Hyundai i10 v podrobnostech i na videu: Větší, prostornější a hezčí

Korejská značka přivezla do Frankfurtu novou generaci modelu, který bude v ČR soupeřit hlavně se Škodou Citigo.

Navržen, vyvinut a vyráběn v Evropě pro evropské zákazníky, tak mluví Hyundai o novém modelu i10. Není to náhoda. Sebevědomá a rostoucí korejská značka se snaží všemožně zdůrazňovat, že rozumí potřebám lokálních trhů. Ostatně v ČR o tom víme svoje.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekTvary i konstrukce nového Hyundai i10 se rodily v Evropě

Novou generaci vyvíjeli v německém Rüsselsheimu, odkud přišla i druhá generace i30 spolu se sesterským Ceedem. Hyundai cituje průzkum, podle kterého je design rozhodujícím faktorem pro 31 procent evropských zákazníků, a tváří se, že je na souboj s klíčovými soupeři dobře připraven. Proč ne. Nové i10 nelze upřít, že má evropskému oku lahodící proporce s krátkými převisy a příznivým poměrem výšky k délce a šířce.

Nová generace i10 bude o 80 mm delší a o výrazných 65 mm širší, ale o 40 mm nižší než stávající model. Odklon od praktických „krabicových“ proporcí nepochybně vychází ze snahy o lepší aerodynamiku a tím i nižší udávanou spotřebu. Podobného trendu jsme byli nedávno svědky i v jiných segmentech.

Prostor pro zavazadla činí 252 litrů (o jeden litr větší než u Škody Citigo) a Hyundai slibuje i nejlepší prostor pro nohy v celém segmentu. O pět milimetrů prodloužený rozvor náprav spolu s novým umístění tlumičů by měly přispět k jistější ovladatelnosti a lepšímu komfortu odpružení. Oficiální komuniké zmiňuje „zážitek z jízdy blízký standardu vozů segmentu B“.

Vyšší podíl vysokopevnostní oceli v konstrukci karoserie znamená vyšší torzní tuhost a lepší ochranu cestujících při zachováná nebo dokonce snížení hmotnosti. V případě nové i10 dosahuje její podíl 29,2 %. 

V nabídce motorů se žádná revoluce neodehrála. Zákazníci se budou rozhodovat mezi dvěma zážehovými jednotkami z konstrukční řady Kappa.

Tříválec o objemu 998 cm3 slibuje nejvyšší výkon 66 koní v 5500 min-1 a točivý moment 94 Nm v 3500 min-1. K dispozici bude i továrná přestavba na LPG. Čtyřválec dává z objemu 1248 cm3 87 koní v 6000 min-1 a 120 Nm v 4000 min-1. Hyundai počítá s tím, že si ho zvolí asi 40 procent všech zájemců o i10.

Vedle pětistupňové ručně řazené převodovky nabídne automobilka i automat, ovšem pouze čtyřstupňový.

Hyundai v tiskovém oznámení slibuje výbavu a funkce z vyšších segmentů, konkrétně vyhřívaný (!) kožený volant nebo tempomat s omezovačem rychlosti. Sériově dodávaný elektronický stabilizační systém i stropní airbagy by měly novému Hyundai i10 pomoci k výbornému výsledku v hodnocení Euro NCAP.

Výrobu nové i10 dostal na starost závod v tureckém Izmitu, který byl loni modernizován investicemi ve výši 475 milionů eur. 

 

bazar

Hyundai H-1 2,5
Rok výroby: 2008
Stav: 186 359 km
Cena: 220 000 Kč
Hyundai i30 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 59 112 km
Cena: 310 000 Kč
Hyundai Santa Fe 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 156 433 km
Cena: 290 000 Kč
Hyundai i30 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 75 000 km
Cena: 223 000 Kč
Hyundai i30 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 58 963 km
Cena: 232 000 Kč
Hyundai Accent 1,4
Rok výroby: 2007
Stav: 126 041 km
Cena: 67 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků