Hyundai Getz se silným nafťákem (ceník)

Na český trh dorazila silnější naftová verze faceliftovaného Hyundai Getz. Zatímco při uvedení na trh měl Getz pod kapotou jen čtyřválcový nafťák 1,5 CRDi s výkonem 65 kW, nyní se do ceníku dostala i verze s motorem o stejném objemu, ale výkonu 81 kW, tedy 110 k. Ve výbavě Dynamic stojí Getz 349 900 Kč, tedy o 30 000 Kč více než slabší nafťák a stejně jako model 1,6 Sport. Šestnáctistovka má sice o 3 kW nižší výkon, zato ale nabízí lepší výbavu. Getz 1,5 CRDi Dynamic má v základu přední airbagy, klimatizaci, ABS, dálkově ovládaný centrál či posilovač řízení.

Motor má točivý moment 235 Nm (oproti 215 Nm slabší verze) dosahovaný v 1 900–2 750 ot., na stovku zrychlí za 11,1 s a rozjede se až na 180 km/h. Model 1,6 Sport má stovku za 9,6 s, ovšem spotřebuje 6,7 l paliva, zatímco nafťák jen 4,5 l. Nejlevnější Getz 1,1 Active stojí 219 900 Kč (5D), za 1.4 Active zaplatíte 241 900 Kč.

   

  
Hyundai Getz
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků