Hyundai i20 N oficiálně: Manuál, 204 koní a samosvor v boji proti elitě malých aut

V pořadí třetí ostrý model Hyundaie na evropském trhu dorazil s výkonem 204 koní, manuální převodovkou a samosvorem.

Dlouhé čekání je u konce: Hyundai oficiálně uvedl svůj druhý ostrý hatchback! Model i20 N se stal třetím vozem sportovní divize značky na evropském trhu a zařadí se po bok sporťáků i30 N a i30 N Fastback. Vzhledově se od svých sourozenců nedistancuje a je uvařený podle stejného receptu.

Znamená to tedy agresivnější nárazníky, větší 18palcová kola, decentní zadní křídlo a pochopitelně i možnost signifikantního světle modrého laku Performance Blue. i20 N má také zadní difuzor, větší koncovku výfuku, dvoubarevné lakování a nové zadní svítilny.

Nový Ford Puma ST oficiálně: Crossover se přiostřil! Má samosvor a 200 koní

Nový Ford Puma ST oficiálně: Crossover se přiostřil! Má samosvor a 200 koní

I tento model Hyundai ozdobil červeným lemováním nárazníků a prahů. Uvnitř řidiče čekají sportovní sedadla s lepším bočním vedením, jiná grafika digitálního přístrojového štítu a již známé aspekty v podobě přepínačů jízdních režimů na volantu a speciální hlavice řadící páky.

K pohonu bude sloužit přeplňovaný čtyřválec 1.6 T-GDI o výkonu 150 kW (204 koní) v rozmezí 5500 až 6000 otáček a točivém momentu 275 N.m mezi 1750 až 4500 otáčkami za minutu. Disponuje technologií CVVD, tedy regulováním otevíráním a zavíráním ventilů v závislosti na provozních podmínkách. Motor pohání přední kola a je spárovaný se šestistupňovou manuální převodovkou, která pochází ze sériových modelů. Pro účely sportovního modelu má však zesílenou spojku.

Minitest Honda Civic Type R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Minitest Honda Civic Type R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Pro řidiče jsou připraveny funkce vyrovnávání otáček (automatických meziplynů) a také Launch Control pro co nejrychlejší start z místa. Na přání pak bude k mání i elektronický diferenciál m-LSD. I v i20 N pak bude možné konfigurovat si jízdní režim Custom, kde si nastavíte reakce a zvuk motoru, řízení a činnost systému ESC. Vůz zrychlí z nuly na stovku za 6,7 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 230 km/h.

Aby byl výsledný ostrý hatchback více připravený k akci, dostal dodatečně vyztužený rám s více svary, nové pružiny a tlumiče, větší brzdy (320 mm kotouče vpředu) a lepší řízení. Do prodeje se novinka dostane zkraje příštího roku. Mezi hlavní konkurenci se řadí VW Polo GTI a Ford Fiesta ST.

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 59 příspěvků
TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

26.  11.  2020 | Jan Mička | 81 příspěvků
TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků