Hyundai Genesis: rána pro premianty

Korejská automobilka Hyundai vstupuje do vod luxusních limuzín. Nový velký sedan Genesis má na to řádně provětrat stojaté vody.

Hyundai představuje zcela nový velký sedan, který bude poprvé opravdovým soupeřem luxusních limuzín jako je Audi A8, BMW řady 7 nebo Mercedesu S. I když automobilka Hyundai nemá takové renomé, po technické stránce bude mít vůz opravdu co nabídnout.

Tvary velkého sedanu, který zanedlouho doplní i velké kupé, jsou poměrně konzervativní, ale přitom velmi povedené a v duchu segmentu, do kterého model vstupuje. Při pohledu na povedené křivky by neznalý jen těžko hádal, odkud vítr vane.

Hyundai vsadil při vývoji na použití nejmodernějších technologií a materiálů a Genesis tak po této stránce nezaostává ani o milimetr. K tomu má nabídnout špičkové zpracování interiéru.

O pohon vozu se budou starat dva šestiválce a jeden osmiválec. Základ bude tvořit inovovaný šestiválec o objemu 3,3 l s výkonem 200 kW (272 k) a točivém momentu 316 Nm. Druhý motor pak nabídne 216 kW (294 k) a točivý moment 360 Nm. Oba motory splňují nejpřísnější emisní limity, disponují velmi solidním litrovým výkonem a navíc jsou (alespoň dle údajů výrobce) poměrně úsporné.

Vrcholný model pak dostane pod přední kapotu zcela nový osmiválec o objemu 4,6 l s výkonem 275 kW (374 k). S tímto motorem má pak zvládnout stovku pod šest sekund.

Všechny modely nabídnou zadní náhon, což je u automobilky novinka, stejně jako nasazení zmíněného osmiválce. O přenos výkonu na zadní kola se budou starat dva špičkové automaty. Pro šestiválce to bude šestistupňový Aisin Shiftronic a pro osmiválec pak automat z dílny známé společnosti ZF.

Tímto to ale nekončí. Již od základní nabídky budou k dispozici bixenonové adaptivní světlomety, vyhřívaná a ventilovaná sedadla, navigace, vícezonová klimatizace, kompletní souhrn elektronických bezpečnostních systémů a další.

A protože je jasné, že bez jména nelze soupeřit s cenami konkurence, má stát Genesis dle varianty o třicet až padesát procent méně než zmínění konkurenti. Vrcholný model s motorem V8 a plnou výbavou pak má stát tolik, co základní modely prémiových modelů.

Pokud automobilka zapracuje na správné propagaci, může se lehce stát, že vůz řádně zamává prodeji, protože pro mnohé zákazníky bude dobrá cena při dobré kvalitě vcelku pádným argumentem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Hyundai Genesis
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků