Hyundai i30 HB je zpátky v Česku. A s ním přichází i levná verze Classic

Hyundai i30 v provedení hatchback chyběl na českém trhu několik měsíců. Nyní se vrací zpátky a přiváží nabídku, kterou bude těžké odmítnout.

Paleta verzí modelu i30 automobilky Hyundai je v Česku zase kompletní. Možná si vzpomínáte, že jsme v minulosti informovali o stažení hatchbacku z prodeje i navzdory tomu, že na trzích přilehlých zemí byl normálně k mání. Oficiální důvod se nám ani do dnešního dne zjistit nepodařilo, teď už by ale stejně nehrál žádnou roli. Hatchback se totiž na „domácí“ trh po několika měsících vrací a nabízí velice přitažlivé ceny.

Šéf Hyundai ČR: Vůz i30 HB nenabízíme. Nepřišel nikdo, kdo by ho chtěl

Šéf Hyundai ČR: Vůz i30 HB nenabízíme. Nepřišel nikdo, kdo by ho chtěl

Běžná nabídka zřejmě nikoho až tak nepřekvapí. Atmosférická jedna-čtyřka zůstává a ve výbavě Entry je dostupná od 394.990 Kč. Tentýž agregát v linii Trikolor stojí o 40.000 Kč více a pro linii Style není dostupný. Nejlevnější verze s turbomotorem T-GDI (88 kW) přijde na 454.990 Kč, protože je dostupný od prostřední linie Trikolor, a nejvýkonnější verze nabídky, jedna-čtyřka T-GDI (103 kW), přijde na 524.990 Kč (pouze v linii Style). Nechybí ani turbodiesel CRDi 136 (100 kW), za ten však dáte 564.990 Kč (Style).

Hyundai i30 hatchback: České ceny platné k 1. dubnu 2019
Motor Výkon (kW/k) Převodovka Cena Entry [Kč] Cena Trikolor [Kč] Cena Style [Kč]
CVVT 100 73/100 6M 394.990 434.990 -
T-GDI 120 88/120 6M - 454.990 494.990
T-GDI 140 103/140 6M - - 524.990
CRDi 136 100/136 6M - - 564.990

Spekulovalo se o tom, že byl hatchback i30 pro český trh drahý a zákazníci raději šli do kombi či Fastbacku. V souvislosti s tím někteří předpovídali cenově dostupné verze a světe div se, ono se tak stalo. Stačí si otevřít akční ceník a hledat verzi Made in Czech Classic s motorem CVVT 100 (73 kW) a manuálem za 339.990 Kč. Se stejným motorem je také vybavenější verze Made in Czech za 359.900 Kč. Jen je nutné říci, že uvedené ceny platí při platbě v hotovosti.

Verze Made in Czech Classic má ocelová 15palcová kola, sadu na opravu pneumatik, tónovaná skla, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, kůží potažený multifunkční volant a hlavici řadicí páky, elektricky ovládaná přední okna a vnější zrcátka (s vyhříváním), manuální klimatizaci, tempomat s omezovačem rychlosti, automatické přepínání dálkových a potkávacích světel, rádio se čtyřmi reproduktory, handsfree či bluetooth.

Nový Hyundai Sonata je krásný a určený pro celý svět. Zatopí Passatu a Superbu?

Nový Hyundai Sonata je krásný a určený pro celý svět. Zatopí Passatu a Superbu?

Připlatit si můžete za dojezdovou rezervu (1790 Kč), povinnou výbavu (1199 Kč), velurové koberečky (1290 Kč), metalízu (16.900 Kč) a za necelých sedmnáct stovek za vás dealer vyřídí přihlášení do evidence motorových vozidel. Více toho není. Zkrátka ber, nebo nech být.

Sluší se dodat, že linie Made in Czech je dostupná také pro Fastback a kombi, avšak s několika rozdíly. Pod kapotou vždy pracuje turbomotor a uvedené ceny se nevztahují k platbě v hotovosti, ale s využitím značkového financování. Oproti verzi Classic má třeba litá kola, denní svícení, zadní parkovací senzory či elektricky ovládanou bederní opěrku řidiče.

Hyundai odhalil všechny novinky pro rok 2019. Největší pecka zatím s otazníkem

Hyundai odhalil všechny novinky pro rok 2019. Největší pecka zatím s otazníkem

Za 8000 kč můžete mít zadní parkovací kameru a barevný 8palcový displej. Za 30 až 40 tisíc korun (v závislosti na motoru a karoserii) je možné přikoupit paket Style, který vůz napěchuje luxusní výbavou (navigace, vyhřívaný volant apod.)

Budeme-li se bavit o Fastbacku Made in Czech, ten s motorem T-GDI 120 (88 kW) stojí 369.990 Kč. O 20 koní silnější verze je o 50.000 Kč dražší, na druhou stranu za ni ale dáte stejně jako za nafťák CRDi 115 (85 kW). Kombi začíná lehce pod čtyřmi sty tisíci, silnější turbobenzin stojí 434.900 Kč a turbodiesel CRDI 115 stojí ještě o 5000 Kč více.

Ke kombi se váže zajímavý příplatkový prvek. Za 6990 Kč totiž máte XXL zavazadlový prostor, která má o 11 cm větší využitelnou výšku kufru a je kompatibilní s dojezdovou rezervou.

Hyundai i30: České ceny akčních verzí platné k 1. dubnu 2019
Verze Motor Převodovka HB FB kombi
Made in Czech Classic CVVT 100 6M 339.990 - -
Made in Czech CVVT 100 6M 359.990 - -
Made in Czech T-GDI 120 6M - 369.990 399.990
Made in Czech T-GDI 140 6M - 419.990 434.990
Made in Czech CRDi 136 6M - 419.990 439.990
Ceny HB při platbě v hotovosti, ceny FB a kombi při značkovém financování
TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

14.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků