Hyundai i20: nové motory, bohatší výbava

Značka Hyundai v Ženevě představila modernizované provedení svého oblíbeného kompaktního modelu i20.

Od chvíle, kdy model Hyundai i20 nahradil oblíbený Hyundai Getz, zaznamenal na evropských trzích včetně toho našeho značné prodejní úspěchy. Také i20 totiž za rozumné peníze nabízí nenáročného sluhu do městského provozu i pro méně náročné rodiny. Nyní přichází v omlazeném provedení. Podvozek byl nově odladěn a řízení dostalo upravený posilovač, takže vůz údajně nabízí „rychlé a přesné reakce“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hyundai i20 v modernizovaném provedení pro modelový rok 2012

Karoserie modelu i20 se zvenčí změnila pouze minimálně, přesto se do ní podařilo designérům evropských vývojových center včlenit křivky aktuálního „fluidního“ trendu značky Hyundai. Ty se promítají především do upravených nárazníků, nové masky chladiče a kapoty a modifikovaných světlometů, a to i těch zadních.

Novinky od Hyundai: i20 a ix55 na našem trhu

Novinky od Hyundai: i20 a ix55 na našem trhu

Ačkoli Hyundai označuje vylepšený i20 jako „all-new“ model, ani v interiéru se toho mnoho nezměnilo. Všimneme si snad jen nových materiálů obkladů a čalounění nebo upravené středové konzole palubní desky s novými tlačítky. V závislosti na výbavovém stupni a solventnosti majitele lze počítat se start/stop systémem, blinkry s „trojklikem“, automatickými stěrači i s couvací kamerou promítající signál do části vnitřního zpětného zrcátka.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
V upravených náraznících a dalších dílech si všimneme vlivu aktuální doktríny "fluidních" tvarů

Nejdůležitější změny se odehrály pod kapotou. Vznětový čtyřválec 1,4 CRDi zůstal v nabídce pouze ve výkonnějším provedení 90 koní (66 kW), zatímco roli základního dieselu převzal tříválec 1,1 CRDi s výkonem 75 koní (55 kW), točivým momentem 180 Nm a emisemi CO2 o hmotnosti jen 84 g/km.

Nejslabší zážehová jednotka o objemu 1,2 l posílila ze 78 koní (57 kW) na 85 koní (63 kW), takže jediným motorem, který zůstává v nabídce prakticky beze změn, je čtyřválec 1,4 l. Motory budou alternativně osazovány pěti či šestistupňovými převodovkami s manuálním řazením a čtyřstupňovým automatem.
 

bazar

Hyundai ix20 1,4
Rok výroby: 2010
Stav: 84 523 km
Cena: 157 000 Kč
Hyundai ix20 1,4
Rok výroby: 2012
Stav: 28 994 km
Cena: 216 000 Kč
Hyundai Santa Fe 2,2
Rok výroby: 2006
Stav: 229 102 km
Cena: 122 000 Kč
Hyundai i30 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 72 975 km
Cena: 169 000 Kč
Hyundai ix20 1,4
Rok výroby: 2011
Stav: 48 922 km
Cena: 200 000 Kč
Hyundai Getz 1,1
Rok výroby: 2003
Stav: 154 214 km
Cena: 36 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků