Hlavní konkurent Škody Fabia má po faceliftu. Dostal i novou převodovku

Současná generace malého modelu i20 značky Hyundai prošla faceliftem. Vedle designových změn se dočkala také filtru pevných částic.

Přestože už malé vozy nejsou tolik v kurzu jako v minulých letech, stále se jich vyrábí dost a procházejí pravidelnými generačními obměnami a modernizacemi. Druhý případ se aktuální týká modelu i20 automobilky Hyundai. Konkurent domácí Škody Fabia, Volkswagenu Polo či Kie Rio má svěží vzhled a více se „líbí“ regulátorům.

Nová Škoda Fabia naživo: Seděli jsme v ní ještě před ženevskou premiérou!

Nová Škoda Fabia naživo: Seděli jsme v ní ještě před ženevskou premiérou!

Přední část karoserie byla přepracována v souladu se současnými trendy značky Hyundai. Maska chladiče nyní navazuje na modely Kona či Santa Fe, je složitěji tvarovaná a jiný je tvar mlhových světlometů. To vše je součástí předního nárazníku. Ani vzadu nezůstal kámen na kameni. Svítilny se stále rozšiřují od středu ke krajům, dříve jednodušší nárazník dostal složitější kontrastní prvky a obměnou prošla také kola a průměru 15 a 16 palců.

Hyundai i20 Sport je hot-hatch jen naoko. Pod kapotou má litrový tříválec

Hyundai i20 Sport je hot-hatch jen naoko. Pod kapotou má litrový tříválec

Uvnitř najdeme nový infotainment s až sedmipalcovým dotykovým displejem, který je kompatibilní se systémy Android Auto, Apple CarPay. U vyšších verzí samozřejmě nabídne také navigaci. Sada bezpečnostních systémů zahrnuje varování při opuštění jízdního pruhu, asistent pro udržování v jízdním pruhu či přepínání dálkových a potkávacích světel. U vyšších výbav půjde o standard.

Hyundai i20 Active přichází do ČR. Chce zatopit Škodě Yeti

Hyundai i20 Active přichází do ČR. Chce zatopit Škodě Yeti

Nabídka agregátů zahrnuje litrový tříválec T-GDI ve verzích se 74 a 88 kW, chybět však nebude ani atmosférická dvanáctistovka s 55 a 62 kW. O turbodieselu 1.1 CRDi/55 kW se dostupné informace nezmiňují. Pro verzi Active pak bude dostupná čtrnáctistovka Kappa se 74 kilowatty.

Všechny agregáty jsou vybaveny systémem stop/start, přeplňované tříválce nově mají částicový filtr. Vedle manuální skříně je lze kombinovat se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, což dříve nebylo možné.

TEST DS 7 Crossback PureTech 225: Extravagance bez kompromisů?

DS 7 Crossback PureTech 225

Zcela samostatná značka DS je tu a model 7 s dodatkem Crossback je startem nové éry. Vyzkoušeli jsme nejsilnější benzínové provedení a sportovně laděnou výbavu.

včera | Milan Lažanský | 40 příspěvků
TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 63 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků