Hyundai i20: další nové mini je na světě

(představení) Hyundai v Paříži poprvé ukáže nástupce modelu Getz. Ten kromě jiného jména zaujme též svým vzhledem.

Jihokorejská automobilka ještě začátkem tohoto měsíce zveřejnila první fotografii svého nového modelu, který se v Paříži představí vedle dalších dvou novinek - SUV iX55 a hybridního Santa-Fe. Nyní o svém novém kompaktním modelu zveřejnila další informace, které doplnila několika novými fotografiemi.

Hyundai u všech modelů postupně zavádí nové označování, které má přinést větší přehlednost, a tak si snad i každý laik si umí představit, kam ten který vůz po prostorové stránce zařadit. Model i20 si tak zcela logicky své místo najde mezi modely i10 a příbuzným Cee´du i30. Když už je řeč o prostornosti, Hyundai i20 je postaven na zcela nové platformě a 2 525 mm rozvor náprav je příslibem vcelku slušného vnitřního prostoru. Oproti svému předchůdci se vůz o pár mm prodloužil a nabral i na šířce. Kufr ve své standardní konfiguraci pojme celkem 295 l, ovšem prostor lze rozšířit sklopením zadních sedadel, takže ani v případě přepravy objemnějších věcí by neměl nastat problém.

Co se týče designu, vůz na první pohled působí uhlazeným dojmem a za příbuzenství s větším modelem se také nestydí. Z první fotografie interiéru můžeme usoudit, že dostatek místa na nohy si bude moci pochvalovat leda tak řidič a jeho spolujezdec, vzadu toho místa sice bude podstatně méně, ovšem v této třídě to lze považovat za standard. Známe už i nabídku agregátů, která je poměrně pestrá. Na výběr bude celkem ze sedmi pohonnými jednotkami, přičemž na své si přijdou jak vyznávači benzínů, tak i fanoušci dieselů.

Zážehové agregáty zde zastupují jednotky o objemech 1,2 l, 1,4 l a 1,6 l, přičemž poslední dvě zmíněné si model půjčil od větší i30. Všechny benzínové motory jsou standardně dodávány s pětistupňovou manuální převodovkou, přičemž za příplatek je nechat razení na čtyřstupňový automat. Vznětové agregáty jsou zastoupeny čtyřválci o objemech 1,4 l a 1,6 l, první z nich bude nabízen v 75 a 90 koňové verzi, zatímco druhý ve verzích se 115 a 128 koňmi. K menším vznětovým agregátům je dodávána standardně pětistupňová manuální převodovka, přičemž k nejvýkonnější verzi je už nabízena převodovka s jedním stupněm navíc.

Z hlediska výbavy se Hyundai i20 taktéž nemá za co stydět. Hned po zahájení prodejů, které chce automobilka stihnout ještě do konce letošního roku, bude vůz dostupný ve čtyřech stupních: Classic, Comfort, Style a Premium. Na seznamu standardní výbavy přitom najdeme i takové položky, jako třeba šest airbagů, klimatizaci, čtyři reproduktory a rádio s MP3 přehrávačem, systém kontroly tlaku v pneumatikách a elektrické stahování oken.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hyundai i20
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků