Hyundai Genesis: rána pro premianty

Korejská automobilka Hyundai vstupuje do vod luxusních limuzín. Nový velký sedan Genesis má na to řádně provětrat stojaté vody.

Hyundai představuje zcela nový velký sedan, který bude poprvé opravdovým soupeřem luxusních limuzín jako je Audi A8, BMW řady 7 nebo Mercedesu S. I když automobilka Hyundai nemá takové renomé, po technické stránce bude mít vůz opravdu co nabídnout.

Tvary velkého sedanu, který zanedlouho doplní i velké kupé, jsou poměrně konzervativní, ale přitom velmi povedené a v duchu segmentu, do kterého model vstupuje. Při pohledu na povedené křivky by neznalý jen těžko hádal, odkud vítr vane.

Hyundai vsadil při vývoji na použití nejmodernějších technologií a materiálů a Genesis tak po této stránce nezaostává ani o milimetr. K tomu má nabídnout špičkové zpracování interiéru.

O pohon vozu se budou starat dva šestiválce a jeden osmiválec. Základ bude tvořit inovovaný šestiválec o objemu 3,3 l s výkonem 200 kW (272 k) a točivém momentu 316 Nm. Druhý motor pak nabídne 216 kW (294 k) a točivý moment 360 Nm. Oba motory splňují nejpřísnější emisní limity, disponují velmi solidním litrovým výkonem a navíc jsou (alespoň dle údajů výrobce) poměrně úsporné.

Vrcholný model pak dostane pod přední kapotu zcela nový osmiválec o objemu 4,6 l s výkonem 275 kW (374 k). S tímto motorem má pak zvládnout stovku pod šest sekund.

Všechny modely nabídnou zadní náhon, což je u automobilky novinka, stejně jako nasazení zmíněného osmiválce. O přenos výkonu na zadní kola se budou starat dva špičkové automaty. Pro šestiválce to bude šestistupňový Aisin Shiftronic a pro osmiválec pak automat z dílny známé společnosti ZF.

Tímto to ale nekončí. Již od základní nabídky budou k dispozici bixenonové adaptivní světlomety, vyhřívaná a ventilovaná sedadla, navigace, vícezonová klimatizace, kompletní souhrn elektronických bezpečnostních systémů a další.

A protože je jasné, že bez jména nelze soupeřit s cenami konkurence, má stát Genesis dle varianty o třicet až padesát procent méně než zmínění konkurenti. Vrcholný model s motorem V8 a plnou výbavou pak má stát tolik, co základní modely prémiových modelů.

Pokud automobilka zapracuje na správné propagaci, může se lehce stát, že vůz řádně zamává prodeji, protože pro mnohé zákazníky bude dobrá cena při dobré kvalitě vcelku pádným argumentem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Hyundai Genesis
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 30 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků