Hyundai Getz Eco 1.1 CRDi jezdí za tři litry

Hyundai Getz Eco je zajímavou ukázkou extrémně úsporného vozu. Vůz má pod kapotou nový naftový motor 1.1 CRDi, který se chlubí extrémně nízkou spotřebou 3,1 l na sto km. Tak nízké spotřeby Getz Eco dosahuje také díky systému Start-Stop; při stání se motor vypíná a startuje okamžitě po stisku pedálu plynu pomocí vratného alternátoru; klasický startér je použit jen při startu za studena. Tento systém navíc snižuje emise, Getz plní Euro 4 s rezervou stejně jako americký standard SLEV - Super Low Emision Vehicle.

Motor má blok z hliníku, díky čemuž je lehčí o 25 procent než s použitím obvyklých materiálů; celková hmotnost Getze 1.1 CRDi dosáhla špičkových 840 kg, hliník se totiž nachází i na dalších místech, jsou z něj např. části podvozku. Tříválcový motor má na svůj objem velmi vysoký maximální výkon 56 kW a točivý moment 154 Nm. Silnější motor 1.5 CRDi nabízí přitom „jen“ 60 kW a 191 Nm, kombinovaná spotřeba je pak 4,8 l (ovšem v sériovém provedení). Jedenáctistovce nechybí mezichladič stlačeného vzduchu a varibaliní geometrie lopatek turba, technologie vstřiku je samozřejmě Common Rail (vstřikovací tlak paliva 1 600 barů).

Zatím není jisté, co všechno se dostane do série. Lze předpokládat, že motor bude mít nižší výkon, že bude chybět systém Start-Stop (a tím bude i vyšší spotřeba) a že platforma nebude používat hliník. I tak půjde o velmi úspornou variantu Getze.

 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků