Hlavní konkurent Škody Fabia má po faceliftu. Dostal i novou převodovku

Současná generace malého modelu i20 značky Hyundai prošla faceliftem. Vedle designových změn se dočkala také filtru pevných částic.

Přestože už malé vozy nejsou tolik v kurzu jako v minulých letech, stále se jich vyrábí dost a procházejí pravidelnými generačními obměnami a modernizacemi. Druhý případ se aktuální týká modelu i20 automobilky Hyundai. Konkurent domácí Škody Fabia, Volkswagenu Polo či Kie Rio má svěží vzhled a více se „líbí“ regulátorům.

Nová Škoda Fabia naživo: Seděli jsme v ní ještě před ženevskou premiérou!

Nová Škoda Fabia naživo: Seděli jsme v ní ještě před ženevskou premiérou!

Přední část karoserie byla přepracována v souladu se současnými trendy značky Hyundai. Maska chladiče nyní navazuje na modely Kona či Santa Fe, je složitěji tvarovaná a jiný je tvar mlhových světlometů. To vše je součástí předního nárazníku. Ani vzadu nezůstal kámen na kameni. Svítilny se stále rozšiřují od středu ke krajům, dříve jednodušší nárazník dostal složitější kontrastní prvky a obměnou prošla také kola a průměru 15 a 16 palců.

Hyundai i20 Sport je hot-hatch jen naoko. Pod kapotou má litrový tříválec

Hyundai i20 Sport je hot-hatch jen naoko. Pod kapotou má litrový tříválec

Uvnitř najdeme nový infotainment s až sedmipalcovým dotykovým displejem, který je kompatibilní se systémy Android Auto, Apple CarPay. U vyšších verzí samozřejmě nabídne také navigaci. Sada bezpečnostních systémů zahrnuje varování při opuštění jízdního pruhu, asistent pro udržování v jízdním pruhu či přepínání dálkových a potkávacích světel. U vyšších výbav půjde o standard.

Hyundai i20 Active přichází do ČR. Chce zatopit Škodě Yeti

Hyundai i20 Active přichází do ČR. Chce zatopit Škodě Yeti

Nabídka agregátů zahrnuje litrový tříválec T-GDI ve verzích se 74 a 88 kW, chybět však nebude ani atmosférická dvanáctistovka s 55 a 62 kW. O turbodieselu 1.1 CRDi/55 kW se dostupné informace nezmiňují. Pro verzi Active pak bude dostupná čtrnáctistovka Kappa se 74 kilowatty.

Všechny agregáty jsou vybaveny systémem stop/start, přeplňované tříválce nově mají částicový filtr. Vedle manuální skříně je lze kombinovat se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, což dříve nebylo možné.

Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu?

Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4 (minitest)

Na kombinaci litrového tříválce a pohonu všech kol jenom tak nenarazíte. Suzuki Vitara se takto nabízí výhradně ve výbavě Premium za 490.900 Kč a jde o vůz, který byste rozhodně neměli přehlížet.

19.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 45 příspěvků
TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 23 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 94 příspěvků