Hyundai i20: další nové mini je na světě

(představení) Hyundai v Paříži poprvé ukáže nástupce modelu Getz. Ten kromě jiného jména zaujme též svým vzhledem.

Jihokorejská automobilka ještě začátkem tohoto měsíce zveřejnila první fotografii svého nového modelu, který se v Paříži představí vedle dalších dvou novinek - SUV iX55 a hybridního Santa-Fe. Nyní o svém novém kompaktním modelu zveřejnila další informace, které doplnila několika novými fotografiemi.

Hyundai u všech modelů postupně zavádí nové označování, které má přinést větší přehlednost, a tak si snad i každý laik si umí představit, kam ten který vůz po prostorové stránce zařadit. Model i20 si tak zcela logicky své místo najde mezi modely i10 a příbuzným Cee´du i30. Když už je řeč o prostornosti, Hyundai i20 je postaven na zcela nové platformě a 2 525 mm rozvor náprav je příslibem vcelku slušného vnitřního prostoru. Oproti svému předchůdci se vůz o pár mm prodloužil a nabral i na šířce. Kufr ve své standardní konfiguraci pojme celkem 295 l, ovšem prostor lze rozšířit sklopením zadních sedadel, takže ani v případě přepravy objemnějších věcí by neměl nastat problém.

Co se týče designu, vůz na první pohled působí uhlazeným dojmem a za příbuzenství s větším modelem se také nestydí. Z první fotografie interiéru můžeme usoudit, že dostatek místa na nohy si bude moci pochvalovat leda tak řidič a jeho spolujezdec, vzadu toho místa sice bude podstatně méně, ovšem v této třídě to lze považovat za standard. Známe už i nabídku agregátů, která je poměrně pestrá. Na výběr bude celkem ze sedmi pohonnými jednotkami, přičemž na své si přijdou jak vyznávači benzínů, tak i fanoušci dieselů.

Zážehové agregáty zde zastupují jednotky o objemech 1,2 l, 1,4 l a 1,6 l, přičemž poslední dvě zmíněné si model půjčil od větší i30. Všechny benzínové motory jsou standardně dodávány s pětistupňovou manuální převodovkou, přičemž za příplatek je nechat razení na čtyřstupňový automat. Vznětové agregáty jsou zastoupeny čtyřválci o objemech 1,4 l a 1,6 l, první z nich bude nabízen v 75 a 90 koňové verzi, zatímco druhý ve verzích se 115 a 128 koňmi. K menším vznětovým agregátům je dodávána standardně pětistupňová manuální převodovka, přičemž k nejvýkonnější verzi je už nabízena převodovka s jedním stupněm navíc.

Z hlediska výbavy se Hyundai i20 taktéž nemá za co stydět. Hned po zahájení prodejů, které chce automobilka stihnout ještě do konce letošního roku, bude vůz dostupný ve čtyřech stupních: Classic, Comfort, Style a Premium. Na seznamu standardní výbavy přitom najdeme i takové položky, jako třeba šest airbagů, klimatizaci, čtyři reproduktory a rádio s MP3 přehrávačem, systém kontroly tlaku v pneumatikách a elektrické stahování oken.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hyundai i20

bazar

Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Hyundai ix35 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 96 400 km
Cena: 252 000 Kč
Hyundai Accent 1,4
Rok výroby: 2007
Stav: 82 557 km
Cena: 70 000 Kč
Hyundai Getz 1,1
Rok výroby: 2003
Stav: 71 166 km
Cena: 40 000 Kč
Hyundai ix20 1,4
Rok výroby: 2010
Stav: 84 523 km
Cena: 157 000 Kč
Hyundai ix20 1,4
Rok výroby: 2012
Stav: 28 994 km
Cena: 207 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků