Hyundai i20: další nové mini je na světě

(představení) Hyundai v Paříži poprvé ukáže nástupce modelu Getz. Ten kromě jiného jména zaujme též svým vzhledem.

Jihokorejská automobilka ještě začátkem tohoto měsíce zveřejnila první fotografii svého nového modelu, který se v Paříži představí vedle dalších dvou novinek - SUV iX55 a hybridního Santa-Fe. Nyní o svém novém kompaktním modelu zveřejnila další informace, které doplnila několika novými fotografiemi.

Hyundai u všech modelů postupně zavádí nové označování, které má přinést větší přehlednost, a tak si snad i každý laik si umí představit, kam ten který vůz po prostorové stránce zařadit. Model i20 si tak zcela logicky své místo najde mezi modely i10 a příbuzným Cee´du i30. Když už je řeč o prostornosti, Hyundai i20 je postaven na zcela nové platformě a 2 525 mm rozvor náprav je příslibem vcelku slušného vnitřního prostoru. Oproti svému předchůdci se vůz o pár mm prodloužil a nabral i na šířce. Kufr ve své standardní konfiguraci pojme celkem 295 l, ovšem prostor lze rozšířit sklopením zadních sedadel, takže ani v případě přepravy objemnějších věcí by neměl nastat problém.

Co se týče designu, vůz na první pohled působí uhlazeným dojmem a za příbuzenství s větším modelem se také nestydí. Z první fotografie interiéru můžeme usoudit, že dostatek místa na nohy si bude moci pochvalovat leda tak řidič a jeho spolujezdec, vzadu toho místa sice bude podstatně méně, ovšem v této třídě to lze považovat za standard. Známe už i nabídku agregátů, která je poměrně pestrá. Na výběr bude celkem ze sedmi pohonnými jednotkami, přičemž na své si přijdou jak vyznávači benzínů, tak i fanoušci dieselů.

Zážehové agregáty zde zastupují jednotky o objemech 1,2 l, 1,4 l a 1,6 l, přičemž poslední dvě zmíněné si model půjčil od větší i30. Všechny benzínové motory jsou standardně dodávány s pětistupňovou manuální převodovkou, přičemž za příplatek je nechat razení na čtyřstupňový automat. Vznětové agregáty jsou zastoupeny čtyřválci o objemech 1,4 l a 1,6 l, první z nich bude nabízen v 75 a 90 koňové verzi, zatímco druhý ve verzích se 115 a 128 koňmi. K menším vznětovým agregátům je dodávána standardně pětistupňová manuální převodovka, přičemž k nejvýkonnější verzi je už nabízena převodovka s jedním stupněm navíc.

Z hlediska výbavy se Hyundai i20 taktéž nemá za co stydět. Hned po zahájení prodejů, které chce automobilka stihnout ještě do konce letošního roku, bude vůz dostupný ve čtyřech stupních: Classic, Comfort, Style a Premium. Na seznamu standardní výbavy přitom najdeme i takové položky, jako třeba šest airbagů, klimatizaci, čtyři reproduktory a rádio s MP3 přehrávačem, systém kontroly tlaku v pneumatikách a elektrické stahování oken.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hyundai i20
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků