Hyundai Grandeur: nástupce sedanu XG příjíždí

V Ženevě představila korejská automobilka Hyundai nástupce současného sedanu vyšší střední třídy XG. Novinka má délku 4,9 m, šířku 1,85 m a výšku 1,49 m, čímž překonala předchůdce ve všech směrech. Místo pro nohy a pro hlavu na zadních sedadlech narostlo o sedm centimetrů, stejně jako se zvětšil i zavazadlový prostor. Ve standardu najdete duální automatickou klimatizaci, kožená sedadla vč. elektrického polohování. V bezpečnostní výbavě nebudou chybět přední a boční airbagy (i pro zadní sedadla), hlavové airbagy, aktivní opěrky hlavy a ESP.

Výkon benzínového šestiválec vzrostl na 171 kW (304 Nm), přitom je jeho objem ale menší, jen 3.3 l. Spojen je pouze s pětistupňovým automatem s možností sekvenčního řazení. Pod kapotou se později objeví také nafťák, a sice 2.2 CRDi s výkonem 107 kW; obávám se ale, že výkon tohoto čtyřválce nebude pro velkou limuzínu dostatečný. Přesto by se měl postarat na evropských trzích o většinu prodejů; chybějící nafta v současné generaci byla totiž největším minusem XG.

Poznámka: V Česku se nyní XG prodává v akci za vynikajících 899 tisíc Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků