Hyundai i20: nové motory, bohatší výbava

Značka Hyundai v Ženevě představila modernizované provedení svého oblíbeného kompaktního modelu i20.

Od chvíle, kdy model Hyundai i20 nahradil oblíbený Hyundai Getz, zaznamenal na evropských trzích včetně toho našeho značné prodejní úspěchy. Také i20 totiž za rozumné peníze nabízí nenáročného sluhu do městského provozu i pro méně náročné rodiny. Nyní přichází v omlazeném provedení. Podvozek byl nově odladěn a řízení dostalo upravený posilovač, takže vůz údajně nabízí „rychlé a přesné reakce“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hyundai i20 v modernizovaném provedení pro modelový rok 2012

Karoserie modelu i20 se zvenčí změnila pouze minimálně, přesto se do ní podařilo designérům evropských vývojových center včlenit křivky aktuálního „fluidního“ trendu značky Hyundai. Ty se promítají především do upravených nárazníků, nové masky chladiče a kapoty a modifikovaných světlometů, a to i těch zadních.

Novinky od Hyundai: i20 a ix55 na našem trhu

Novinky od Hyundai: i20 a ix55 na našem trhu

Ačkoli Hyundai označuje vylepšený i20 jako „all-new“ model, ani v interiéru se toho mnoho nezměnilo. Všimneme si snad jen nových materiálů obkladů a čalounění nebo upravené středové konzole palubní desky s novými tlačítky. V závislosti na výbavovém stupni a solventnosti majitele lze počítat se start/stop systémem, blinkry s „trojklikem“, automatickými stěrači i s couvací kamerou promítající signál do části vnitřního zpětného zrcátka.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
V upravených náraznících a dalších dílech si všimneme vlivu aktuální doktríny "fluidních" tvarů

Nejdůležitější změny se odehrály pod kapotou. Vznětový čtyřválec 1,4 CRDi zůstal v nabídce pouze ve výkonnějším provedení 90 koní (66 kW), zatímco roli základního dieselu převzal tříválec 1,1 CRDi s výkonem 75 koní (55 kW), točivým momentem 180 Nm a emisemi CO2 o hmotnosti jen 84 g/km.

Nejslabší zážehová jednotka o objemu 1,2 l posílila ze 78 koní (57 kW) na 85 koní (63 kW), takže jediným motorem, který zůstává v nabídce prakticky beze změn, je čtyřválec 1,4 l. Motory budou alternativně osazovány pěti či šestistupňovými převodovkami s manuálním řazením a čtyřstupňovým automatem.
 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků