Hyundai Getz bude těžkým soupeřem

Ambiciózně vyhlížející koncept Hyundai TB dostal na ženevském autosalonu konkrétní podobu včetně nového názvu Getz.
Hyundai Getz bude těžkým soupeřem

O konceptu se toho nedávno hodně řeklo v souvislosti se zamýšleným projektem automobilky vyrábět jej v České republice. Z toho velmi rychle sešlo, nicméně auto se vyrábět bude a od ženevského autosalonu je i jasné, jak se bude jmenovat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přiléhavý kabátek

Už pohled na getz napovídá, že koncept se hodně blížil finální představě automobilky o tomto modelu. Základní linie karosérie zůstaly zachovány, mírně odlišná je pouze přední maska včetně nárazníku a světlometů, bok chrání pouze tradiční plastová lišta, zadní partie se liší pouze tvarem nárazníku. Zvenku vypadá Hyundai Getz mnohem větší, než ve skutečnosti je. Proti konceptu je delší o pouhý centimetr (3810 mm), řádově o milimetry getz narostl i do šířky (1665 mm) a výšky (1490 mm). Přes kompaktní rozměry překvapí, kolik volného místa korejský automobil uvnitř nabídne. Zjednodušeně při rozvoru 2455 mm nabízí potřebný prostor pro přepravu pětičlenné posádky a jejich zavazadel (objem zavazadelníku činí 254 litrů).

Malolitrážní motor

Korejský koncept se v Tokiu představil se zážehovým čtyřválcem o objemu 1,3 litru, přičemž jeho přesná specifikace nebyla uvedena. Ženevská premiéra udělala v tomto směru u getze jasno. V nabídce budou dokonce čtyři různé motory, tři zážehové a jeden diesel.

Klepněte pro větší obrázek

Nejslabší variantou bude dvanáctiventilový čtyřválec o objemu 1,1 litru SOHC, jenž bude mít výkon 62 koní při 5500 min-1. Jeho maximální točivý moment činí 960 N.m při 3250 otáčkách. Getz s tímto benzínovým motorem dokáže jet až 152 km/h, když z nuly na 100 km/h akceleruje za 15,7 sekundy. Průměrná spotřeba je výrobcem udávána na hranici 6,0 l/100 km. Agregát bude k dispozici výhradně s manuální převodovkou. Ta bude ovládat i další benzínové motory o objemu 1,3 (82 k) a 1,6 16V (105 k) litru, třináctistovka časem nabídne i automatickou převodovku. Pod kapotou getzu se ovšem objeví i úsporný diesel o objemu 1,5 litru. Jeho výkon je 80 koní při 4000 min-1 a maximální točivý moment 186 N.m při 2000 otáčkách. Jeho průměrná spotřeba činí 5,0 litru nafty na sto kilometrů jízdy.

O datu uvedení nového modelu se sice zpráva na ženevském autosalonu nezmiňovala, ale podle zákulisních informací nechtějí Korejci s getzem nijak otálet.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků