Hyundai i-Blue concept: vodíkový crossover představen (nové info a foto)

Automobilka Hyundai se připojila k těm, které na svém stánku na IAA ve Frankfurtu představily vozy poháněné nejrůznějšími alternativními motory. Hyundai se ke „klubu zelených“ připojila konceptem s názvem i-Blue.

Koncept vychází ze zkrácené platformy ostatních SUV automobilky Hyundai a spojuje v sobě nekonvenční vzhled moderního crossoveru a nejnovější technologie vodíkového pohonu. Zajímavé je také (na CUV) vnitřní uspořádání 2+2.

Koncept byl vyvíjen v Japonské městě Chibě a nikoli v Koreji, jako se původně očekávalo. Pod jeho kapotou sídlí pohonné ústrojí využívající palivových článků, které vozu dodají výkon až 100 kW. Jako palivo slouží kapalný vodík uložený pod tlakem 700 barů v nádrži o objemu 115 litrů. S ním i-Blue ujede až 600 km a dosáhne maximální rychlosti 165 km/h. Údaje o zrychlení nebyly zveřejněny, zato se automobilka pochlubila emisemi - ty jsou pochopitelně nulové.

Celé pohonné ústrojí je uloženo pod podlahou vozu a nikoli v jeho přední části, jak tomu bylo u staršího konceptu obdobného ražení, Tucsonu FCEV. Díky tomu dosahuje i-Blue rozložení hmotnosti mezi nápravy 50:50, což spolu s pohonem všech kol slibuje zajímavé jízdní vlastnosti. Komfortu by měl pomoci takřka neslyšný běh pohonu a slibované odhlučnění ostatních rušivých elementů.

Vůz je pochopitelně konceptem, ale podle slov šéfa Hyundai se má jeho vzhled i technika odrazit ve ztvárnění modelů automobilky, které se na trhu objeví v nejbližších letech.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Hyundai i-Blue ve Frankfurtu
Klepněte pro větší obrázek
Hyundai i-Blue concept na prvním oficiálním snímku
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků