Hyundai i30 3dv. vs. Kia Pro_Cee′d: který je hezčí?

39 komentářů

Milan
11. dubna • 12:44

Já jsem pro hyundai i30. Jak designem, tak po technické stránce. Doporučuji navštívit http://www.hyundaii30.cz/... kde je vše o tomto modelu.

Lumpik
1. října • 23:30

Je škoda že dneska se dělají auta jen na to aby vydržely garančku :-( ,chudák ten co si to koupí po X letech jako ojetinu a bude to vrak...-to než opravovat to snad radši hodit ze skály :(
Kde jsou ty časy kdy německá auta+koncerňáky vydržely věčnost a zbytek značek šel do kopru....
Podle mě to u koncernu skončilo rokem 2005 ,faceliftem a motory TSI a commonraily u TDI :(

Rumprstumpr
1. října • 12:09

To není o tom kde je to vyrobený,jde o to kdo to celkově vykoumal ;-)
A obhajovat to můžou jen lidé kteří si z finančních důvudů nemohou dovolit pořádné auto viz. Volvo,Audi,Bmw atd....
Ti lidé mají doma bud Francouzkého,nebo Korejského sráče ;-)
je jasné že tady budu mít nejvíc mínusů,ale je to o tom že majitelé pořádných aut se na tento článek ani nepodívají :D i já sem tu jen náhodou ;-)

pape
15. listopadu • 21:45

Další debil,s Korejí ty auta nemají moc společného,jen vlastníka.Vývoj je v německu,vývojové týmy přetažené z např.BMW,Audi, Toyota.

LOL
1. října • 14:00

Já si můžu dovolit koupit řekněme třílitrového 5er (samozřejmě nový, jetá auta nekupuju). Jenže jsem si to auto byl projet a dojem sice dobrý, ale na můj vkus to bylo malé auto, hlavně na výšku. Pak jsem to vzal s chladnou hlavou a řekl si, že sportovat stejně nebudu a 200kW je zbytečně moc. No a nakonec si koupil MPV (ze kterého je rodina vyloženě nadšená) - má sice "jen" 100kW motor a není to prémiová značka, ale nezaplatil jsem cca 1,4mega ale jen 0,9mega, ale jsem spokojený, v autě si sedím jako král (nemusím v něm sportovně "ležet" s nataženýma nohama kdesi daleko pod palubovkou). Asi je to tím, že už nejsem mladý a neklidný a krize středního věku ještě neudeřila. ;-)Auto jezdí už 2,5 roku naprosto spolehlivě a i rozumně rychle, takže jsem spokojen a na "značkaře" v olítaných "jako jsi ty můžu s klidem hodit bebek. Kdybych chtěl, můžu si teoreticky pořídit nějaké auto na zábavu, ale nějak nemám tu potřebu.

jen jdu kolem
1. října • 13:03

No, zrovna i30 a ceed jsou vykoumaný z valné části v Evropě pro evropské zákazníky.Upřímně řečeno tohle dělení, kde co bylo vymyšlený, ztrácí v dnešní době dost smysl. Automobilky jsou roztahané po celém světě, valnou část dílu jen nakupují a skládají. Kvalita je pak v dané cenové hladině velmi podobná. Prostě i30, ceed, megane, focus, octavia i golf jsou všechno srovnatelné, ať už kdokoli fandí kterékoli značce. Každý má určité typické závady a neduhy a opačně má každý své podstatné výhody. Pokud se přesunete do vyšší cenové hladiny, najdete tam k oblíbeným "pořádným" autům od Volva (nevadí tam čínský vlastník?), Audi a BMW také konkurenty z Hyundai, kteří ta auta dorovnají.Podstatné nakonec je, kde dává automobilka práci a hlavně jakou práci. Hyundai/KIA má lidi v Německu (vývoj a design), v ČR a SR (montovny) a zprostředkovaně dává práci mnoha firmám v těchto zemích. To, že je u nás jen montovna mne zrovna netěší, ale aspoň tak. V konečném důsledku to ale při nákupu auta nehraje žádnou roli.Jinak je mi celkem jedno, jaké auto si koupím - porovnám aktuální nabídku, srovnám výbavu a ceny, projedu se, proberu se uživatelskými fóry, abych porovnal závady a přístup servisů a pak se rozhodnu. Nakupuju si auta z nižší střední třídy (postačují mým potřebám) a měl jsem takhle Forda, Škodu a naposledy to u mne "vyhrál" ceed, i po třech letech jsem s koupí spokojen, poskytuje mi za dané peníze to, co jsem očekával. Vědomě jsem koupil lowcost, takže si nenalhávám, že auto má dokonalý podvozek (nemá), úžasný motor (je to slušná benzinová atmosféra a to je vše) a skvělý interiér (ten je alespoň v dané třídě prostorný). Vše je uspokojivé, ale ke špičce to má velmi daleko. Podstatné je, že netrpím závadami a provoz je přijatelně levný. Až za pár let půjde auto zase do světa budu se rozhodovat znovu. Zatím každá koupě dopadla tak, že jsem byl spokojen. Pokud snad někdy dojdu k tomu, že nebudu kupovat lowcost, tak udělám výběr úplně stejný a nebudu si hrát na falešný patriotismus či fandit nějaké značce. Nehodlám totiž platit za značku, ale za dopravní prostředek, který musí splnit určité nároky na kvalitu, pohodlí, prostor, provoz a být pochopitelně za přijatelné peníze.

defender110
2. října • 7:07

Ale , ale, on se tu najde i rozumný člověk s normálním názorem. Klobouk dolu. Naprostý souhlas. Což rozhodně neplatí o tom kre.énovi, který tu bude tvrdit , že vlastníci "pořádných" aut si toto ani nečtou...a on je tu nááhodou. A jen náhodou má inteligenci pětikoruny, že.

Rumprstumpr
2. října • 10:43

defender 110 : že ty máš doma korejce,nebo francouze? :-D
kdo se svezl v Golfu,nebo A3 a nevidí rozdíl mezi ním a Ceedem tak opravdu nerozumí autům,v rodině sme bohužel měly oboje (i Ceeda) a rozdíl je tam óóóbrovskej....
Neříkám že je to auto na hov.. ,ale jen to že rozdíl kvality je tam sakra znatelnej a kdo to nepozná není autař,ale lajk a jen tady plácá ptákoviny :(

Rama
2. října • 21:56

Beztak jezdis v olitane jebce za sto litru na rychlou pujcku od Providentu :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Rumprstumpr
2. října • 23:00

radši olítanou jebku která vydrží chrochtat ještě X-let než novej pekáč kterej můžeš po garančkách sešrotovat,protože to bude levnější než to opravovat.....
A nemůžu za to že sis bral 100 litrů půjčku od providentu na novou Thalii B-]

Ray
3. října • 6:29

Tak jsem myslel , že máš něco pořádného, ale vidím , že jsi tady potvrdil , že ani ten PC na kolech nemáš, jen tu - jebku- jak se píše. Smůla, tak snad ti bude sloužit, aspoň do opravy , která bude 3x dražší než to "auto".

defender110
3. října • 6:25

Tu půjčku sis bral ty, ne on, tak to neobracej proti němu ,když s tím přišel. To se dělá ve školce. A nedávej sám sobě plusy to je ubohý. Klidně si tu olítanou plečku měj, nikdo ti ji nebere, hlavně že ti dává pocit nadsamce!

Rumprstumpr
3. října • 10:17

Tak za
A) půjčku sem si nebralB) plusy si sám nedávámC)ta olítaná plečka stála víc než 200 a je r.v. 05-A6combi TDI 1.9 -4x4 (poslední poctivá bez Haldexu) se serviskou a poctivejma 130tis.km na tacho.. (už jí chvilku mám)D)opravy krom rozvodů,oleje a filtrů zatím neznám,ale cenově to bude určitě lepší,nebo stejné jako na ty nové plechovky(vlastně jo-ventil k turbu:i s prací za 600Kč)E)kvalita zpracování,třída,ani jízdní vlastnosti se nedají srovnávatF)reálné využití auta 30%????: sklopím sedačky-mám skoro náklaďák ;-)
připojím "podvál" naložím dvě káry a jedu a za 10L jedu max s plně naloženým plaťákem :) ....každej co mu vyhovuje,ale já mám jasno.... dvoukolku už nechci a Haldex taky ne,takže výběr nového auta mi to doooost komplikuje....
nemám auto na nějaké machrování,ale každodenní užívání a právě proto sem spokojenej a vím že bude chrochtat ještě dooost dlouho ,budu sedět v pohodlnejch polokoženejch sedačkách(ne na dřevěné lavici),bezpečném autě (ne v plechovce konstruované na co nejmenší hodnotu) a budu motat mnoho spokojenejch kilometrů (protože tyhle motory jsou "držáky" vím i o autech co maj víc než 500tis.km a pořád jezděj jak maj)....A TEĎ MĚ UKAMENUJTE :D

MamTeRad
3. října • 10:35

F) a tím chtěl basník říci co? Že jiné auta nemají sklápění sedaček? Hele chtělo by to nejprve zapojit mozek než něco napíšete. Takže se Vás zeptám znovu, na co Vám bude s plně naloženým "náklaďákem" 300 koní, když se stejně povlečete 50-kou?

Rumprstumpr
3. října • 10:51

doufal sem že mi hlavně vystvětlíte co chtěl básník říci ty tou reálnou využitelností korejce 90% a opravdového auta 30% v předchozím příspěvku

MamTeRad
3. října • 11:25

Víte co, nemá smysl s váma diskutovat, kupte si "nadupanou" káru a běžte se předvádět před diskotéku :D. My normální lidé si pořídíme auto do života a zbytek peněz využijeme rozumněji.

Rumprstumpr
3. října • 11:49

nepořizoval sem auto na machrování,ale rodiný vůz do kterého se vejde pes,kočár a s kterým se nebudu bát vyrazit na vzdálenost delší než 10km do práce :-P a využít peníze rozumě tím že koupím cenově nadsazenou funglovku která ztratí 50tis. z hodnoty jen tím že budete techničáku první majitel mi nepřijde nejrozumnější... ale jak už sem psal každej dle svého vkusu a potřeb....;-)

Ray
3. října • 14:09

Autem možná nemachrujete , ale kecama jo. Pokud si někdo pořídí auto z praktických důvodů , pak nevede tak blbé a silácké řeči. Namachrovaně shazovat všechny slabší auta, jen proto , že vy máte volítanou Audinu. 2/3 aut na trhu splní stejné požadavky a za míň peněz. Tím nemám nic proti Audi,(zvlášť se systémem Quattro) ikdyž J. Clarkson na ni má svůj názor. :-)) a já s ním i souhlasím.

Rumprstumpr
3. října • 23:28

U mě je to už spíš deformace než machrování,nikdy sem (krom Žigulíka,Tráboše, Š120 a Feldy) a to už je nějakej pátek ;-) neměl auto s výkonem pod 100kw a když už sem si do něčeho slabšího sednul tak sem měl "strach" z předjíždění....
Párkrát už mi taky hlavou proběhla myšlenka že pořídím něco "úsporného" a nebude mi záležet na ničem jiném než na spotřebě a relativní spolehlivosti...
V potaz přicházelo víc aut,ale vždy po testovací jízdě sem si řekl že se na ten litr-dva navíc co to chlastá mě můžu vysr.. a navíc moc 4x4 se bez dostatečného výkonu nevyrábí :(
Jen pro info-není Quattro jako Quattro-teď už do všeho cpou ten Haldex a mě to zkrátka nevyhovuje já sem zastáncem Torsena a jak už sem říkal dost mi to zužuje výběr auta se stejnými vlastnostmi....
A taky fandím Top Gearu :-P

Rumprstumpr
3. října • 10:52

a alespon se to naložené rozjede...
a né vžy jede člověk naložený ;-)

defender110
2. října • 11:11

ani korejce , ani francouze. (pro většinu lidí něco ještě horšího) :-)). rozdíl je naprosto jasný a to bez diskuze, jde ale o to jestli je to pro dotyčného důležité. A taky , že běžnej člověk, když jakš takš dodržuje předpisy a nehuntuje auto na našich silnicích , ten rozdíl až tak , nevyužije. Když auto využívám denně pro jízdu z práce do práce po městě je zbytečné mít , střelím Ford , nebo BMW se supr jízdním vlastnostmi, když totéž zastane levnější přibližovadlo. A rozdíl kvality nemusí být tak jednoznačný jak myslíš, mluvil jsem s borcem co dělá objednávky elektroniky pro auta, a tř Jaguár, Land Rover a Volvo . bere to samý co usolenej Renaul. Stejnej dodavatel. Dnes se postupně ty kvalitativní rozdíly smývaj.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Rumprstumpr
2. října • 11:53

