Hyundai hledá jedničku

Odejde Schwarz k Citroenu, Mitsubishi, Hyundai nebo zůstane? K několika senzačním přestupům v rámci změn v obsazení u většiny továrních týmů v mistrovství světa v rallye dojde v příštích třech týdnech.
Hyundai hledá jedničku

Snad největším překvapením má být plánovaný odchod nekorunovaného krále rallye Richarda Burnse z týmu Prodrive (Subaru World Rally Team) směrem na jih do Francie k týmu Peugeot Sport, kde by doplnil dvojici finských pilotů Marcus Gronholm a Harri Rovanpera, popřípadě Francouze Gilles Panizziho. Ruletu přestupů pravděpodobně rozhýbe právě přesun Burnse. Této přestupové horečky se s výjimkou týmu Ford Motorsport zúčastní všechny tovární týmy. Jak bude vypadat obsazení v každém z nich pro sezónu MS FIA 2002?

Subaru

Odejde-li Burns, může ho nahradit jen Makinen. To ale jen v případě, že od Mitsubishi nakonec opravdu odejde, a že se nerozhodne přijmout atraktivní nabídku od vedení týmu Citroen. Možnou variantou je i příchod Alistera McRae z týmu Hyundai. Snad až poslední alternativou je postup Solberga na místo jedničky a Martina na místo dvojky v týmu. Ani jeden však ještě nedozrál…

Hyundai

Eriksson je stále výborný, ale starý, bez perspektivy a navíc stojí hodně peněz. Alister McRea se chce stěhovat. Na koho tedy vsadí Motor Sport Development v roce 2002? Týmu by hodně pomohl příchod Delecoura, který by se v stal pilotem číslo jedna, a kterého by plat Erikssona určitě více než uspokojil. Stejně jako v případě týmu Mitsubishi, i Hyundai by mohl chtít využít zkušeností a schopností německého pilota Schwarze, který by rád pilotovat vyspělejší vůz, než se kterým jezdil v současnosti. I druhý pilot týmu Škoda Motorsport – Bruno Thiry je v užším výběru.

Citroen

Bugalski i Puras jsou na asfaltu nejlepší. Na šotolině těm nejlepším ale konkurovat nemohou. V roce 2003 bude v zájmu týmu zisk titulu ve šampionátu výrobců a k tomu je třeba dokončit vývoj Xsary WRC a také služeb všestranného zkušeného pilota. Tím by mohl být právě Makinen, možná Schwarz, velké naděje tým vkládá do mladého Loeba. Radstrom se cítí doma na sněhu a ledu, na šotolině mu to letos zatím ani jednou nevyšlo.

Škoda

Jedná s několika mladými a nadějnými piloty ze severských zemí (Finska a Norska), kteří by přišli na uvolněná místa po dvojici Schwarz a Thiry. Pro tým z Mladé Boleslavi by však odchod Schwarze mohl být kritickým. Najít náhradu za tak zkušeného a kvalitního pilota je v současné situaci téměř nemožné a nebo hodně nákladné. Škoda již dlouho slibuje druhou evoluci Octavie WRC, ta však stále nepřichází. Podle zákulisních spekulací v západní Evropě by Thiry rád vyzkoušel vozy od konkurence, byť by to bylo v nějakém špičkovém privátním týmu na vybraných soutěžích mistrovství světa a Evropy. Nadějný Kresta by se tak mohl ocitnout v pozici třetího nebo dokonce druhého továrního jezdce. V případě, že Schwarz neodejde, zůstane jedničkou v týmu on.

 

 





Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků