Hyundai i30 s faceliftem prokouknul , nezaměřil se však jen na vzhled. Místo motoru 1.4 CVVT dostal patnáctistovku a objem narostl také u silnějšího z dvojice přeplňovaných zážehových motorů. Foto: Hyundai

Hyundai i30 s faceliftem prokouknul, nezaměřil se však jen na vzhled. Místo motoru 1.4 CVVT dostal patnáctistovku a objem narostl také u silnějšího z dvojice přeplňovaných zážehových motorů. | Foto: Hyundai

Čtyřválec 1.4 T-GDI je minulostí a místo něj nastupuje jednotka 1.5 T-GDI/118 v mild-hybridním provedení. A aby té elektrifikace nebylo málo, nově koupíte jako mild-hybrid i nafťák 1.6 CRDi/100 kW a za příplatek 20.000 Kč je možné systém objednat u výbav Comfort a Smart i pro motor 1.0 T-GDI/88 kW. Foto: Hyundai

Čtyřválec 1.4 T-GDI je minulostí a místo něj nastupuje jednotka 1.5 T-GDI/118 v mild-hybridním provedení. A aby té elektrifikace nebylo málo, nově koupíte jako mild-hybrid i nafťák 1.6 CRDi/100 kW a za příplatek 20.000 Kč je možné systém objednat u výbav Comfort a Smart i pro motor 1.0 T-GDI/88 kW. | Foto: Hyundai

Hyundai i30 hatchback 1.5 CVVT začíná na 319.990 Kč, jde ale o výbavu Start, kterou nelze kombinovat s jiným motorem z nabídky. Za 10.000 Kč dostanete paket Plus, který zahrnuje přední mlhovky, bluetooth hadsfree, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a dojezdovou rezervu i s heverem. Foto: Hyundai

Hyundai i30 hatchback 1.5 CVVT začíná na 319.990 Kč, jde ale o výbavu Start, kterou nelze kombinovat s jiným motorem z nabídky. Za 10.000 Kč dostanete paket Plus, který zahrnuje přední mlhovky, bluetooth hadsfree, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a dojezdovou rezervu i s heverem. | Foto: Hyundai

Hlavně se tím ale otevírá brána k dalším motorům. Linii Start Plus je možné kombinovat i s agregáty 1.0 T-GDI a 1.6 CRDi pro případ, že vám nebude stačit atmosférická patnáctistovka CVVT s dvojitým nepřímým vstřikováním DPi. Foto: Hyundai

Hlavně se tím ale otevírá brána k dalším motorům. Linii Start Plus je možné kombinovat i s agregáty 1.0 T-GDI a 1.6 CRDi pro případ, že vám nebude stačit atmosférická patnáctistovka CVVT s dvojitým nepřímým vstřikováním DPi. | Foto: Hyundai

Verze N Line dostávají rovněž upravený podvozek a řízení. Plnohodnotně ostrou i30 N zatím Hyundai v modernizované podobě neukazuje. Foto: Hyundai

Verze N Line dostávají rovněž upravený podvozek a řízení. Plnohodnotně ostrou i30 N zatím Hyundai v modernizované podobě neukazuje. | Foto: Hyundai

Mezi novinkami v interiéru najdete 7palcový displej v kapličce přístrojů, větší 10,25palcový displej infotainmentu, standardně čekejte konektivitu rozhraní Android Auto a Apple CarPlay... Foto: Hyundai

Mezi novinkami v interiéru najdete 7palcový displej v kapličce přístrojů, větší 10,25palcový displej infotainmentu, standardně čekejte konektivitu rozhraní Android Auto a Apple CarPlay... | Foto: Hyundai

...přičemž v létě se máme dočkat i možností bezdrátového propojení. Nakonec nechybí ani možnost bezdrátového nabíjení telefonu. Foto: Hyundai

...přičemž v létě se máme dočkat i možností bezdrátového propojení. Nakonec nechybí ani možnost bezdrátového nabíjení telefonu. | Foto: Hyundai

Do výbavy přichází i nové systémy jako asistent pro jízdu v koloně, sledování překážek vzadu s autonomním brzděním... Foto: Hyundai

Do výbavy přichází i nové systémy jako asistent pro jízdu v koloně, sledování překážek vzadu s autonomním brzděním... | Foto: Hyundai

...nebo asistent LVDA (Leading Vehicle Departure Alert), který upozorňuje řidiče, že se vozidlo vpředu rozjelo, například při čekání na semaforech. Foto: Hyundai

...nebo asistent LVDA (Leading Vehicle Departure Alert), který upozorňuje řidiče, že se vozidlo vpředu rozjelo, například při čekání na semaforech. | Foto: Hyundai

 Foto: Hyundai

| Foto: Hyundai

 Foto: Hyundai

| Foto: Hyundai

Čtyřválec 1.4 T-GDI je minulostí a místo něj nastupuje jednotka 1.5 T-GDI/118 v mild-hybridním provedení. A aby té elektrifikace nebylo málo, nově koupíte jako mild-hybrid i nafťák 1.6 CRDi/100 kW a za příplatek 20.000 Kč je možné systém objednat u výbav Comfort a Smart i pro motor 1.0 T-GDI/88 kW. Foto: Hyundai
Hyundai i30 hatchback 1.5 CVVT začíná na 319.990 Kč, jde ale o výbavu Start, kterou nelze kombinovat s jiným motorem z nabídky. Za 10.000 Kč dostanete paket Plus, který zahrnuje přední mlhovky, bluetooth hadsfree, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a dojezdovou rezervu i s heverem. Foto: Hyundai
Hlavně se tím ale otevírá brána k dalším motorům. Linii Start Plus je možné kombinovat i s agregáty 1.0 T-GDI a 1.6 CRDi pro případ, že vám nebude stačit atmosférická patnáctistovka CVVT s dvojitým nepřímým vstřikováním DPi. Foto: Hyundai
Verze N Line dostávají rovněž upravený podvozek a řízení. Plnohodnotně ostrou i30 N zatím Hyundai v modernizované podobě neukazuje. Foto: Hyundai
11
Fotogalerie

Nový Hyundai i30 je v ČR až podezřele levný! A to dostal nové hybridní motory

Hyundai i30 po modernizaci pořádně prokouknul. Má dva nové motory a také mild-hybridní systém, na cenách pro český trh se to ale příliš nepodepsalo.

Nová auta jsou v poslední době čím dál dražší, což několik důvodů. Vzhledem k vyšším nárokům na bezpečnost musejí být vybaveny novými bezpečnostními systémy, které zkrátka něco stojí, a u řady výrobců panuje názor, že už zákazníci nechtějí auta za „cenu od“, ale bohatou výbavu už ve standardu. Do vyšší ceny se pak „schovají" i nutné investice do elektrifikace potřebné pro splnění emisních cílů. I proto dnes Volkswagen Golf s litrovým motorem stojí 480.000 Kč a podobně je na tom i nová Škoda Octavia.

Je tady ale značka, která vzdoruje obecnému názoru o stavu trhu: Hyundai. Zatímco jiné automobilky říkají, že segment městských miniaut umírá, Hyundai uvedl na trh zcela novou generaci modelu i10. Zatímco jiné značky říkají, že lidé nechtějí auta za „cenu od“, vypálil Hyundai do prodeje s kompaktem i30 za 299.900 Kč. A že auto za podobnou cenu nevypadá zle, jsme loni ukázali v našem redakčním testu.

Hyundai i30 s faceliftem prokouknul, nezaměřil se však jen na vzhled. Místo motoru 1.4 CVVT dostal patnáctistovku a objem narostl také u silnějšího z dvojice přeplňovaných zážehových motorů. Čtyřválec 1.4 T-GDI je minulostí a místo něj nastupuje jednotka 1.5 T-GDI/118 v mild-hybridním provedení. A aby té elektrifikace nebylo málo, nově koupíte jako mild-hybrid i nafťák 1.6 CRDi/100 kW a za příplatek 20.000 Kč je možné systém objednat u výbav Comfort a Smart i pro motor 1.0 T-GDI/88 kW.

Ceny z říše snů?

Hyundai i30 hatchback 1.5 CVVT začíná na 319.990 Kč, jde ale o výbavu Start, kterou nelze kombinovat s jiným motorem z nabídky. V základu jsou ocelová 15palcová kola, šest airbagů, asistent pro vedení v jízdních pruzích, sledování pozornosti řidiče, systém pro nouzové brzdění s detekcí chodců, elektricky ovládaná přední okna a vnější zpětná zrcátka, centrální zamykání, manuální klimatizace, tempomat s omezovačem rychlosti či rádio s DAB, čtyřmi reproduktory a ovládáním na volantu.

Za 10.000 Kč dostanete paket Plus, který zahrnuje přední mlhovky, bluetooth hadsfree, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a dojezdovou rezervu i s heverem. Hlavně se tím ale otevírá brána k dalším motorům. Linii Start Plus je možné kombinovat i s agregáty 1.0 T-GDI a 1.6 CRDi pro případ, že vám nebude stačit atmosférická patnáctistovka CVVT s dvojitým nepřímým vstřikováním DPi.

Prostřední linie Comfort začíná na 369.990 Kč. Sáhnout už ale můžete i po mild-hybridu 1.5 T-GDI/118 kW, který předchozí dvě linie nenabízejí. Počítejte s 15palcovými litými koly, předními mlhovkami s přisvěcováním do zatáček, výškově nastavitelným sedadlem řidiče s elektricky ovládanou bederní opěrkou, kůží potaženým volantem a hlavicí řadicí páky, elektricky ovládanými předními i zadními okny nebo elektricky sklopnými vnějšími zrcátky. Nechybí ani zadní parkovací senzory a couvací kamera s obrazem přenášeným na 8palcový displej, konektivita Android Auto a Apple CarPlay či bluetooth handfree.

I druhá nejvyšší linie Smart se se základním motorem vejde pod 400.000 Kč. Zahrnuje 16palcová litá kola, Bi-LED světlomety, vyhřívání předních sedadel, automatickou klimatizaci, přední parkovací senzory, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, bezdrátové nabíjení telefonů, šest reproduktorů a za příplatek 25.000 Kč můžete mít i integrovanou navigaci. Linie Smart má navíc nejširší nabídku motorů. Vedle jednotek 1.5 CVVT/81 kW, 1.0 T-GDI/88 kW, 1.5 T-GDI MHEV/118 kW a 1.6 CRDi/85 kW totiž můžete objednávat i nafťák 1.6 CRDI MHEV o výkonu 100 kW.

Hyundai i30 HB po faceliftu: Technická data a české ceny zážehových motorů
Motor 1.5 CVVT 1.0 T-GDI 1.0 T-GDI 48V 1.5 T-GDI 48V
Převodovka 6M 6M(7A) 6M(7A) 6M(7A)
Zdvihový objem [cm3] 1498 998 998 1482
Válce/ventily 4/4 3/4 3/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 81/6000 88/6000 88/6000 118/5500
Točivý moment [N.m/min] 144/3500 172/1500 172/1500 253/1500
Maximální rychlost [km/h] 187 196 196 210
Zrychlení 0-100 km/h [s] 12,3 11,2 11,2 8,4(8,6)
Pohotovostní hmotnost [kg] 1176 1204(1234) 1216(1246) 1250(1282)
Komb. spotřeba [l/100 km] neuvedena neuvedena neuvedena neuvedena
Cena Start [Kč] 319.990 - - -
Cena Start Plus [Kč] 329.990 349.990 - -
Cena Comfort [Kč] 369.990 389.990 409.990 439.990
Cena Smart [Kč] 399.990 419.990 439.990 469.990
Cena Style [Kč] - - - 519.990
Údaje v závorkách platí pro automatickou převodovku za 50.000 Kč, ceny platí od 1.4. 2020

Vrcholem nabídky je linie Style, pro kterou už nejsou dostupné motory 1.5 CVVT/81 kW a 1.0 T-GDI/88 kW. Za 519.990 Kč dostanete mild-hybridní patnáctistovku, 17palcová litá kola, LED zadní svítilny, systém pro upozornění na projíždějící vozidla při couvání, LED osvětlení vnějších klik dveří a nástupního prostoru, elektrickou parkovací brzdu, zadní ventilační průduchy, navigaci či anatomicky tvarovaná přední sedadla a čalouním kombinujícím látku a kůži.

Pouze u linie Style si můžete připlatit za panoramatické střešní okno (25.000 Kč), avšak jen v kombinaci s paketem Premium za 40.000 Kč. Ten zahrnuje kožené čalounění, ventilovaná přední sedadla (pro řidiče s elektrickým posuvem), digitální přístrojový štít, aktivní asistent pro vedení v jízdním pruhu, hliníkové kryty pedálů a černě lakovaná vnější zpětná zrcátka.

Standardem pro všechny linie je 5letá záruka bez omezení ujetých kilometrů, asistenční služby a kondiční prohlídky na 5 let zdarma a sada zimních kol s 15palcovými ocelovými disky v hodnotě 15.000 Kč. Uvedené ceny zahrnují prémii ve výši 40.000 Kč a vztahují se k motorům kombinovaným s manuální převodovkou. U motorů 1.0 T-GDI, 1.5 T-GDI a 1.6 CRDi si však můžete připlatit i za sedmistupňový automat (50.000 Kč).

Hyundai i30 HB po faceliftu: Technická data a české ceny vznětových motorů
Motor 1.6 CRDi 1.6 CRDi 48V
Převodovka 6M(7A) 6M(7A)
Zdvihový objem [cm3] 1598 1598
Válce/ventily 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 85/4000 100/4000
Točivý moment [N.m/min] 280(300)/1500 280(320)/1500(2000)
Maximální rychlost [km/h] 192 200
Zrychlení 0-100 km/h [s] 10,9 10,2(9,9)
Pohotovostní hmotnost [kg] 1313(1343) 1313(1343)
Komb. spotřeba [l/100 km] neuvedena neuvedena
Cena Start [Kč] - -
Cena Start Plus [Kč] 389.990 -
Cena Comfort [Kč] 429.990 -
Cena Smart [Kč] 459.990 479.990
Cena Style [Kč] 509.990 529.990
Údaje v závorkách platí pro automatickou převodovku za 50.000 Kč, ceny platí od 1.4. 2020

Hyundai i30

Hyundai i30 se prezentuje jako české auto. A proč také ne, vždyť se vyrábí v Nošovicích. Hyundai i30 patří k nejprodávanějším vozům nižší střední třídy v ČR. Oblibu si získal především cenovou dostupností.

Cena, výbava, technická data •  Minitest Hyundai i30 N Project C • Hyundai i30 N Line • Minitest Hyundai i30 N Performance • Test Hyundai i30 N Fastback • Minitest Hyundai i30 kombi

Doporučujeme

Články odjinud