ted souhlas,prostě záleží na tom co chce uživatel....
Já chci auto a ty přibližovadlo,právě proto že jezdím denně pro jízdu do práce a z práce tak se chci cítit pohodlně..... O výkonu sem se nezmínil ani jednou,ale radši budu mít slušne výkon pod kapotou a nevyužiju ho,než ho potřebovat a nemít ho....
Nějaká 1.4 od Kia,nebo 1.2HTP od škodovky nejsou motory,když to nejede a chlastá 7,5 litru :(
Radši si připlatím za pořádnej motor kterej aspon pojede a se slušnou spotřebou....

MamTeRad
3. října • 8:39

Kolik stojí:
"levná čína": 300k
"opravdové Auto": 700kDoveze tě z bodu A do bodu B:
"levná čína": ano
"opravdové Auto": anoZa kolik litrů:
"levná čína": 5l
"opravdové Auto": 10l ( přece 200koní to je cool )Reálná využitelnost auta:
"levná čína": 90%
"opravdové Auto": 30% ( ale mám přece OPRAVDOVÉ AUTO )Náklady na servis/opravy:
"levná čína": desítky tisíc
"opravdové Auto": stovky tisíc ( mám přece značkový díly [z číny] )Promiň ale nějak mi pořád nedochází tvoje myšlení. Radši ten rozdíl ( stovky tisíc ) dám do bydlení než do nějakého Cool auta.
Mám pro_ceeda 2010, zatím žádná závada, jezdím si za 5 litrů, 100kW mi naprosto stačí, a parkovat sem se naučil v autoškole, takže asistenta nepotřebuju :D.

Ray
3. října • 9:02

Tak bych řek , že bude mít starého Golfa nebo Pasata, a je králem silnic, protože má "skutečné auto" , ne?? Někde v áčkách koupil rozhrkaného Pašíka za 120 a teď tu bude přednášet o skutečných autech.

Ray
3. října • 9:00

Na něj uvažuješ moc rozumně. On používá jiný orgán na uvažování než mozek.

Ray
2. října • 17:56

Si užij pohodlí a výkonu, máš pravdu hlavně , že tam někde je. On je fakt , že dnešní řidiči už ani opravdové auto řídit neumí, pokud jim neasistuje tucet elektronických kravinek ani nenastartují natož někam dojet ,o parkování nemluvě. Pak to vše chápu, i to myšlení , že "opravdové auto" je jen to co je pohodlné a našlapané :-D:-D. není co dodat. Ale pokud nemáš Jaguar E type, Mercedes Gullwing, Mini Cooper atd, opravdové auto prostě nemáš...promiň. Máš jen pohodlný počítač na kolech se sedadly.

homer
2. října • 0:43

na to jaký jsi vědátor úplně opomíjíš zůstatkové hodnoty svých výběrů a řekl bych že tě málem trefil šlak když jsi prodával forda a určitě trefí až se budeš zbavovat korejce. Argument že jsou vlastně všechny auta stejný nejraději používaj prodejci největších sraček.

jen jdu kolem
2. října • 11:34

Zůstatková hodnota je podružný detail. Budu konkrétní - před třemi lety jsem si vybíral kombíka nebo MPV pro rodinu. V KIA mi nakonec nabídli skladovku ve vyšší výbavě, než jsem původně vybíral a za cenu výrazně nižší. Nechal jsem si pár dní na rozmyšlenou a znovu obešel další prodejce.Vždy jsem chtěl přibližně stejnou výbavu, podobnou motorizaci a nechal jsem si udělat konkrétní nabídky. Octavii v dané výbavě mi nabídli o celých 120 tis. dražší a to už po slevě (podotýkám, že to byl rok 2009 a Škoda tehdy ještě nedělala tak šílené slevové akce; navíc průser se Škodou je, že holobyt je levný, ale výbava šíleně drahá), C-Max vyšel o 60 tis. dráž, Megane by byl srovnatelný, ale jedině s jejich financováním (reálně pak o 80-100 tis. dražší), i30 byl dražší asi o 30 tis. atd. Zkrátka úspora na kupní ceně více než bohatě vyváží zůstatkovou cenu při prodeji. Další věcí je i záruka a tedy servisní náklady na případné závady. Také pravidelné prohlídky vycházejí slušně a nervou mi peněženku.

bazar
2. října • 11:43

Kia,Renault a hlavně Ford že mají levnější servis a nerve to peněženku??? Mám trochu opačné zkušenosti....

Petr  Griga
2. října • 8:18

Cena ojetin odpovídá nákupní hodnotě, pokud si koupíš Oktávii, která je o 25% dražší než srovnatelně vybavený Ceed, tak se dá očekávat, že bude i o stejné procento dražší i při dalším prodeji. Ale žádnou výhodu tam nevidím, nehledě na to, že i po 5ti letech může být Ceed v záruce, zatímco Oktávia bude už 3 roky po záruce.

bazar
2. října • 10:46

cena staré Octy TDI cca 2003 odpovídá ceně korejců 2008 a to je sakra rozdíl ne?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Skyline
3. října • 19:15

Jestli je to tak, je to predevsim obrazem demence zakazniku skodivek. Pokud nekdo radsi jezdi X let pleckou, aby jako dostal vic za ojetinu a jiny si radsi koupi olitanou starou vrazdu misto relativne zanovniho auta v zaruce, zapada to do obrazu na silnici i ve spolecnosti naprosto perfektne.:-D

Rama
2. října • 21:53

A proto budu typickej ceskej mamrd a vezmu si v bazaci volitanou Ochcafku na hlinach a f tdicku... B-]

Vasil Ujec
1. října • 15:09

Naprosty souhlas, k tomu jen mala technicka.
Jeste v osmdesatych letech bylo bezne, ze premiova nemecka auta mela take premiovou elektroniku, veskerou made in Germany, at uz to byl Siemens, Bosch nebo cokoliv jineho, proste to bylo vyrobeno v Nemecku a bylo to navrzene aby to prezilo veky.
Od 90. let se najednou i u Porsche zacinaji nosit ridici jednotky tuhle ze Spanelska, tuhle z Italie, od urcite doby se to uz na autodily ani radsi nepise, protoze to je stejne vsechno stejny lowcost nekde z Ciny nebo Vietnamu.
Pokles kvality aut je naprosto adekvatni a po serii obrovskych problemu v 90 letech (napriklad u Mercedesu) uz zustava u vsech vyrobcu urcity podil zmetku jako standard.
Kvalita je tak akorat, aby to prezilo garancku a ty nejhorsi zmetky se radsi sesrotujou nebo prodaji jako ojetiny s limitovanou garanci, protoze oprava je nerentabilni a vsichni to dobre vime.
Je to stejne u Kia a Hyundai stejne jako u Mercedesu.
Cim se znacky lisi je maximalne tak snaha ty nejvetsi prusvihy resit.

Fantomas
1. října • 16:08

To jsou "výhody" expanze výrobců. Všichni chtěli být největší a nejbohatší, tak nastavěli spousty nových montoven v regionech s co nejmenšími náklady - jak na pracovní sílu, tak na vlastní výrobu. A zásada Za málo peněz málo muziky platí stále a všude. Výsledek jste popsal. Ale lidé (zákazníci) si zvyknou na všechno. Například skutečnost, že Porsche a VW sjíždějí z jedné výrobní linky "kdesi ve východní Evropě". Před 30 lety by bylo pro zákazníky Porsche nemyslitelné, že by jejich prestižní značka nebyla vyráběna v Německu. Dnes si toho nikdo ani nevšimne. Je na tom krásně vidět, že neklesá jen kvalita, ale i prestiž výrobců.

maras23
1. října • 10:47

Piksla,nebo plechovka,co vyhraje? :) Jsou to šunky z Koreje-není z čeho vybírat :( ....

tomas411
1. října • 11:04

Nejsou z Koreje, ale z CZ a SK. Takže skutečně odborník pře auta.:-D

dannero
1. října • 9:22

Kia má dobrou masku chladiče, konečně pokrok v designu a na fotkách vypadá dobře, agresivně a mohutně, bohužel v reálu už tak dobře nevypadá, stejně jako Hyunday vypadá v reálu jako hračka a trochu kýčovitě.

pti
1. října • 8:08

fajn... az na ten interier z Karensu :( niekto ma vo fotkach bordel)

Doporučujeme

Články odjinud