Hyundai i20 Active přichází do ČR. Chce zatopit Škodě Yeti

Hyundai představil novinky, které letos čekají na české zákazníky. Model i20 Active je první z nich, pro letošní rok toho ale korejská značka plánuje více, a to včetně hybridního sedanu IONIQ.

Prvním bodem na programu letošního roku je pro automobilku Hyundai model i20 Active, což není nic jiného než oplastovaná i20 se zvýšeným podvozkem. Následovat budou ještě během jara dva facelifty a toho nejdůležitějšího se dočkáme na podzim, kdy dorazí do České republiky model IONIQ a nedlouho po něm také nová značka Genesis s modelem G80.

Hyundai ve Frankfurtu: Omlazené Santa Fe, i20 Active a Vision G

Hyundai ve Frankfurtu: Omlazené Santa Fe, i20 Active a Vision G

Hyundai i20 Active údajně míří proti Škodě Yeti

Hyundai i20 Active je další variantou, která rozšiřuje stávající nabídku tohoto hatchbacku. Jak už možná víte, jedná se o variaci na téma Scout, Allroad, Cross a podobných záležitostí. Také Hyundai totiž použil osvědčený recept, kdy na civilní vůz nasadil upravené nárazníky, výrazné střešní ližiny a především bohaté oplastování karoserie. Popravdě řečeno, výsledný vzhled je u i20 velmi povedený.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hyundai i20 Active chce přilákat zákazníky, kteří aktuálně kupují klasická SUV segmentu B-SUV. Podle automobilky má na mušce Peugeot 2008, Renault Captur nebo Škodu Yeti

Active nabídne kromě všeho jmenovaného také nová kola o velikosti 17 palců, černo-oranžový interiér s novým multimediálním systémem a především nové pružiny a tlumiče, což v překladu znamená také o dva centimetry vyšší světlou výšku. Nic víc (jako třeba zesílené části podvozku kvůli jízdě mimo silnice) od provedení Active nečekejte. I proto tento vůz prezentuje Hyundai jako vyloženě městský crossover.

V nabídce pro i20 Active najdeme nový přeplňovaný tříválec 1.0 T-GDI s výkonem 88 kW (120 k) nebo slabší benzinovou čtrnáctistovku. S naftovým motorem se v tomto případě nepočítá, respektive ne na českém trhu. Výroba startuje v těchto dnech, oficiální ceník i zahájení prodeje proběhne příští týden.

Hyundai má s i20 Active ambice zatopit klasickým crossoverům ze segmentu B-SUV. České zastoupení věří, že s oplastovaným hatchbackem odláká zákazníky toužící třeba po Peugeotu 2008, Renaultu Captur a údajně se má obávat i Škoda Yeti. Uvidíme, jaká bude realita.

Hyundai chce soupeřit se Škodou Yeti. Připravil model ix20 Cross

Hyundai chce soupeřit se Škodou Yeti. Připravil model ix20 Cross

Jen pro připomenutí, není to tak dávno, co Hyundai prezentoval jako konkurenta pro Škodu Yeti model ix20 Cross, tedy oplastovanou ix20. Verze Cross ale s nástupem Active skončila. Všichni ovšem tak nějak tuší, že toto je pouze marketingová hra. Nakonec i samotný Hyundai přiznává, že plnohodnotné SUV spadající do segmentu B teprve představí. Na vůz, který by mohl být něco jako ix25, si ale Evropa ještě nějaký ten rok počká.

IONIQ dorazí na podzim

Na jaře přijde do prodeje na českém trhu také modernizované Santa Fe a Grand Santa Fe, velké věci se ovšem začnou dít po prázdninách. V říjnu odstartuje Hyundai na českém trhu prodej modelu IONIQ, který se představil teprve nedávno. Jedná se o zcela nový automobil postavený na nové platformě. Ta umožňuje nasazení hybridu, plug-in hybridu i čistě elektrického pohonu.

Hyundai kompletně odhalil model Ioniq Hybrid. Na trh dorazí ještě letos

Hyundai kompletně odhalil model Ioniq Hybrid. Na trh dorazí ještě letos

Jako první se u nás začne prodávat hybrid pracující s motorem 1.6 GDI, elektromotorem o výkonu 32 kW a dvouspojkovou převodovkou. Elektromobil by měl dorazit nedlouho poté, přičemž zájemci se mají těšit na dojezd 250 km. Plug-in hybridní varianta přijde jako poslední, stane se tak až v průběhu roku 2017. 

Na podzim dorazí ještě Genesis G80, který se také ukázal relativně nedávno. Přestože jde pouze o Hyundai Genesis bez loga Hyundai, jedna významná novinka s příchodem modelu Genesis G80 přece jen souvisí. Hyundai (tedy vlastně Genesis) nasadí pro Evropu také naftové motory. Genesis se ale bude prozatím stále prodávat u delaerů Hyundai, i když i v Evropě by časem měla být tato značka prezentována zcela samostatně.

Abychom měli výčet novinek úplný, musíme přidat ještě zmínku o výrazné modernizaci malé i10. Také ta přijde letos na podzim. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 210 000 Kč
Hyundai Getz 1,1
Rok výroby: 2003
Stav: 71 263 km
Cena: 36 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 62 450 km
Cena: 185 000 Kč
Hyundai i30 1
Rok výroby: 2017
Stav: 9 010 km
Cena: 380 000 Kč
Hyundai ix35 1,7
Rok výroby: 2015
Stav: 17 071 km
Cena: 430 000 Kč
Hyundai H-1 2,5
Rok výroby: 2008
Stav: 186 359 km
Cena: 220 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

včera | Milan Lažanský | 22 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků