Hlavní konkurent Škody Fabia má po faceliftu. Dostal i novou převodovku

Současná generace malého modelu i20 značky Hyundai prošla faceliftem. Vedle designových změn se dočkala také filtru pevných částic.

Přestože už malé vozy nejsou tolik v kurzu jako v minulých letech, stále se jich vyrábí dost a procházejí pravidelnými generačními obměnami a modernizacemi. Druhý případ se aktuální týká modelu i20 automobilky Hyundai. Konkurent domácí Škody Fabia, Volkswagenu Polo či Kie Rio má svěží vzhled a více se „líbí“ regulátorům.

Nová Škoda Fabia naživo: Seděli jsme v ní ještě před ženevskou premiérou!

Nová Škoda Fabia naživo: Seděli jsme v ní ještě před ženevskou premiérou!

Přední část karoserie byla přepracována v souladu se současnými trendy značky Hyundai. Maska chladiče nyní navazuje na modely Kona či Santa Fe, je složitěji tvarovaná a jiný je tvar mlhových světlometů. To vše je součástí předního nárazníku. Ani vzadu nezůstal kámen na kameni. Svítilny se stále rozšiřují od středu ke krajům, dříve jednodušší nárazník dostal složitější kontrastní prvky a obměnou prošla také kola a průměru 15 a 16 palců.

Hyundai i20 Sport je hot-hatch jen naoko. Pod kapotou má litrový tříválec

Hyundai i20 Sport je hot-hatch jen naoko. Pod kapotou má litrový tříválec

Uvnitř najdeme nový infotainment s až sedmipalcovým dotykovým displejem, který je kompatibilní se systémy Android Auto, Apple CarPay. U vyšších verzí samozřejmě nabídne také navigaci. Sada bezpečnostních systémů zahrnuje varování při opuštění jízdního pruhu, asistent pro udržování v jízdním pruhu či přepínání dálkových a potkávacích světel. U vyšších výbav půjde o standard.

Hyundai i20 Active přichází do ČR. Chce zatopit Škodě Yeti

Hyundai i20 Active přichází do ČR. Chce zatopit Škodě Yeti

Nabídka agregátů zahrnuje litrový tříválec T-GDI ve verzích se 74 a 88 kW, chybět však nebude ani atmosférická dvanáctistovka s 55 a 62 kW. O turbodieselu 1.1 CRDi/55 kW se dostupné informace nezmiňují. Pro verzi Active pak bude dostupná čtrnáctistovka Kappa se 74 kilowatty.

Všechny agregáty jsou vybaveny systémem stop/start, přeplňované tříválce nově mají částicový filtr. Vedle manuální skříně je lze kombinovat se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, což dříve nebylo možné.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků