Hyundai i20: nové motory, bohatší výbava

Značka Hyundai v Ženevě představila modernizované provedení svého oblíbeného kompaktního modelu i20.

Od chvíle, kdy model Hyundai i20 nahradil oblíbený Hyundai Getz, zaznamenal na evropských trzích včetně toho našeho značné prodejní úspěchy. Také i20 totiž za rozumné peníze nabízí nenáročného sluhu do městského provozu i pro méně náročné rodiny. Nyní přichází v omlazeném provedení. Podvozek byl nově odladěn a řízení dostalo upravený posilovač, takže vůz údajně nabízí „rychlé a přesné reakce“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hyundai i20 v modernizovaném provedení pro modelový rok 2012

Karoserie modelu i20 se zvenčí změnila pouze minimálně, přesto se do ní podařilo designérům evropských vývojových center včlenit křivky aktuálního „fluidního“ trendu značky Hyundai. Ty se promítají především do upravených nárazníků, nové masky chladiče a kapoty a modifikovaných světlometů, a to i těch zadních.

Novinky od Hyundai: i20 a ix55 na našem trhu

Novinky od Hyundai: i20 a ix55 na našem trhu

Ačkoli Hyundai označuje vylepšený i20 jako „all-new“ model, ani v interiéru se toho mnoho nezměnilo. Všimneme si snad jen nových materiálů obkladů a čalounění nebo upravené středové konzole palubní desky s novými tlačítky. V závislosti na výbavovém stupni a solventnosti majitele lze počítat se start/stop systémem, blinkry s „trojklikem“, automatickými stěrači i s couvací kamerou promítající signál do části vnitřního zpětného zrcátka.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
V upravených náraznících a dalších dílech si všimneme vlivu aktuální doktríny "fluidních" tvarů

Nejdůležitější změny se odehrály pod kapotou. Vznětový čtyřválec 1,4 CRDi zůstal v nabídce pouze ve výkonnějším provedení 90 koní (66 kW), zatímco roli základního dieselu převzal tříválec 1,1 CRDi s výkonem 75 koní (55 kW), točivým momentem 180 Nm a emisemi CO2 o hmotnosti jen 84 g/km.

Nejslabší zážehová jednotka o objemu 1,2 l posílila ze 78 koní (57 kW) na 85 koní (63 kW), takže jediným motorem, který zůstává v nabídce prakticky beze změn, je čtyřválec 1,4 l. Motory budou alternativně osazovány pěti či šestistupňovými převodovkami s manuálním řazením a čtyřstupňovým automatem.
 

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 4 příspěvky
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků