Hyundai i30: český Korejec jde do prodeje

Nový Hyundai i30 se pokusí pořádně provětrat nižší střední třídu. Jaký je sourozenec úspěšné Kie Cee´d? (+ české ceny)

Již na březnovém autosalonu v Ženevě představila automobilka Hyundai nový model i30. Ten je velmi blízkým příbuzným současného trháku jménem Kia Cee´d. Rozdíly mezi tímto modelem a i30 jsou jen velmi malé. Stejnou techniku přikrývá jiná karosérie a zdobí odličný interiér. Navíc od příštího roku se začne tanto model vyrábět v novém závodu v Nošovicích.

Novinka korejské automobilky měří na délku 4 245 mm, na šířku 1 775 mm, na výšku 1 480 mm a rozvor má hodnotu 2 650 mm. i30 je tedy o 10 mm delší, než Cee´d, o 15 mm užší, stejně vysoký a se stejnou délkou rozvoru.

Jelikož je technologicky Hyundai i30 opravdu velmi blízký se Cee´dem, jsou více méně stejné i další technické záležitosti. Přední náprava je klasického typu McPherson, vzadu naleznete víceprvkové zavěšení. Ve všech stupních výbavy pak naleznete kotoučové brzdy na všech kolech s ABS a rozdělovačem brzdné síly EBD.

Motory

Také nabídka motorů je shodná s korejským příbuzným. Nabídku pohonných agregátů tvoří tři benzinové a dva naftové motory. K nim jsou k dispozici jak manuální, tak automatické převodovky. Mimo nejsilnější naftový agregát mají všechny manuální převodovky pět rychlostních stupňů. Automat pak disponuje čtyřmi stupni.

Hyundai v ceníku nabízí i naftový motor s výkonem 66 kW (90 k) ovšem k němu nejsou prozatím k dispozici přesné technické parametry.

Benzínové motory

 

1,4 16V CVVT

1,6 16V CVVT

2,0 16V CVVT

Objem motoru (ccm)

1 395

1 591

1 975

Výkon (kW/k)

80/110

90/122

105/143

Točivý moment (Nm)

137

154

188

 

Převodovka

MT5

MT5

AT4

MT5

AT4

Zrychlení 0-100 km/h (s)

12,6

11,1

12,1

10,6

10,6

Maximální rychlost (km/h)

187

192

183

205

195

Naftové motory

 

1,6 CRDI VGT

2,0 CRDI VGT

Objem motoru (ccm)

1 582

1 991

Výkon (kW/k)

85/115

103/140

Točivý moment (Nm)

255

304

 

Převodovka

MT5

AT4

MT6

Zrychlení 0-100 km/h (s)

11,6

12,8

10,3

Maximální rychlost (km/h)

188

181

205

Ceny a výbavy

Nový Hyundai i30 bude dostupný ve čtyřech stupních výbavy. Základní stupeň Classic bude k dispozici jen pro základní benzínový a naftový motor. Vrcholná výbava Premium pak prozměnu jen pro nejsilnější agregáty.

Základní cena modelu i30 s motorem 1,4 CVVT a ve výbavě Classic byla stanovena na solidních 344 900 Kč. Za stejně vybavený vůz s nafťákem 1,6 CRDi pak připlatíte 45 000 Kč. Jedná se tedy o poměrně velký rozdíl s ohledem na fakt, že naftový motor v základní výbavě nabízí o výrazných 14 kW menší výkon.

Za automatickou převodovku si pak připlatíte 40 000 Kč.

Klepněte pro větší obrázek


Výbavy Hyundaie i30 jsou poměrně bohaté. Již základ nabízí šest airbagů, aktivní opěrky hlavy, palubní počítač, výškově stavitelné sedadlo řidiče, rádio s CD a mp3, multifunkční volant a další. Za klimatizaci u této výbavy pak připlatíte přijatelných 25 000 Kč.

Nejzajímavější je pak asi druhý stupeň výbavy. Který k základu přidává autoamtickou klimatizací, centrální zamykání na DO, el. ovládání všech oken, přední mlhovky a mnoho dalšího.

Mírným zklamáním je pak fakt, že stabilizační systém ESP je dostupný pouze pro nejvyšší stupeň výbavy.

Tip: Kompletní ceník s přehledem výbav si můžete prohlédnout zde.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hyundai i30
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hyundai i30 na ženevském autosalonu
Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků