Nový Hyundai i30 je v ČR až podezřele levný! A to dostal nové hybridní motory

Hyundai i30 po modernizaci pořádně prokouknul. Má dva nové motory a také mild-hybridní systém, na cenách pro český trh se to ale příliš nepodepsalo.

Nová auta jsou v poslední době čím dál dražší, což několik důvodů. Vzhledem k vyšším nárokům na bezpečnost musejí být vybaveny novými bezpečnostními systémy, které zkrátka něco stojí, a u řady výrobců panuje názor, že už zákazníci nechtějí auta za „cenu od“, ale bohatou výbavu už ve standardu. Do vyšší ceny se pak „schovají" i nutné investice do elektrifikace potřebné pro splnění emisních cílů. I proto dnes Volkswagen Golf s litrovým motorem stojí 480.000 Kč a podobně je na tom i nová Škoda Octavia.

Podívejte se na nejlepší úlovky aut Googlu. Už projely skoro celou planetu

Podívejte se na nejlepší úlovky aut Googlu. Už projely skoro celou planetu

Je tady ale značka, která vzdoruje obecnému názoru o stavu trhu: Hyundai. Zatímco jiné automobilky říkají, že segment městských miniaut umírá, Hyundai uvedl na trh zcela novou generaci modelu i10. Zatímco jiné značky říkají, že lidé nechtějí auta za „cenu od“, vypálil Hyundai do prodeje s kompaktem i30 za 299.900 Kč. A že auto za podobnou cenu nevypadá zle, jsme loni ukázali v našem redakčním testu.

Hyundai i30 s faceliftem prokouknul, nezaměřil se však jen na vzhled. Místo motoru 1.4 CVVT dostal patnáctistovku a objem narostl také u silnějšího z dvojice přeplňovaných zážehových motorů. Čtyřválec 1.4 T-GDI je minulostí a místo něj nastupuje jednotka 1.5 T-GDI/118 v mild-hybridním provedení. A aby té elektrifikace nebylo málo, nově koupíte jako mild-hybrid i nafťák 1.6 CRDi/100 kW a za příplatek 20.000 Kč je možné systém objednat u výbav Comfort a Smart i pro motor 1.0 T-GDI/88 kW.

Ceny z říše snů?

Hyundai i30 hatchback 1.5 CVVT začíná na 319.990 Kč, jde ale o výbavu Start, kterou nelze kombinovat s jiným motorem z nabídky. V základu jsou ocelová 15palcová kola, šest airbagů, asistent pro vedení v jízdních pruzích, sledování pozornosti řidiče, systém pro nouzové brzdění s detekcí chodců, elektricky ovládaná přední okna a vnější zpětná zrcátka, centrální zamykání, manuální klimatizace, tempomat s omezovačem rychlosti či rádio s DAB, čtyřmi reproduktory a ovládáním na volantu.

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Za 10.000 Kč dostanete paket Plus, který zahrnuje přední mlhovky, bluetooth hadsfree, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a dojezdovou rezervu i s heverem. Hlavně se tím ale otevírá brána k dalším motorům. Linii Start Plus je možné kombinovat i s agregáty 1.0 T-GDI a 1.6 CRDi pro případ, že vám nebude stačit atmosférická patnáctistovka CVVT s dvojitým nepřímým vstřikováním DPi.

Prostřední linie Comfort začíná na 369.990 Kč. Sáhnout už ale můžete i po mild-hybridu 1.5 T-GDI/118 kW, který předchozí dvě linie nenabízejí. Počítejte s 15palcovými litými koly, předními mlhovkami s přisvěcováním do zatáček, výškově nastavitelným sedadlem řidiče s elektricky ovládanou bederní opěrkou, kůží potaženým volantem a hlavicí řadicí páky, elektricky ovládanými předními i zadními okny nebo elektricky sklopnými vnějšími zrcátky. Nechybí ani zadní parkovací senzory a couvací kamera s obrazem přenášeným na 8palcový displej, konektivita Android Auto a Apple CarPlay či bluetooth handfree.

Hyundai i30 padnul na cenové dno. Scala si o něčem takovém může nechat zdát

Hyundai i30 padnul na cenové dno. Scala si o něčem takovém může nechat zdát

I druhá nejvyšší linie Smart se se základním motorem vejde pod 400.000 Kč. Zahrnuje 16palcová litá kola, Bi-LED světlomety, vyhřívání předních sedadel, automatickou klimatizaci, přední parkovací senzory, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, bezdrátové nabíjení telefonů, šest reproduktorů a za příplatek 25.000 Kč můžete mít i integrovanou navigaci. Linie Smart má navíc nejširší nabídku motorů. Vedle jednotek 1.5 CVVT/81 kW, 1.0 T-GDI/88 kW, 1.5 T-GDI MHEV/118 kW a 1.6 CRDi/85 kW totiž můžete objednávat i nafťák 1.6 CRDI MHEV o výkonu 100 kW.

Hyundai i30 HB po faceliftu: Technická data a české ceny zážehových motorů
Motor 1.5 CVVT 1.0 T-GDI 1.0 T-GDI 48V 1.5 T-GDI 48V
Převodovka 6M 6M(7A) 6M(7A) 6M(7A)
Zdvihový objem [cm3] 1498 998 998 1482
Válce/ventily 4/4 3/4 3/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 81/6000 88/6000 88/6000 118/5500
Točivý moment [N.m/min] 144/3500 172/1500 172/1500 253/1500
Maximální rychlost [km/h] 187 196 196 210
Zrychlení 0-100 km/h [s] 12,3 11,2 11,2 8,4(8,6)
Pohotovostní hmotnost [kg] 1176 1204(1234) 1216(1246) 1250(1282)
Komb. spotřeba [l/100 km] neuvedena neuvedena neuvedena neuvedena
Cena Start [Kč] 319.990 - - -
Cena Start Plus [Kč] 329.990 349.990 - -
Cena Comfort [Kč] 369.990 389.990 409.990 439.990
Cena Smart [Kč] 399.990 419.990 439.990 469.990
Cena Style [Kč] - - - 519.990
Údaje v závorkách platí pro automatickou převodovku za 50.000 Kč, ceny platí od 1.4. 2020

Vrcholem nabídky je linie Style, pro kterou už nejsou dostupné motory 1.5 CVVT/81 kW a 1.0 T-GDI/88 kW. Za 519.990 Kč dostanete mild-hybridní patnáctistovku, 17palcová litá kola, LED zadní svítilny, systém pro upozornění na projíždějící vozidla při couvání, LED osvětlení vnějších klik dveří a nástupního prostoru, elektrickou parkovací brzdu, zadní ventilační průduchy, navigaci či anatomicky tvarovaná přední sedadla a čalouním kombinujícím látku a kůži.

Hyundai nabízí i30 za akční ceny. Česku ukazuje hodně muziky za málo peněz

Hyundai nabízí i30 za akční ceny. Česku ukazuje hodně muziky za málo peněz

Pouze u linie Style si můžete připlatit za panoramatické střešní okno (25.000 Kč), avšak jen v kombinaci s paketem Premium za 40.000 Kč. Ten zahrnuje kožené čalounění, ventilovaná přední sedadla (pro řidiče s elektrickým posuvem), digitální přístrojový štít, aktivní asistent pro vedení v jízdním pruhu, hliníkové kryty pedálů a černě lakovaná vnější zpětná zrcátka.

TEST Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI: Má se Octavia bát?

TEST Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI: Má se Octavia bát?

Standardem pro všechny linie je 5letá záruka bez omezení ujetých kilometrů, asistenční služby a kondiční prohlídky na 5 let zdarma a sada zimních kol s 15palcovými ocelovými disky v hodnotě 15.000 Kč. Uvedené ceny zahrnují prémii ve výši 40.000 Kč a vztahují se k motorům kombinovaným s manuální převodovkou. U motorů 1.0 T-GDI, 1.5 T-GDI a 1.6 CRDi si však můžete připlatit i za sedmistupňový automat (50.000 Kč).

Hyundai i30 HB po faceliftu: Technická data a české ceny vznětových motorů
Motor 1.6 CRDi 1.6 CRDi 48V
Převodovka 6M(7A) 6M(7A)
Zdvihový objem [cm3] 1598 1598
Válce/ventily 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 85/4000 100/4000
Točivý moment [N.m/min] 280(300)/1500 280(320)/1500(2000)
Maximální rychlost [km/h] 192 200
Zrychlení 0-100 km/h [s] 10,9 10,2(9,9)
Pohotovostní hmotnost [kg] 1313(1343) 1313(1343)
Komb. spotřeba [l/100 km] neuvedena neuvedena
Cena Start [Kč] - -
Cena Start Plus [Kč] 389.990 -
Cena Comfort [Kč] 429.990 -
Cena Smart [Kč] 459.990 479.990
Cena Style [Kč] 509.990 529.990
Údaje v závorkách platí pro automatickou převodovku za 50.000 Kč, ceny platí od 1.4. 2020
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 48 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků
Minitest Volkswagen up! GTI (85 kW): Meziměstská střela i obětní beránek

Volkswagen up! GTI

Utratit více než 400.000 Kč za městské auto se spalovacím motorem může kdekomu připadat jako holý nesmysl. Všechno ale začne dávat smysl, když vezmete v úvahu tři magická písmena na jeho zádi a pořádně se projedete.

21.  5.  2020 | Jan Mička | 13 příspěvků