Hyundai i20 bude umět hezky hrát. Jako první model v Evropě dostal prémiové audio

Prémiové audiosystémy byly dosud v Evropě nabízeny hlavně u větších a dražších vozů. Hyundai jej ale nabídne už v nové generaci malého modelu i20.

Kvůli čím dál přísnějším nárokům na bezpečnost jsou nová auta vybavena celou řadou asistenčních systémů, které z řidičů pomalu ale jistě dělají pouhé pasažéry. Auta se po nastartování sama snaží držet v jízdním pruhu, posilovače řízení ředí zpětnou vazbu ve volantu na minimum, o přecitlivělých stabilizačních systémech, které se už téměř nikde nedají zcela vypnout, ani nemluvě.

Nový Hyundai i20 do posledního detailu. Uvnitř je nabitý moderní technikou

Nový Hyundai i20 do posledního detailu. Uvnitř je nabitý moderní technikou

O to více se výrobci snaží nabídnout výbavu, která jízdu pod dohledem asistentů více zpříjemní, a to dokonce v modelech, u nichž bychom to nečekali. Příkladem budiž třeba Hyundai i20, jehož nová generace se poprvé ukázala letos v únoru. Uvnitř může mít dvě obrazovky s úhlopříčkou 10,25“, ambientní osvětlení, indukční nabíječku, bezdrátovou konektivitu či chytrý tempomat, využívající data z navigace.

Nový Hyundai i20 odhaluje interiér. Design je velký skok vpřed, ale co ergonomie?

Nový Hyundai i20 odhaluje interiér. Design je velký skok vpřed, ale co ergonomie?

A zdá se, že bude i hezky hrát, protože dostane jako první Hyundai v Evropě prémiové audio Bose. Výrobce při vývoji spolupracoval s automobilkou a výsledkem je systém s osmi reproduktory, subwooferem, procesorem pro zpracování digitálního signálu a technologií dynamické kompenzace rychlosti, která upravuje hlasitost audia na základě rychlosti jízdy.

Nový Hyundai i20 oficiálně: Prostornější interiér kombinuje s hybridní technikou

Nový Hyundai i20 oficiálně: Prostornější interiér kombinuje s hybridní technikou

V předních dveřích jsou dva reproduktory Super65, ve skříni u zadního blatníku byste našli 130mm neodymiový hlubokotónový reproduktor, uprostřed přístrojovky je 80mm reproduktor Bose Twiddler, v zadních dveřích našly místo 130mm širokopásmové reproduktory a vysoké frekvence pokrývají dva 25mm reproduktory umístěné v dolních rozích sloupků A karoserie. Systém napájí osmikanálový zesilovač s ekvalizací.

TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT: Když chcete prostě jen auto

TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT: Když chcete prostě jen auto

Není pochyb o tom, že se bavíme o prvku vyhrazeném dražším verzím nové generace i20 a sluší se dodat, že v daném segmentu není jediným vozem s prémiovým audiem. Vzpomínáte na Nissan Micra s repráky v hlavových opěrkách? O cenách i20 a složení výbav však zatím není jasno na českém ani slovenském trhu.