Hyundai Getz Eco 1.1 CRDi jezdí za tři litry

Hyundai Getz Eco je zajímavou ukázkou extrémně úsporného vozu. Vůz má pod kapotou nový naftový motor 1.1 CRDi, který se chlubí extrémně nízkou spotřebou 3,1 l na sto km. Tak nízké spotřeby Getz Eco dosahuje také díky systému Start-Stop; při stání se motor vypíná a startuje okamžitě po stisku pedálu plynu pomocí vratného alternátoru; klasický startér je použit jen při startu za studena. Tento systém navíc snižuje emise, Getz plní Euro 4 s rezervou stejně jako americký standard SLEV - Super Low Emision Vehicle.

Motor má blok z hliníku, díky čemuž je lehčí o 25 procent než s použitím obvyklých materiálů; celková hmotnost Getze 1.1 CRDi dosáhla špičkových 840 kg, hliník se totiž nachází i na dalších místech, jsou z něj např. části podvozku. Tříválcový motor má na svůj objem velmi vysoký maximální výkon 56 kW a točivý moment 154 Nm. Silnější motor 1.5 CRDi nabízí přitom „jen“ 60 kW a 191 Nm, kombinovaná spotřeba je pak 4,8 l (ovšem v sériovém provedení). Jedenáctistovce nechybí mezichladič stlačeného vzduchu a varibaliní geometrie lopatek turba, technologie vstřiku je samozřejmě Common Rail (vstřikovací tlak paliva 1 600 barů).

Zatím není jisté, co všechno se dostane do série. Lze předpokládat, že motor bude mít nižší výkon, že bude chybět systém Start-Stop (a tím bude i vyšší spotřeba) a že platforma nebude používat hliník. I tak půjde o velmi úspornou variantu Getze.

 

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků