupňovou převodovkou. Tváří se jako holátko, ale ve skutečnosti má výbavy víc než dost. Třeba šest airbagů, asistent pro vedení v jízdních pruzích, sledování pozornosti řidiče, systém pro nouzové brzdění s detekcí chodců, elektricky ovládaná přední okna a vnější zpětná zrcátka (s vyhříváním), centrální zamykání, manuální klimatizaci, tempomat s omezovačem rychlosti či rádio s DAB a ovládáním na volantu.

Vizuálně vás může odradit leda fakt, že vůz jezdí na 15palcových ocelových kolech a nemá lakovaná vnější zpětná zrcátka a kliky dveří. A podle informací v oficiálním ceníku si za „liťáky“ a lakování zmírněných dílů v barvě karoserie nemůžete ani připlatit. U výbavy Start si ostatně můžete připlatit pouze za metalízu (16.900 Kč) a paket Plus (10.000 Kč), který zahrnuje přední mlhovky, bluetooth handsfree, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, dojezdovou rezervu a hever. Základní Hyundai i30 Start tak může podle ceníku stát nanejvýš 346.890 Kč, což je za vůz s pěkným lakem a více než dostatečnou výbavou pořád super.

Co na to Mladá Boleslav?

S modelem Scala Škoda přistoupila na nový způsob cenotvorby. Nejlevnější výbavu Active úplně vypustila a s odůvodněním, že zákazník požaduje už v základu maximálně vybavený vůz, začíná s výbavou Ambition. Vezmeme-li v úvahu, že cenový rozdíl mezi liniemi Ambition a Style činí 55.000 Kč, čistě teoreticky by ta úplně nejzákladnější scala ve výbavě Active mohla stát okolo 340.000 Kč (397.900 Kč za Ambition minus 55.000 Kč), teď už se ale bavíme o něčem, co nikdy nebylo v plánu.

Za 397.900 Kč dostanete vůz s motorem 1.0 TSI/70 kW, kombinovaný s pětistupňovou manuální převodovkou. Vůz vyjíždí na 16palcových ocelových kolech s poklicemi, má LED světlomety a zadní svítilny, přední mlhovky, tempomat s omezovačem rychlosti, asistent rozjezdu do kopce, Front Assist a Lane Assist, ambientní LED osvětlení uvnitř, palubní počítač Maxi Dot, manuální klimatizaci, výškově nastavitelná přední sedadla, infotainment Swing s 6,5palcovým displejem a Apple konektivitou, elektrické ovládání předních oken a vnějších zpětných vyhřívaných zrcátek, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, nebo vnější kliky dveří v barvě karoserie.

Navíc existují i širší možnosti výběru paketů. V paketu Interiér za 10.000 Kč jsou třeba vyhřívaná přední sedadla, elektrické ovládání oken vzadu, USB konektory pro nabíjení vzadu, či malý kožený paket, v paketu Exteriér za 16.000 Kč jsou litá 16palcová kola, dynamické zadní blinkry či zadní parkovací senzory a za 12.000 Kč můžete mít větší 8palcový infotainment či bezdrátové nabíjení telefonů (paket Connectivity).

Za stejné peníze jako Ambition je i akční verze 125 let, která má v základu většinu výše zmíněných prvků jinak zahrnutých v paketech (chybí prvky paketu Connectivity). Pokud jsou vám akce ukradené a chcete prostě jenom Škodu Scala Ambition s metalízou a litými koly, připočtěte si k základní ceně 397.900 Kč nejméně 13.000 Kč, respektive 14.400 Kč. Pro ty z vás, kteří nechtějí hledat kalkulačku, je to 425.300 Kč. Výhodněji však vychází akční verze 125 let, která má „liťáky“ za 13.000 Kč už v základní výbavě.

Pojďme srovnat srovnatelné

Aby to bylo spravedlivější, pojďme si nyní zkusit sestavit Hyundai i30 do takového stavu, aby co nejvíce odpovídal výbavě Škody Scala Ambition. V takovém případě bychom museli sáhnout po druhé nejvyšší výbavě Smart, která s motorem 1.5 CVVT startuje na 399.990 Kč. Kola jsou litá 16palcová, diodová světla jsou pouze vpředu, zato uvnitř najdete bezdrátovou nabíječku telefonů, automatickou dvouzónovou klimatizaci, rádio s 8" dotykovým displejem, DAB, USB a Android Auto i Apple CarPlay, vyhřívaná přední sedadla, bluetooth handsfree a při parkování můžete být v klidu díky senzorům vpředu i vzadu.

A co z tohoto srovnání vlastně vyplývá? V podstatě dvě věci: Škoda Scala není levná, ale za svou cenu nabídne adekvátní výbavu. Zato Hyundai i30 levný je, ale hodně dělá aktuální sleva 40.000 Kč platná pro všechny výbavy a motory. Za cenu 319.990 Kč toho Hyundai i30 nabídne fakt hodně, aby se ale výbavou dotáhl na konkurenta z Mladé Boleslavi, chtě nechtě se dotáhne i na jeho cenu. Oba koncepty ale fungují, protože Škoda Scala a Hyundai i30 se u nás v letošním roce prodávají téměř stejně dobře.

Je škoda, že si oba vozy nemůžeme porovnat i vizuálně. Hyundai totiž zatím vydal jen jednu sadu fotek modernizovaného kompaktu i30 a vůz zatím není ani v konfigurátoru. Škoda má konfigurátor propracovanější, snímky scaly za nejnižší cenu však vzhledem k nemožnosti srovnání s nejlevnější i30 dávám do galerie pouze jako zajímavost.

Hyundai i30 HB vs. Škoda Scala: Srovnání základních a motorů
Model Hyundai i30 Škoda Scala
Motor 1.5 CVVT 1.0 TSI
Převodovka 6M 5M
Zdvihový objem [cm3] 1498 999
Válce/ventily 4/4 3/4
Největší výkon [kW/min] 81/6000 70/5000
Točivý moment [N.m/min] 144/3500 175/2000
Maximální rychlost [km/h] 187 188
Zrychlení 0-100 km/h [s] 12,3 10,9
Komb. spotřeba [l/100 km] neuvedena 5,2-6,5
Základní cena [Kč] 319.990 (Start) 397.900 (Ambition)
Cena ve srovnatelné výbavě [Kč] 399.990 (Smart) 397.900 (125 let)

Speciál: Škoda Scala

Škoda Scala je kompaktní model automobilky Škoda Auto. Představen byl 6. prosince 2018 v izraelském Tel Avivu a v nabídce nahrazuje modely Rapid a Rapid Spaceback. Stojí na modulární platformě MQB A0 s motory uloženými napříč a pohonem předních kol. Základem je tříválec 1.0 TSI (70 kW), vrcholná verze má čtyřválec 1.5 TSI (110 kW).

TEST 1.5 TSI ACT DSGJízdní dojmyCena a motoryVýbava • RozměrySvětová premiéra VýrobaŠkoda Scala na CNG Scala vs. Kamiq

Doporučujeme

Články odjinud