Hyundai i-Blue concept: vodíkový crossover představen (nové info a foto)

Automobilka Hyundai se připojila k těm, které na svém stánku na IAA ve Frankfurtu představily vozy poháněné nejrůznějšími alternativními motory. Hyundai se ke „klubu zelených“ připojila konceptem s názvem i-Blue.

Koncept vychází ze zkrácené platformy ostatních SUV automobilky Hyundai a spojuje v sobě nekonvenční vzhled moderního crossoveru a nejnovější technologie vodíkového pohonu. Zajímavé je také (na CUV) vnitřní uspořádání 2+2.

Koncept byl vyvíjen v Japonské městě Chibě a nikoli v Koreji, jako se původně očekávalo. Pod jeho kapotou sídlí pohonné ústrojí využívající palivových článků, které vozu dodají výkon až 100 kW. Jako palivo slouží kapalný vodík uložený pod tlakem 700 barů v nádrži o objemu 115 litrů. S ním i-Blue ujede až 600 km a dosáhne maximální rychlosti 165 km/h. Údaje o zrychlení nebyly zveřejněny, zato se automobilka pochlubila emisemi - ty jsou pochopitelně nulové.

Celé pohonné ústrojí je uloženo pod podlahou vozu a nikoli v jeho přední části, jak tomu bylo u staršího konceptu obdobného ražení, Tucsonu FCEV. Díky tomu dosahuje i-Blue rozložení hmotnosti mezi nápravy 50:50, což spolu s pohonem všech kol slibuje zajímavé jízdní vlastnosti. Komfortu by měl pomoci takřka neslyšný běh pohonu a slibované odhlučnění ostatních rušivých elementů.

Vůz je pochopitelně konceptem, ale podle slov šéfa Hyundai se má jeho vzhled i technika odrazit ve ztvárnění modelů automobilky, které se na trhu objeví v nejbližších letech.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Hyundai i-Blue ve Frankfurtu
Klepněte pro větší obrázek
Hyundai i-Blue concept na prvním oficiálním snímku
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků