Hyundai Getz Eco 1.1 CRDi jezdí za tři litry

Hyundai Getz Eco je zajímavou ukázkou extrémně úsporného vozu. Vůz má pod kapotou nový naftový motor 1.1 CRDi, který se chlubí extrémně nízkou spotřebou 3,1 l na sto km. Tak nízké spotřeby Getz Eco dosahuje také díky systému Start-Stop; při stání se motor vypíná a startuje okamžitě po stisku pedálu plynu pomocí vratného alternátoru; klasický startér je použit jen při startu za studena. Tento systém navíc snižuje emise, Getz plní Euro 4 s rezervou stejně jako americký standard SLEV - Super Low Emision Vehicle.

Motor má blok z hliníku, díky čemuž je lehčí o 25 procent než s použitím obvyklých materiálů; celková hmotnost Getze 1.1 CRDi dosáhla špičkových 840 kg, hliník se totiž nachází i na dalších místech, jsou z něj např. části podvozku. Tříválcový motor má na svůj objem velmi vysoký maximální výkon 56 kW a točivý moment 154 Nm. Silnější motor 1.5 CRDi nabízí přitom „jen“ 60 kW a 191 Nm, kombinovaná spotřeba je pak 4,8 l (ovšem v sériovém provedení). Jedenáctistovce nechybí mezichladič stlačeného vzduchu a varibaliní geometrie lopatek turba, technologie vstřiku je samozřejmě Common Rail (vstřikovací tlak paliva 1 600 barů).

Zatím není jisté, co všechno se dostane do série. Lze předpokládat, že motor bude mít nižší výkon, že bude chybět systém Start-Stop (a tím bude i vyšší spotřeba) a že platforma nebude používat hliník. I tak půjde o velmi úspornou variantu Getze.

 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků