Hyundai hledá jedničku

Odejde Schwarz k Citroenu, Mitsubishi, Hyundai nebo zůstane? K několika senzačním přestupům v rámci změn v obsazení u většiny továrních týmů v mistrovství světa v rallye dojde v příštích třech týdnech.
Hyundai hledá jedničku

Snad největším překvapením má být plánovaný odchod nekorunovaného krále rallye Richarda Burnse z týmu Prodrive (Subaru World Rally Team) směrem na jih do Francie k týmu Peugeot Sport, kde by doplnil dvojici finských pilotů Marcus Gronholm a Harri Rovanpera, popřípadě Francouze Gilles Panizziho. Ruletu přestupů pravděpodobně rozhýbe právě přesun Burnse. Této přestupové horečky se s výjimkou týmu Ford Motorsport zúčastní všechny tovární týmy. Jak bude vypadat obsazení v každém z nich pro sezónu MS FIA 2002?

Subaru

Odejde-li Burns, může ho nahradit jen Makinen. To ale jen v případě, že od Mitsubishi nakonec opravdu odejde, a že se nerozhodne přijmout atraktivní nabídku od vedení týmu Citroen. Možnou variantou je i příchod Alistera McRae z týmu Hyundai. Snad až poslední alternativou je postup Solberga na místo jedničky a Martina na místo dvojky v týmu. Ani jeden však ještě nedozrál…

Hyundai

Eriksson je stále výborný, ale starý, bez perspektivy a navíc stojí hodně peněz. Alister McRea se chce stěhovat. Na koho tedy vsadí Motor Sport Development v roce 2002? Týmu by hodně pomohl příchod Delecoura, který by se v stal pilotem číslo jedna, a kterého by plat Erikssona určitě více než uspokojil. Stejně jako v případě týmu Mitsubishi, i Hyundai by mohl chtít využít zkušeností a schopností německého pilota Schwarze, který by rád pilotovat vyspělejší vůz, než se kterým jezdil v současnosti. I druhý pilot týmu Škoda Motorsport – Bruno Thiry je v užším výběru.

Citroen

Bugalski i Puras jsou na asfaltu nejlepší. Na šotolině těm nejlepším ale konkurovat nemohou. V roce 2003 bude v zájmu týmu zisk titulu ve šampionátu výrobců a k tomu je třeba dokončit vývoj Xsary WRC a také služeb všestranného zkušeného pilota. Tím by mohl být právě Makinen, možná Schwarz, velké naděje tým vkládá do mladého Loeba. Radstrom se cítí doma na sněhu a ledu, na šotolině mu to letos zatím ani jednou nevyšlo.

Škoda

Jedná s několika mladými a nadějnými piloty ze severských zemí (Finska a Norska), kteří by přišli na uvolněná místa po dvojici Schwarz a Thiry. Pro tým z Mladé Boleslavi by však odchod Schwarze mohl být kritickým. Najít náhradu za tak zkušeného a kvalitního pilota je v současné situaci téměř nemožné a nebo hodně nákladné. Škoda již dlouho slibuje druhou evoluci Octavie WRC, ta však stále nepřichází. Podle zákulisních spekulací v západní Evropě by Thiry rád vyzkoušel vozy od konkurence, byť by to bylo v nějakém špičkovém privátním týmu na vybraných soutěžích mistrovství světa a Evropy. Nadějný Kresta by se tak mohl ocitnout v pozici třetího nebo dokonce druhého továrního jezdce. V případě, že Schwarz neodejde, zůstane jedničkou v týmu on.

 

 





Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků