Před pár dny mne zaujal článek s provoktivním nadpisem: "I Škoda Octavia téměř za milion může mít nejlevnější podvozek. A funguje výborně!"
Napsal jsem, že očekávám článek s nadpisem:
"I Škoda Octavia téměř za milion může mít nejlevnější tříválcový motor. A funguje výborně!"
A dnes vidím nadpis: "Hyundai i30 dál drtí Škodu Scala nejnižší cenou. O výhodu ale nakonec může přijít".



Tato kategorie aut mne nezajímá, proto jsem jen letmo nahlédl do bouřlivé diskuse. Podle mne stačí 2 strany pohledu.
První - jednoduše si obě auta projet, pořádně vyzkoušet rozhodnout, které je lepší a to si případně koupit. (Každému vyhovuje něco jiného, má různé priority a různé obecné požadavky a vnímání, vkus,...atd.) V tomto pohledu mohou být výsledky rozhodnutí různé a správné - někomu bude vhovovat Hyundai i30 a někomu jinému Škoda Scala.
Druhý - podívat se na obě auta z technického hlediska, podívat se z jakých komponent jsou poskládaná, jaký mají motor, jaké nápravy, odpružení a vyzkoušet jak to funguje v praxi a potom zhodnotit a rozhodnout. V tomto pohledu vidím jasného vítěze - Hyundai. (Navíc v případě i30 lze připlatit a zvolit alternativu Combi, což v případě Scaly nelze.) Stačí si též přečíst hodnocení 3 válcového motoru v testu t-cross s koncernovou 1,5 TSI, aby člověk získal nápovědu, jak to s tím 3-válcem je jaké jsou rozdíly se 4-válcem. https://www.auto.cz/volkswagen-t-cross-r-line... ...
--------------------------------------
Já jsem po zkušenosti s "hybridní" kompromisní skládačkou "levné" nabídky rozšířené "modelové řady" v podobě Rapidu a související "obchodní politikou" značky Škoda hodně opatrný. Zkrátka - považuji za dobrý výrobek Škody akorát Octavii a Superba s motory 2.0 (benzin nebo nafta). Ještě slušně jezdí (má nabídku motorů) a vypadá Karoq a jinak nic. Motory jsou z mého hlediska důležité a ty dvoulitry jsou to nejlepší (a osvědčené i v jiných modelech značek koncernu VW), co lze u Škody koupit. Jenže takové "škodovky" jsou cenově tak drahé, že se soukromník už dívá jinde, protože nekupuje za cenu určenou fleetovým zákazníkům. Jak jsem se už vícekrát zmínil, pokud bych nakupoval u koncernu, volil bych Golfa nebo Passata a ne Octavii nebo Superba. A už vůbec ne něco 3-válcového splácaného jako Scala. To už raději tu i30 Hyundai.
Ale vidím bohatou nabídku olítaných fleetových škodovek, které "škodovkáři" kupují jako sázku na jistotu, protože jsou levné (ve srovnání s ceníkem nových vozů) a zaručeně spolehlivé, protože jsou zajeté a jsou levné náhradní díly a levný servis a opraví jim to na každém rohu,...atd. ...
(a mají jen 3 válce, a proto při výměně svíček nemusí kupovat a plati 4 a to se vyplatí...)