Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

48 komentářů

Josef-původní-první
21. září • 18:19

Jenom nakouknu do této diskuse a opět známí protagonisté "válí". Nemíním s nikým diskutovat. Pouze sdělím můj názor.
Každému přece musí být jasné, o jakou kategorii auta se v případě Hyundai i20 jedná. Malé auto - o kategorii níž než nižší střední třída (v případě Hyundai i 30). Tomu odpovídá nabídka motorizací a výbavy. Výrobce ví nejlíp, co nabídnout zákazníkům v podobě i20 a ví to určitě objektivně na rozdíl od některých zde "diskutujících" "mudrců". (Kdo chce víc koní nebo prostoru může jít třeba do modelu i30).
Myslím si, že se základním 4-válcovým motorem může být i20 pohodové auto na denní používání a krátké jízdy (časté studené starty a jízda se studeným motorem) pro nenáročné řidiče za poměrně slušnou cenu. Kdo bude chtít trošku dynamiky a síly, tak si možná připlatí za ten 3-válec. Naprostá většina zákazníků, kteří se rozhodli pro kategorii malých aut, neutratí více jak 300-350 tisíc Kč. Pár výjimek se najde a připlatí si za lepší výbavu nebo dokonce i za ten "MILD Hybrid". Zaplatit ale za i20 skoro půl milionu je na pováženou a v Česku to budou určitě minimální počty prodaných kusů.
Na závěr - kdo chce, tak si Hyundai i20 koupí a kdo ne, tak si koupí něco jiného. U Hyundai, podobně jako u další "domácí" značky u Škodovky, si lze vybrat auto, obě "domácá" značky mají celkem slušné nabídky. Jenže na trhu nejsou ani Hyundai a ani ta Škoda naštěstí samy, a proto je možnost širokého výběru. Každému podle jeho gusta - přání, vkusu, pocitů a potřeb.

Lukas
21. ledna • 12:16

"výrobce ví, co nabídnout" - je teda pěkný kec, kolik lidí tolik chutí. A kolik lidí už začínají třeba jen ty všemožné asisitenty vysírat... milovníka stop-startu jsem fakt nepotkal :-) jasně chápu...legislativní blbost, se kterou výrobce nic moc nenadělá - jen jsem tím chtěl říct, že výrobce neví co nabídnout, ale nabízí to, co jde a vždy kompromis. Navíc v dnešní době si troufám řict, že pokud lidi autům rozumí, tak povrchně a servis zvládne málo kdo. Životnost auta na desítky let už nepočítá nikdo. Rád se nechám tedy od znalců poučit, ale já osobně bych rád 4 válec atmosféru, něco jednoduchého (opravuji si auta sám a třeba ta elektronická spojka mi přijde fakt jako mega píčovina k ničemu) no a tak se ptám co si můžu v dnešní době koupit? Těm oturbeným prckům (např 800kubíků....?) prostě nevěřím (vydrží to opravdu třeba 300 tis km městského provozu? max s výměnou svíček, oleje, filtrů a rozvodů? Proč dává asi Dacia na Sandero tak zoufale malou záruku 60tis.km??? Tříválec jsem také žádný kultivovaný prostě nezažil, vadí mi hlavně přechod z volnoběžných otáček do záběru. Takže mi z toho vychází akorát tak Hyundai a nebo Kia (což je navíc de facto to samý)

Tomas
20. září • 21:54

a tak zadna nirvana a orgasmus se take nedostavil, ale ve dvaceti nebo v 65 by mne to udelalo radost... ted kdybych si mel vybrat male levne auto, tak bych chtel Polo GTI 😁

Jenda
21. září • 8:37

Bychař...

Allamarein
21. září • 8:03

Levné malé auto je Sandero nebo základní Clio, i20. GTI fakt není levné.

Mirek
20. září • 18:00

„takže bychom se drželi standardních pneumatik, které dají povedenému podvozku vyniknout jistě lépe" Aspoň se někdy podívejte i do ceníku. V paketu premium jsou ty r17 vždycky, takže co mám asi tak dělat, když tam jsou věci co chci (bose, adap. tempomat,...)??????

Pikus
20. září • 21:39

Zrovna u těch pneu se stačí asi zeptat...někdo kdo by mel mít jen ty 16tky ti je asi i rád prenecha

Rafan
20. září • 18:48

No co asi? Domluvíš si R16. Takhle si jedna kamarádka domlouvala před lety u jiné značky manuální klima, i když v daném stupni výbavy byla automatická. Neřeš proč, je to ženská.

Adamantium
20. září • 12:54

Poprask s litrovym motorem by zpusobil jedine u zahradnich trakturku..

Allamarein
20. září • 14:10

Samozřejmě, do malého auta přeci patří minimálně třílitr...

Adamantium
20. září • 16:32

Ctyrvalec, kolego, ctyrvalec..

Allamarein
20. září • 16:47

O válcích jsi nikde nic nepsal, psal jsi jen o objemu. Inu, zvoral jsi to, z toho už nevybruslíš.

Adamantium
20. září • 21:25

Prosim tedy o informaci, ktere litrove ctyrvalce jsou momentalne v nabidce? Dekuji

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Lord Owl
23. září • 13:08

proč jen litrové. Co takhle 1,4?

Allamarein
21. září • 8:05

Vážně se zkoušíš ještě víc shodit?

WP
21. září • 4:08

Napsal jsi nesmysl a chceš ho trumfnout dalším?:-) Si to najdi ne?

P
20. září • 11:55

No na Clio to stále nemá...

Dusbus
20. září • 12:20

Clio dle aktuálního ceníku nevypadá špatně. Otázka je, jak by to dopadlo při započítání ceny srovnatelné výbavy a záruky. Klidně bych oželel přední mlhovky (u Clio až v nejvyšší vybavě). Ale to není pro mě. Clio jsem měl před lety a od té doby nevěřím ani výrobci, ani servisu Renault.

Allamarein
20. září • 14:10

To samé můžeme říci u i20, ta třeba v nižších verzích Clio ani nedorovná u světel.

HRD
20. září • 11:25

Ten neustálý pouťový design to vždycky zabije. Dokud budou korejci dělat tyto hnusy plné kudrlinek, bezúčelných prolisů a nesmyslných "ozdobných" výlisů, a rozšláplých čumáků, bude to pořád jenom "lacinej" korejec kterej se nemůže dospělým autům rovnat. Nejsem vůbec příznivec škodovek, ale v tomto případě je proti hjundaji fabia královnou krásy.

Mirek
20. září • 17:55

Tak mám pocit, že to máš léty nacvičené a stále opakuješ "pouťový design". Jednoznačně má i20 dynamičtější vzhled a Fabia usedlejší vzhled, ale nikde nevidím na i20 ten pouťový design a samé kudrlinky. Kudrlinky bych chápal jako samé obloučky, kulaté prolisy, ale to tam nikde není. Pokud máš jiný názor, napiš kde jsou ty kudrlinky. Bezúčelný prolis, co to je? Do toho potom musíš zahrnout prakticky všechny prolisy u všech aut všech automobilek, neboť ty dělají tak z 80% vzhled auta a neslouží k ničemu jinému. Pokud si myslíš, že plní jinou funkci, rád se nechám poučit jakou. Začít můžeš zmíněnou Fabii.

Dusbus
20. září • 11:56

No já nevím. V práci máme nové Oktávky a první co mě napadlo když jsem viděl interiér, byla myšlenka na Hyundaje před deseti lety. Koncern byl v designu vždy spíš konzervativní a mělo to smysl. To co předvedli nyní mi přijde jako zoufalá a nepovedená snaha o změnu. Ale je to o osobních preferencích každého, chápu, že se to někomu líbí.

moje jmeno
20. září • 20:19

Octa 4 je z mého pohledu nejméně povedená verze. Interiér je jen o displeji a přiblblém amb. podsvětlení. Exteriér bez konzervativního pojetí. Z boku i zezadu tuctovina zaměnitelná s většinou evropské produkce, předek jen průměrný. Z octy se vytratilo to, co jí dělalo octou. Za mne velké zklamání.

Rafan
20. září • 20:42

Nápodobně i s Golfem. Šetří a šetří.Tady je další z mnoha důkazů co si zákazníci myslí o dotykáčích:
https://www.autoforum.cz/predstaveni/jedna-z-nejsl... ...

pacho
20. září • 19:24

hej hej fabia je vrcholom dizajnerského umenia. Samé ostrorezané hrany a všade český kryštál, a výsledok je taký, ako keď vysypeš škatuľku zápaliek.

lol
20. září • 9:05

S tím jedním litrem způsobí leda tak prd

k22
20. září • 11:43

sám jsi PRD :-P

pepa
20. září • 9:20

Proc?

Rafan
20. září • 10:31

Tříválcové motory jsou projevem zoufale nepříjemné. Je to výsledek šetření a emisních restrikcí.

Dusbus
20. září • 11:58

Jak u kterého výrobce. Nemůžete podle jednoho koncernu dělat obecné závěry.

HRD
20. září • 11:19

A v jakých konkrétních tříválcích jsi ty osobně jezdil? Opel? Daihatsu? Toyota? BMW? Leda hovno. Jestli soudíš podle VW-škoda, tak to jsi ještě nepoznel nic normálního. Oni totiž normální nejsou a nikdy nebudou. Ani jejich slepí obdivovatelé. Tříválce se vyrábějí už dobrých 30 let a ani jsi o tom nevěděl. To až koncernový zázrak způsobil averzi k nim. Páč to prostě neumí. Ano, to že se snaží je vyrábět každej neumětel je výsledkem šetření a emisních restrikcí. Jinak jsou to motory dobré, zvláště ty neoturbené. A patří do malých aut.

moje jmeno
20. září • 20:15

Nepleteš si to náhodou s HTP??? Turbotříválec od koncernu patří zrovna k těm lepším, takže Tvůj koment fakt nechápu...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
LOL
21. září • 7:57

Haťapka že je lepší? Vždyť se klepe jako ratlik, a ještě půlka z těch starších shnila na karboúsady z přepáleného oleje (typicky ventily) nebo vylágrovanej kat, který kovovýma pilinama nakrmil (opět) ventily.Kromě toho, ten motor vůbec nejede, proto ho taky spousta závodníků na dálnici odepsala výše uvedeným způsobem.

Moje jméno
21. září • 8:13

Marně přemýšlím na koho jsi reagoval. Na mě asi těžko..... B-]
Vypadá to, že jsi to tak trochu popletl :-D

.
20. září • 21:00

On toho nechápe víc. :-)

Rafan
20. září • 12:03

V Hyundai I30 a Mini.Hyundai přímo horor, ale zase se I30 vyprodávaly za výbornou cenu, tak chápu, že to kupci vzali na milost.Mini- musím přiznat, že ve střením rozsahu otáček nelze vůbec poznat, že se jedná o tři válce. Ale v nízkých to je klasická třívalcová zoufalost. Takže po městě při rozjíždění stále rachtání, jak v nějaké plečce. Při stání na semaforech taky takové přiblblé rachtání, okénka lepší ani neotvírat. Jel jsem s manuálem (což je rarita) a rozjezdy na jedničku jsou takové mdlé. Prostě tři válce, to nikdy nemůže dobré. Nemůžeš mít méně válců, než je cyklů u motoru.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Dusbus
20. září • 12:14

Zajímavé. Mám i30 rv 2018 s 1.0 Turbo GDi. Pokud mu nešlápnu na krk, motor není v interiéru slyšet. Z exteriéru a za jízdy nevím, okna neotviram. Motor je úžasně pružný, zabírá jako diesel od nízkých otáček a se zvyšujícími otáčkami výkon dále roste. Jsem s ním velmi spokojen. Samozřejmě se zatím nekazí, mám cca 50 tis najeto a je to skoro nové auto. Čas ukáže. Tak nevím, o jakém motoru píšete.

Warumnicht
21. září • 6:11

Tak to máš ještě cca 50 tis. km čas do totalschade vlivem požírání benzínu do oleje, což je u tohodle motoru běžné.

Rafan
20. září • 12:27

Hluk, výkon ani spotřebu nezpochybňuji. Potrpím si na kulturu projevu motoru. Z podobných důvodů mám ban i na diesly.

petr r. (petrumr)
20. září • 18:33

ale ta kultura projevu je dobrá, zetor to není a v lamborghini ten tříválec nevadil ani když neměl kabinu a tohle má odhlučnění.

petr r. (petrumr)
20. září • 8:21

jenom škoda, že to nemá plnéj hybrid. Podle mě je yaris na 1, i20 druhá a na třetím místě bych tedy fábii neumístil, protože fábia nemá ani ten mild hybrid natož elektronickou spojku a o neturbo motoru se už napsalo dost článků, že fabia tímto zmizela z měst a vesnic, možná k tomu přispěli i novináři a marketing škody.

WP
21. září • 7:07

Porovnávat nové modely s Fabií, která čeká na novou generaci... Zatím jsem si nevšiml, že by Fabií ubývalo, možná to chce prostudovat prodejní statistiky, než napíšeš něco podobného.

Lord Owl
23. září • 13:05

No za své soukromé peníze si to kupují jen blázni...

.
20. září • 10:17

Yaris je oproti tomuto nevzhledná obluda.

petr r. (petrumr)
20. září • 18:50

za koho kopeš? Lid si to nemyslí. Napiš, že se ti jeví v tvojí hlavě yaris jako obluda.

.
20. září • 19:19

Jak víš co si myslí lid? Mluv za sebe a ne za lid!

.
20. září • 20:57

Moje řeč. :-)

Pikus
20. září • 8:25

Fabia v holobytu nebyla nic moc. Navíc na vesnici jsi za krále s oktavkou, která v holobytu nestála zase tolik

Doporučujeme

Články odjinud