Hyundai i-Flow: budoucí Sonata představena

Hyundai v Ženevě představil zřejmě zatím svoji nejodvážnější studii. Bude-li podobně vypadat nová Sonata, máme se na co těšit.

Prototyp i-Flow je důležitý především tím, že nám nabízí náhled toho, jak by měly v blízké budoucnosti vypadat vozy značky Hyundai. Hyundai pro příští rok plánuje uvedení nového sériového modelu segmentu D a právě i-Flow zřejmě naznačuje, jak by měl vypadat, kromě jiného sleduje též trend přísně aerodynamických karosérií typu „čtyřdvéřového kupé“ působící zatím zejména mezi dražšími evropskými značkami. Podle dostupných informací by měl být liniemi i-Flow ovlivněna hlavně nová Sonata, což by bylo zajímavé.

Kromě toho však zároveň slouží jako poměrně promyšlený a dotažený koncept pokrokových technických řešení včetně solárních panelů na střeše nebo termoelektrického generátoru využívajícího tepla výfukové soustavy k výrobě elkektřiny, na vývoji nových, lehčích materiálů Hyundai spolupracoval s chemickým koncernem Basf. Svojí velikostí míří novinka do segmentu D, tedy například proti Mondeu, o čemž svědčí i nemalé vnější rozměry: i-Flow je 4 780 mm dlouhý, 1 850 mm široký a 1 400 mm vysoký.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pod kapotou se nachází hybridní pohonná soustava využívající v Hyundai vůbec poprvé vznětového spalovacího motoru s objemem 1,7 l a dvoustupňovým přeplňováním, na který navazuje šestistupňová dvouspojková převodovka. Podobně jako budoucí Sonata Hybrid bude také i-Flow využívat li-polymerových akumulátorů. Také díky nízkému koeficientu odporu vzduchu 0,25 má vůz dosahovat průměrné spotřeby nafty 3,0 l/100 km a emisí CO2 ve výši 85 g/km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na stánku Hyundai se nová studie prezentuje ve společnosti modernizovaného modelu i30 a „ekologických“ verzí řad i10, i20, i30 a ix35, jež se mají vyznačovat soustavou start/stop, aerodynamickými modifikacemi a pneumatikami se sníženým valivým odporem.

A na závěr, Hyundai zde představuje i svůj první vůz poháněný vodíkovými články odvozený opět z modelu ix35 a údajně se stále nevzdává záměru vyrábět již v roce 2012 automobily s vodíkovými články v tisícikusových sériích.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hyundai i-Flow
Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

6.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 81 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků