Hyundai Getz bude těžkým soupeřem

Ambiciózně vyhlížející koncept Hyundai TB dostal na ženevském autosalonu konkrétní podobu včetně nového názvu Getz.
Hyundai Getz bude těžkým soupeřem

O konceptu se toho nedávno hodně řeklo v souvislosti se zamýšleným projektem automobilky vyrábět jej v České republice. Z toho velmi rychle sešlo, nicméně auto se vyrábět bude a od ženevského autosalonu je i jasné, jak se bude jmenovat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přiléhavý kabátek

Už pohled na getz napovídá, že koncept se hodně blížil finální představě automobilky o tomto modelu. Základní linie karosérie zůstaly zachovány, mírně odlišná je pouze přední maska včetně nárazníku a světlometů, bok chrání pouze tradiční plastová lišta, zadní partie se liší pouze tvarem nárazníku. Zvenku vypadá Hyundai Getz mnohem větší, než ve skutečnosti je. Proti konceptu je delší o pouhý centimetr (3810 mm), řádově o milimetry getz narostl i do šířky (1665 mm) a výšky (1490 mm). Přes kompaktní rozměry překvapí, kolik volného místa korejský automobil uvnitř nabídne. Zjednodušeně při rozvoru 2455 mm nabízí potřebný prostor pro přepravu pětičlenné posádky a jejich zavazadel (objem zavazadelníku činí 254 litrů).

Malolitrážní motor

Korejský koncept se v Tokiu představil se zážehovým čtyřválcem o objemu 1,3 litru, přičemž jeho přesná specifikace nebyla uvedena. Ženevská premiéra udělala v tomto směru u getze jasno. V nabídce budou dokonce čtyři různé motory, tři zážehové a jeden diesel.

Klepněte pro větší obrázek

Nejslabší variantou bude dvanáctiventilový čtyřválec o objemu 1,1 litru SOHC, jenž bude mít výkon 62 koní při 5500 min-1. Jeho maximální točivý moment činí 960 N.m při 3250 otáčkách. Getz s tímto benzínovým motorem dokáže jet až 152 km/h, když z nuly na 100 km/h akceleruje za 15,7 sekundy. Průměrná spotřeba je výrobcem udávána na hranici 6,0 l/100 km. Agregát bude k dispozici výhradně s manuální převodovkou. Ta bude ovládat i další benzínové motory o objemu 1,3 (82 k) a 1,6 16V (105 k) litru, třináctistovka časem nabídne i automatickou převodovku. Pod kapotou getzu se ovšem objeví i úsporný diesel o objemu 1,5 litru. Jeho výkon je 80 koní při 4000 min-1 a maximální točivý moment 186 N.m při 2000 otáčkách. Jeho průměrná spotřeba činí 5,0 litru nafty na sto kilometrů jízdy.

O datu uvedení nového modelu se sice zpráva na ženevském autosalonu nezmiňovala, ale podle zákulisních informací nechtějí Korejci s getzem nijak otálet.

Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků