Nový Hyundai i20 dorazil do Česka. Stojí tak akorát, ale můžete ho mít i zadarmo

Nová generace populárního hatchbacku od Hyundaie už míří i na český trh. K uvedení si navíc značka přichystala akční ceny.

Nový Hyundai i20 jsme již od března letošního roku postupně rozebrali vskutku do detailu, ať už v rámci oficiální premiéry nebo pozdějšího zaměření na jeho hi-tech interiér. Teď už české zastoupení značky zveřejňuje cenovky vozu, a to hned v rámci „letní prémie“, díky které vyjde nový hatchback ve všech úrovních výbavy a bez ohledu na motorizaci o 40.000 levněji.

Vybírat jde ze čtyř úrovní výbavy a třech motorizací, přičemž úplným základem je úroveň Start, která je pouze dostupná s výchozí čtyřválcovou dvanáctistovkou o výkonu 62 kW (84 koní) a manuálním pětikvaltem. Standardní cenovku takto specifikované i20 uvádí Hyundai na 319.990 Kč, díky současné akci ale cena klesá na 279.990 Kč, tedy na stejnou cenu jako konkurenční Škoda Fabia v základní výbavě Active.

Z holobytu k hi-techu: Hyundai i20 ušel daleko, s prvotinou už srovnávat nelze

Z holobytu k hi-techu: Hyundai i20 ušel daleko, s prvotinou už srovnávat nelze

S ohlédnutím do ceníku odchozí generace začínající na ceně 249.990 Kč je pak nová i20 dražší o 30.000 korun. V základu novinky čekejte ocelová 15palcová kola s poklicemi, přední a boční airbagy řidiče a spolujezdce, okenní airbagy pro přední a zadní sedadla, systém automatického brzdění, asistent pro jízdu v pruzích, sledování únavy řidiče, tempomat s omezovačem rychlosti, elektricky ovládaná přední okna a vnější zrcátka či světelný senzor. Stejně jako v minulosti, rádio s MP3 a USB u výbavy Start nečekejte, stejně jako klimatizaci (extra 20.000 Kč).

Hudbu v kabině dostanete až v případě druhého stupně výbavy Comfort s motorem 1,2i, a to pouze v kombinaci s balíčkem Club (standardně extra 20.000 Kč, navíc s multifunkčním koženým volantem či tónovanými okny), tudíž od akční ceny 319.990 Kč. V této úrovni už je k dispozici i přeplňovaný tříválec 1,0 T-GDI o síle 74 kW (100 koní) od 329.990 Kč, respektive s balíčkem Club od 349.990 Kč. Comfort přidává také vyhřívání zrcátek, manuální klimatizaci nebo podélně nastavitelný volant.

Hyundai Kona čeká omlazení. První upoutávka láká i na sportovnější verzi N Line

Hyundai Kona čeká omlazení. První upoutávka láká i na sportovnější verzi N Line

Nejsilnější jednotkou v nabídce nové i20 je mild-hybridní verze tříválce 1,0 T-GDI, která nabízí výkon 88 kW (120 koní) a je spojena s chytrou šestistupňovou manuální převodovkou iMT (více zde). Tato motorizace je dostupná od třetí výbavové úrovně Smart za nyní akčních 429.990 Kč. V základu nechybí 16palcová litá kola, LED přední světlomety, přední mlhovky, elektrické ovládání zadních oken, zadní parkovací senzory s kamerou a také již 8palcový dotykový infotainment s Android Auto a Apple CarPlay.

Nejvyšší výbava Style je nakonec dostupná se všemi dostupnými motorizacemi, takže s motorem 1,2i začíná na akční částce 419.990 Kč, zatímco nejsilnější mild-hybrid startuje na 489.990 Kč. Tady je standardem i rozšíření funkce krizového brzdění o detekci cyklistů a protijedoucích vozidel při odbočování, sledování mrtvého úhlu, automatická klimatizace, dešťový senzor, dvojitá podlaha v kufru, přední parkovací senzory, vyhřívání volantu a předních sedadel, bezdrátové dobíjení telefonu nebo větší 10,25palcový infotainment s navigací a digitální přístrojový štít.

Hyundai i20 bude umět hezky hrát. Jako první model v Evropě dostal prémiové audio

Hyundai i20 bude umět hezky hrát. Jako první model v Evropě dostal prémiové audio

Z příplatků lze pro i20 zmínit především sedmistupňovou automatickou převodovkou DCT (40.000 Kč), a to výhradně pro tříválec 1,0 T-GDI a tedy vyšší výbavy Comfort (pouze s balíčkem Club), Smart a Style. Panoramatická střecha vyjde na 20.000 Kč (pouze pro Style), kdežto balíček Premium za 50.000 Kč (pouze pro Style) dodá navíc i 17palcová litá kola, sportovní přední sedačky, dříve probíraný audiosystém Bose, aktivní parkovací asistent nebo adaptivní tempomat (pouze s DCT).

Nakonec můžete mít novou i20 vlastně i úplně zadarmo. Přeobjednáním vozu on-line od 1. 9. 2020 do 30. 9. 2020 (nebo do odvolání) budou totiž zájemci automaticky zařazeni do slosování, jehož vítězi uhradí Hyundai zpětně kupní cenu nového vozu.

Hyundai i20 – úrovně výbavy a české ceny
Motor 1,2i 1,0 T-GDI 1,0 T-GDI
Mild Hybrid
Počet válců 4 3 3
Největší výkon [kW] 62 74 88
Převodovka 5M 6M 6M
Akční cena Start [Kč] 279.990 - -
Akční cena Comfort [Kč] 299.990 329.990 -
Akční cena Comfort + Club [Kč] 319.990 349.990 -
Akční cena Smart [Kč] 359.990 389.990 429.990
Akční cena Style [Kč] 419.990 449.990 489.990
Podrobnější technická data zatím Hyundai k nové generaci i20 neuvádí.
Automatická převodovka DCT je příplatkem 40.000 Kč – pouze pro 1,0 T-GDI a tedy výbavy Comfort (pouze s balíčkem Club), Smart a Style.

Škoda Fabia

Škoda Fabia je českým zástupcem v konkurencí nabitém segmentu B. Jako jeden z mála vozů své třídy nabízí i karoserii Combi a mimo soukromých zákazníků je oblíbená také jako referentský vůz ve firmách na leasing.

Ceny a výbava • První jízda po faceliftu • Minitest Škoda Fabia Combi 1.0 TSI • Historie Škody Fabia 

TEST Kia XCeed 1.6 CRDi MHEV a XCeed 1.6 GDi PHEV: Jeden hot a druhý čehý

Kia XCeed 1.6 CRDi MHEV a 1.6 GDI PHEV

Korejský kompakt Kia XCeed je nyní dostupný s novými možnostmi pohonu. Vedle plug-in hybridu jde i o diesel s manuální převodovkou iMT.

včera | Vladimír Kadera | 9 příspěvků
TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

24.  1.  2021 | Richard Herbich | 97 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 85 příspěvků