Hyundai i-Blue concept: vodíkový crossover představen (nové info a foto)

Automobilka Hyundai se připojila k těm, které na svém stánku na IAA ve Frankfurtu představily vozy poháněné nejrůznějšími alternativními motory. Hyundai se ke „klubu zelených“ připojila konceptem s názvem i-Blue.

Koncept vychází ze zkrácené platformy ostatních SUV automobilky Hyundai a spojuje v sobě nekonvenční vzhled moderního crossoveru a nejnovější technologie vodíkového pohonu. Zajímavé je také (na CUV) vnitřní uspořádání 2+2.

Koncept byl vyvíjen v Japonské městě Chibě a nikoli v Koreji, jako se původně očekávalo. Pod jeho kapotou sídlí pohonné ústrojí využívající palivových článků, které vozu dodají výkon až 100 kW. Jako palivo slouží kapalný vodík uložený pod tlakem 700 barů v nádrži o objemu 115 litrů. S ním i-Blue ujede až 600 km a dosáhne maximální rychlosti 165 km/h. Údaje o zrychlení nebyly zveřejněny, zato se automobilka pochlubila emisemi - ty jsou pochopitelně nulové.

Celé pohonné ústrojí je uloženo pod podlahou vozu a nikoli v jeho přední části, jak tomu bylo u staršího konceptu obdobného ražení, Tucsonu FCEV. Díky tomu dosahuje i-Blue rozložení hmotnosti mezi nápravy 50:50, což spolu s pohonem všech kol slibuje zajímavé jízdní vlastnosti. Komfortu by měl pomoci takřka neslyšný běh pohonu a slibované odhlučnění ostatních rušivých elementů.

Vůz je pochopitelně konceptem, ale podle slov šéfa Hyundai se má jeho vzhled i technika odrazit ve ztvárnění modelů automobilky, které se na trhu objeví v nejbližších letech.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Hyundai i-Blue ve Frankfurtu
Klepněte pro větší obrázek
Hyundai i-Blue concept na prvním oficiálním snímku
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků