Hyundai i20 Active přichází do ČR. Chce zatopit Škodě Yeti

Hyundai představil novinky, které letos čekají na české zákazníky. Model i20 Active je první z nich, pro letošní rok toho ale korejská značka plánuje více, a to včetně hybridního sedanu IONIQ.

Prvním bodem na programu letošního roku je pro automobilku Hyundai model i20 Active, což není nic jiného než oplastovaná i20 se zvýšeným podvozkem. Následovat budou ještě během jara dva facelifty a toho nejdůležitějšího se dočkáme na podzim, kdy dorazí do České republiky model IONIQ a nedlouho po něm také nová značka Genesis s modelem G80.

Hyundai ve Frankfurtu: Omlazené Santa Fe, i20 Active a Vision G

Hyundai ve Frankfurtu: Omlazené Santa Fe, i20 Active a Vision G

Hyundai i20 Active údajně míří proti Škodě Yeti

Hyundai i20 Active je další variantou, která rozšiřuje stávající nabídku tohoto hatchbacku. Jak už možná víte, jedná se o variaci na téma Scout, Allroad, Cross a podobných záležitostí. Také Hyundai totiž použil osvědčený recept, kdy na civilní vůz nasadil upravené nárazníky, výrazné střešní ližiny a především bohaté oplastování karoserie. Popravdě řečeno, výsledný vzhled je u i20 velmi povedený.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hyundai i20 Active chce přilákat zákazníky, kteří aktuálně kupují klasická SUV segmentu B-SUV. Podle automobilky má na mušce Peugeot 2008, Renault Captur nebo Škodu Yeti

Active nabídne kromě všeho jmenovaného také nová kola o velikosti 17 palců, černo-oranžový interiér s novým multimediálním systémem a především nové pružiny a tlumiče, což v překladu znamená také o dva centimetry vyšší světlou výšku. Nic víc (jako třeba zesílené části podvozku kvůli jízdě mimo silnice) od provedení Active nečekejte. I proto tento vůz prezentuje Hyundai jako vyloženě městský crossover.

V nabídce pro i20 Active najdeme nový přeplňovaný tříválec 1.0 T-GDI s výkonem 88 kW (120 k) nebo slabší benzinovou čtrnáctistovku. S naftovým motorem se v tomto případě nepočítá, respektive ne na českém trhu. Výroba startuje v těchto dnech, oficiální ceník i zahájení prodeje proběhne příští týden.

Hyundai má s i20 Active ambice zatopit klasickým crossoverům ze segmentu B-SUV. České zastoupení věří, že s oplastovaným hatchbackem odláká zákazníky toužící třeba po Peugeotu 2008, Renaultu Captur a údajně se má obávat i Škoda Yeti. Uvidíme, jaká bude realita.

Hyundai chce soupeřit se Škodou Yeti. Připravil model ix20 Cross

Hyundai chce soupeřit se Škodou Yeti. Připravil model ix20 Cross

Jen pro připomenutí, není to tak dávno, co Hyundai prezentoval jako konkurenta pro Škodu Yeti model ix20 Cross, tedy oplastovanou ix20. Verze Cross ale s nástupem Active skončila. Všichni ovšem tak nějak tuší, že toto je pouze marketingová hra. Nakonec i samotný Hyundai přiznává, že plnohodnotné SUV spadající do segmentu B teprve představí. Na vůz, který by mohl být něco jako ix25, si ale Evropa ještě nějaký ten rok počká.

IONIQ dorazí na podzim

Na jaře přijde do prodeje na českém trhu také modernizované Santa Fe a Grand Santa Fe, velké věci se ovšem začnou dít po prázdninách. V říjnu odstartuje Hyundai na českém trhu prodej modelu IONIQ, který se představil teprve nedávno. Jedná se o zcela nový automobil postavený na nové platformě. Ta umožňuje nasazení hybridu, plug-in hybridu i čistě elektrického pohonu.

Hyundai kompletně odhalil model Ioniq Hybrid. Na trh dorazí ještě letos

Hyundai kompletně odhalil model Ioniq Hybrid. Na trh dorazí ještě letos

Jako první se u nás začne prodávat hybrid pracující s motorem 1.6 GDI, elektromotorem o výkonu 32 kW a dvouspojkovou převodovkou. Elektromobil by měl dorazit nedlouho poté, přičemž zájemci se mají těšit na dojezd 250 km. Plug-in hybridní varianta přijde jako poslední, stane se tak až v průběhu roku 2017. 

Na podzim dorazí ještě Genesis G80, který se také ukázal relativně nedávno. Přestože jde pouze o Hyundai Genesis bez loga Hyundai, jedna významná novinka s příchodem modelu Genesis G80 přece jen souvisí. Hyundai (tedy vlastně Genesis) nasadí pro Evropu také naftové motory. Genesis se ale bude prozatím stále prodávat u delaerů Hyundai, i když i v Evropě by časem měla být tato značka prezentována zcela samostatně.

Abychom měli výčet novinek úplný, musíme přidat ještě zmínku o výrazné modernizaci malé i10. Také ta přijde letos na podzim. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Hyundai H-1 2,5
Rok výroby: 2008
Stav: 186 359 km
Cena: 220 000 Kč
Hyundai i30 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 59 112 km
Cena: 310 000 Kč
Hyundai Santa Fe 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 156 433 km
Cena: 290 000 Kč
Hyundai i30 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 75 000 km
Cena: 223 000 Kč
Hyundai i30 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 58 963 km
Cena: 232 000 Kč
Hyundai Accent 1,4
Rok výroby: 2007
Stav: 126 041 km
Cena: 67 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků