Hyundai i10 v podrobnostech i na videu: Větší, prostornější a hezčí

Korejská značka přivezla do Frankfurtu novou generaci modelu, který bude v ČR soupeřit hlavně se Škodou Citigo.

Navržen, vyvinut a vyráběn v Evropě pro evropské zákazníky, tak mluví Hyundai o novém modelu i10. Není to náhoda. Sebevědomá a rostoucí korejská značka se snaží všemožně zdůrazňovat, že rozumí potřebám lokálních trhů. Ostatně v ČR o tom víme svoje.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekTvary i konstrukce nového Hyundai i10 se rodily v Evropě

Novou generaci vyvíjeli v německém Rüsselsheimu, odkud přišla i druhá generace i30 spolu se sesterským Ceedem. Hyundai cituje průzkum, podle kterého je design rozhodujícím faktorem pro 31 procent evropských zákazníků, a tváří se, že je na souboj s klíčovými soupeři dobře připraven. Proč ne. Nové i10 nelze upřít, že má evropskému oku lahodící proporce s krátkými převisy a příznivým poměrem výšky k délce a šířce.

Nová generace i10 bude o 80 mm delší a o výrazných 65 mm širší, ale o 40 mm nižší než stávající model. Odklon od praktických „krabicových“ proporcí nepochybně vychází ze snahy o lepší aerodynamiku a tím i nižší udávanou spotřebu. Podobného trendu jsme byli nedávno svědky i v jiných segmentech.

Prostor pro zavazadla činí 252 litrů (o jeden litr větší než u Škody Citigo) a Hyundai slibuje i nejlepší prostor pro nohy v celém segmentu. O pět milimetrů prodloužený rozvor náprav spolu s novým umístění tlumičů by měly přispět k jistější ovladatelnosti a lepšímu komfortu odpružení. Oficiální komuniké zmiňuje „zážitek z jízdy blízký standardu vozů segmentu B“.

Vyšší podíl vysokopevnostní oceli v konstrukci karoserie znamená vyšší torzní tuhost a lepší ochranu cestujících při zachováná nebo dokonce snížení hmotnosti. V případě nové i10 dosahuje její podíl 29,2 %. 

V nabídce motorů se žádná revoluce neodehrála. Zákazníci se budou rozhodovat mezi dvěma zážehovými jednotkami z konstrukční řady Kappa.

Tříválec o objemu 998 cm3 slibuje nejvyšší výkon 66 koní v 5500 min-1 a točivý moment 94 Nm v 3500 min-1. K dispozici bude i továrná přestavba na LPG. Čtyřválec dává z objemu 1248 cm3 87 koní v 6000 min-1 a 120 Nm v 4000 min-1. Hyundai počítá s tím, že si ho zvolí asi 40 procent všech zájemců o i10.

Vedle pětistupňové ručně řazené převodovky nabídne automobilka i automat, ovšem pouze čtyřstupňový.

Hyundai v tiskovém oznámení slibuje výbavu a funkce z vyšších segmentů, konkrétně vyhřívaný (!) kožený volant nebo tempomat s omezovačem rychlosti. Sériově dodávaný elektronický stabilizační systém i stropní airbagy by měly novému Hyundai i10 pomoci k výbornému výsledku v hodnocení Euro NCAP.

Výrobu nové i10 dostal na starost závod v tureckém Izmitu, který byl loni modernizován investicemi ve výši 475 milionů eur. 

 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků