Nezkoušeli jste někdo oba motory? Který by se dal považovat za lepší z hlediska pocitu z jízdy? Jde poznat při jízdě větší hmotnost přední nápravy u CRDI? Sportovnější jízda je předpokládám u CVVT, naopak zrychlení od 100km/hod (popřípadě jízda do kopce při této rychlosti) bych tipl že je lepší u CRDi.
ne nezkousel
Sedel som v I30 ovela lepší dojem mám ako v Ceed,Sedadlá su ovela pohodlnejšie,vypracovanie a celkový dojem vnut interieru o triedu lepší ako v\ CeedSom zvdavý na I20 aj I10 aké budú,pretože na bežné používanie žial nepotrebujem takétoauto,aj ked sa mi páči.Mne skůr ako tempomat by malo už každé auto a to manual klimatizáciu v štandarde a hmlovky...:-P
Absolvoval jsem zkušební jízdu s i30 1,6i CVVT, ve výbavě Comfort. Dealer mne neomezoval v délce zkušební jízdy, tak jsem si ji opravdu užíval. Vůz na mne velmi dobře zapůsobil. Dobře padnoucí a pohodlná sedadla, hezky sladěný interiér z měkčených plastů. Motor po nastartování a v průběhu jízdy není téměř slyšet, velmi mírně dává o sobě vědět až od 100 km/h. 5-ti stupňová převodovka mi u 1,6i CVVT připadá velmi dobře odstupňovaná, nepociťoval jsem absenci 6. stupně (na silnicích 1. tř. by ji stejně nebylo kdy využít), takhle má motor alespoň lepší dynamiku, které by s tímto motorem na 6. stupeň nedosáhl. Zřejmě záměr výrobce: 6.st převodovku jen do 2,0 CRDi. Vůz hodnotím známkou VÝBORNÝ.Momentálně o dalším voze neuvažuji (upřednostňuji SUV), ale pokud bych se rozhodoval o novém voze v kategorii střední třídy, tak i30 ve výbavě Premium s motorem 2,0 CRDi by byl určitě horkým kandidátem. i30 nelze srovnávat s minulými generacemi vozů této značky, jedná se o zcela jiný vůz - EVROPSKÝ (i když je zatím vyráběn v Koreji).
oprava: motor > vůz (takhle má vůz alespoň lepší dynamiku)
Tak jsem si asi nějak špatně přečetl nadpis: " ... český Korejec jde do prde|e ..."Naštěstí je to článek o něčem jiném. :-P
korejci to maju dobre rozdelene, kia kopiruje toyotu, hyndai mazdu, ale kii to ide lepsie...
Viz nahoře můj odkaz na Carpages, přečti si to tam a zhasni plamenomet - k plagiátu má tahle politika hodně daleko, spíš skupina Hyundai+Kia už opravdu zblízka dýchá na krk značkám, které by si to ještě před dvěma roky nepřipustily ani ve snu. Z českého dvorku to vypadá jinak, nám se pohled vždycky zlomí o zaparkovanou škodověnku. :-))
Není mi jasné zrychlení 0-100km/h u motoru 2,0 CRDI VGT (103kW) : 10,3 s je nějak moc. podstatně větší a těžší Octavia II s dieselem stejného objemu a výkonu má zrychlení za 9,6s, všechna auta nižší střední třídy s 2 litrovým turbodiselem přes 100kW mají zrychlení lepší než za 10s, dokonce to platí i pro většinu aut o třídu vyšších... Kde je chyba?
Taky mě to překvapilo, ale uvidíme jaký to bude ve skutečnosti. Třeba má delší převodovku, nebo uvádí zbytečně s rezervou. Nebylo by to poprvé.
Nevíte někdo, kam se poděla Elantra? Asi před rokem tu proběhly nějaké fotky, že se bude dodávat zatím jen do Ameriky a nevím, jestli se po ní v Evropě slehla zem či co... Na obrázcích vypadala moc hezky a spekulovalo se, že práve Elantra se bude vyrábět v Nošovicích...
Elantra se vyrábí v USA pro tamější trh. Hyundai to avizoval předem + to, že ji bude dělat jenom v sedanu, a taky to splnil. Ty úvahy o Nošovicích jsou hodně staré, kdy se ještě nevědělo o projektu cee'd-i30. Já bych to nebral tragicky, skupina má nachystaných dost nových konceptů, nebudeme muset čekat 7 let jako na Fabii II :-)) a bude z čeho vybírat.
nesmysl, zde na blizkem vychode, konkretne oman, jezdi uz nejaky ten mesic nova elantra a tipnul bych si, ze to bude stejne v okolnich zemich a tam kde frcej sedany ... urcite mi prijde hezci nez to posledni co jezdi v cesku ...
Díky za info, ale nemusíš na mě tak zhurta, Huyndai při uvedení Elantry opravdu ohlásil, že ji dává pouze do USA. Pokud jsi v Ománu dlouhodobě, nemohl bys zjistit, odkud ji dam dealeři vozí - pro zajímavost? Pohled do interiéru jasně ukazuje spřízněnost s i30, nejde o 2 diametrálně odlišné modely, spíš o jiný kabát na jedné platformě. Koho zajímají obrázky a celkem podrobné povídání/test, najde je na Carpages (pod značkou Hyundai) - je to docela pikantní kanadské srovnávání Elantry s Corollou (případně Civicem), včetně působivých citací z crash testů NHTSA, vuýsledků JDPower a StrategicVision, a taky vidění modelu kanadskýma očima, které třeba u jízdních vlastností a ovladatelnosti ukazuje na odchylnost řidičských preferencí od evropských. - Pokud jde o karosérii sedan: Hyundaii se letos podařilo protlačit v ČR na trh Accent sedan (v květnu 3. za Civicem a cee'dem v nižší střední - SDA), což ještě loni vypadalo dost beznadějně. Jestli tahle tendence vydrží a potvrdí se i zájem o malé sedany jiných značek, tipnu si zase já, že sem Hyundai nakonec Elantru (případně její faceliftovanou generaci) nakonec pustí. Sonata je na východoevropské poměry přecejen vnímaná jako "velké" auto, které si lidi nekupují pro dojížďku do práce. V zásadě bych se nedivil, kdyby už nějakou evropskou verzi měli v záloze pro Nošovice, samozřejmě asi až v druhé řadě po crossoverech.
Prosim prestan tu sirit bludy, elantra je ubohy plagiat coroly, ktorej nesiaha v ziadnom z parametrov ani po clenky. Napr. v NCAP dostala 3 hviezdicky. Prestala sa predavat, lebo ju nikto nechcel.
Buď schválně mlžíš, nebo si prostě nedáš práci ověřit si napřed, co povídáš. 3 hvězdy NCAP dostala Elantra MY2001 - a kromě ní v roce 2001 také třeba Toyota Avensis, N. Primera, O.Vectra, P406. Pro většinu aut bylo tehdy maximem získat 4 hvězdy - 5 hvězd tehdy získala puze Laguna II. My se tady ale nebavíme o starých časech, ale o současné generaci Elantry, která v NHTSA dostala 5 hvězd za čelní náraz a 4 hvězdy za boční, čili zcela na úrovni slušných japonských aut - jako třeba té Corolly. Prodej nové Elantry v Evropě ani vůbec nezačal, takže ho nebylo nutné zastavovat. Vzhledem k tomu, že skupina Hundai+Kia mezitím dosáhla prodejů na úrovni první pětky největších globálních výrobců, nemusí se asi celkem bát, že by její auta nikdo nechtěl. Řeči o plagiátech s tebou dál nepovedu, to si můžeme nechat na diskusi o první vlně čínských aut. Hyundai si na začátku zcela legálně koupil licence od Mitsubishi a pak už rozběhl vlastní vývoj, takže nějaké plagování se ho opravdu netýká.
Presne tak.Vratil som sa teraz z Egypta a tam je novych Elantier tiez celkom dost. A osobne sa mi designovo velkostou a "robustnostou" pozdava viac ako i30. Tu som si ale nazivo este neosahal. Skoda, ze nemozu byt oba modely na europskom trhu. Ale je to logicke.
Naživo som to auto nevidel, ale podľa fotiek sa mi tam zdá byť dosť vysoká nakladacia hrana v zadnom kufri.:-/
No mě osobně se víc líbí KIA,ež tohle,zejména interiér mi přijde moc kýčovitý.
tak stimhle designem se opravdu moc nevytahli, a to jak vnějším tak vnitřním. Takže stále asi bude platit - Hyundai obyčejný auto za obyčejný peníz.
Tak jsem se podival na ceny, a v maximalni vybave se i30 KRYJE S SONATOU :-O chtit za plnou vybavu 600 000 KC je "docela" hodne. A predstava az je zacnou vyrabet v CR?? nez vsechno zabehnou a nastavi na opravdu kvalitni vyrobu tak se bude vyrabet uz nastupce i30 :-(
Nechapu, jak chteji prodavat auta, do kterych nelze dat tempomat. To sama plati i pro Ceed
poprosim nesirit bludy.tempomat sa do ceedu da doobjednat. staci sa pozriet do prospektu, popripade zavolat dealerovi a povie vam aj cenu. myslim si, ze do i30 sa bude mozne tempomat doobjednat bez akychkolvek problemov {ked sa da dat do getza, accenta, sonaty...}. staci si vsimnut, ze v uverejnenom cenniku je napisane: "kompletny cenik prislusenstvi zadajte u prodejce".
keby len to- parkovacie senzory su len u najvyssej vybavy, nedaju sa dokupit k ostatnym- to iste plati aj pri ESP- popri tempomatu chybaju xenonove ziarovky- chyba ohrievanie sedadiel (aspon prednych)- sice, nasinec to nevyuzije, ale chyba aj integrovany navigacny systemsummerum - hyundai ostava stale hyundaiom. zo znaciek Cee'd a i30 si aj cenovo beriem Cee'da. nevidim vaznejsie dovody, preco brat i30
no treba proto ze kia je "b" fabrika hyundaje
- parkovacie senzory neviem, ci sa daju dat do nizsich vybav. ale urcite za priplatok to tam pojde dat. - esp je pri ceede v nizsich vybavach za priplatok 21 000Sk. predpokladam, ze pri i30 to bude podobne. bolo by dobre to odkonzultovat s predajcom.- tempomat tam na 99.9% bude. ked ho ma ceed nevidim dovod, aby ho nemal hyundai i30. zatial absentuju xenony.- ceed ma vyhrievane predne sedadla. myslim si, ze i30 to bude mat takisto- ceed ma integrovany navigacny system. myslim si, ze i30 ho bude mat takisto...takze az tak strasne to nevidim... hyundai {a kia} nikdy nemali dobre cenniky. resp. na doplnkovu vybavu sa je potrebne vzdy pytat dealera {kt vie co predava}.
aby som sa doplnil - - parkovacie senzory nechava dorobit. nie su z vyroby- xenony neponuka ani ceed- ceed nema ani navigacny system z vyrobya uvazovat, co by mal mat jeden a druhy v modelovom roku 2009 (teda az o rok) je scestne.
co mi tam spis chybi je automat - u Ceedu je dostupny alespon se silnejsimi motory. Pak teprve ma smysl premyslet o tempomatu. Jinak parkovaci senzory neni problem si nechat dodelat, stejne jako treba alarm. ESP uz chybi vic...
Tempomat se dá od druhého stupně výbavy přikoupit za 40 tisíc. Aspoň tedy podle ceníku...
To je hovadina! Tempomat lze dokoupit pouze k motorům CRDi a stojí u i30 14 000,- a u Kia Ceed nevím proč jen 4000,-
Kámoš se nedávno byl projet v Ceedu a ten měl Xenony, prodejce mu tvrdil že jdou doobědnat i kdy se to nikde ofic. neuvádí.
- myslim si, ze parkovacie senzory sa budu dat objednat aj z vyroby. len to bude za priplatok... - ano, a ani som netvrdil opak- ale ceed ju ma. vid napr: http://www.kmss.sk/portals/0/files/prospekty/ceed-prospekt.pdf obrazok b) integrovana satelitna navigacia. ci je tam aj slovensko neviem.
pozri este raz cennik - nema to. a o tom to je.
Ak sa opytas predajcov Kie, ktore verzie Ceedov sa predavaju tak to urcite nie je full vybava ale auta okolo 450 - 550 000 Sk. Pri autach ako Octavia, Focus, Astra a pod. je ESP tiez len vo vysscih vybavach v cenach okolo 700 az 900 000 Sk. Trosku sa zobud. Sedel som v i30-ke v Brne na autosalone a urobila na mna dojem. Prve fotky boli o nicom, ale dojem z vozidla je velkmi dobry - mne sa paci viac ako Ceed. Na to ze sa to vyraba v Korei (plati sa clo) a cena je plus minus rovnaka ako slovenska Kia Ceed klobuk dolu Hyundai. Toto bude este zaujimave.
Jenze treba i do blbe Fabie za 280 muzu mit tempomat za 1500Kc. Kdo si na nej jednou zvykne uz nechce jinak. A ze by jsi kvuli tempomatu musel kupovat nejvyssi vybavu za mraky penez ....Proste neni tu moznost vyberu.
Nuz, to sa mi zda aj tak u Fabie trosku zbytocne. Kto jazdi pravidelne po dialnici (a tam sa tempomat uplatni), asi by si mal kupit vacsie auto, s lepsou stabilitou...BTW, ked sme uz pri tom, napriklad ani v Mazde3 (ziadna vybava, ani za priplatok) nemozes mat tempomat. Ten je az vo vacsej 6-ke. Skratka politika vyrobcu...
U Mazdy 5 je tempomat pouze pro naftové motory. Jinak tempomat využívám i ve městě. Nevím, proč si všichni myslí, že tempomat je pouze na dálnici a rychlost 100+R.
Presne. Ja osobne ho v Brne pouzivam pri ceste 10km do prace Hradecka, okruhy, na I43, smer OBI ... Nebo kdyz chci dodrzovat 50km/h, 60km/h, 80km/h, jedu o 5 vic, cvaknu tempomat a pohoda. Proste vyborna vec :-)Zacinaji mi pomalu vadit auta co tam bu blbou kolibku z par korun nemaji :-P
Opravdu smekám. Auta s tempomatem řídím dnes a denně. A to i s adaptivním tempomatem, který umí udržet odstup od vozu před vámi. Ovšem jestli jsem tuto věcičku použil tak pětkrát, tak to jsem ještě přehnal.Pro mne patří tempomat k nejzbytečnějším prvkům výbavy, hned po automatických stěračích. A to velmi často jezdím dlouhé trasy po dálnicích a to i v noci, po městě apod. Ovšem pro svých 80-120tkm ročně jsem zatím nenašel prostor pro jeho využití.Jak se tedy ukazuje 100 lidí, 100 chudí a co je pro někoho nezbytnost ve výbavě, může být pro někoho jiného zcela nepodstatná věc, která když nebude, vůbec mu to vadit nebude.
suhlas!ale je par veci (ako napr. brzdovy asisten ci esp) ktore su tiez vylucne iba v najvyssej vybave...pritom zmysel maju iba "parne" stupne. V tomto mi pride Cee'd lepsi, a pokial bude pravda ze dostane sportovy podvozok a vylepsene stabilizatory, bude v jazde proste "sportovejsi" nez Hyundai...i v strednej vybave.cize 2ha a posledna, 4ta. ostatne nic svetoborne nepridavaju, a disky si ajtak kazdy radsej kupi sam...
Nekdo nemuze zit bez xenonu aby byl IN nekdo zase nerad cumi na tachal, kontroluje rychlost a zase rad sunda nohu z plynu, protahne se a necha to na elektronice. ;-)
Tempomat neni jen na pravidelne jizdy po dalnici ;-)
To si asi jediný komu sa viac páči ako ceed.:-O
To je přece dobře, že lidi vnímají cee'd a i30 hodně odlišně, takový je záměr, kdyby to byla dvojčata, budou si ujídat z talíře. Myslím, že s nějakým hodnocením krás i30 bychom ale stejně měli počkat, dokud nevyjede na silnici.
Jen nechápu proč u motoru 1,6 CRDi 85/116(kW/k) nedávají 6-ti kvalt.Vím, že má 6-ti kvalt jinak rozložené rychlosti, ale přijde mi 5-ti kvalt málo - zvlášť na dálnicích.
Suhlasim s tebou ten 6 prevodovy stupen by sa tam hodil. Vraj u ceed dvojlitra tam uz je....
Ale vsak aj i30 ma u dieseloveho dvojlitra 6-stupnovu prevodovku. A takisto ako i30, aj cee'd ma u 1.6CRDi len 5-kvalt. Myslim ze u 1.6 diesla to este staci, napriklad aj focus ma 6-kvalit az u 2-litroveho TDCi...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.