Hyundai Genesis předvádí dramatickým způsobem svoje asistenční systémy

Hyundai Genesis předvádí dramatickým způsobem svoje asistenční systémy

Hyundai Genesis je limuzína nejvyšší třídy, která se – zatím v Asii a Americe – pere o zákazníky se zavedenými luxusními sedany zejména německých značek. Tomu odpovídá i její technika. Hyundai předvádí moderní asistenční technologie modelu Genesis svým americkým zákazníkům prostřednictvím kampaně Blind Test Drive (testovací jízda naslepo).

V trojici videí postupně uvidíte, že Hyundai Genesis dokáže zastavit před překážkou; sám se udrží v pruhu vymezeném vodorovným značením; a upozorní řidiče, pokud se při couvání blíží ze strany jiné vozidlo – nebo kontejner. 

Bezpečnost není sexy

Moderní elektronika v současných autech může být opravdu přínosná, a to nejen pro nezkušené či roztržité řidiče. Problém je v tom, že není sexy. Automobilky se proto pokoušejí hledat způsoby, jak představit potenciál asistenčních systémů veřejnosti zajímavým a zároveň názorným způsobem.

Svého času si získal hodně pozornosti Ford reklamou, ve které nechal Focus automaticky zaparkovat na okraji výškové budovy a případné prvenství nikdy nevydrží dlouho – konkurence začne nabízet podobný systém maximálně za několik málo měsíců. 

Systémy, které představuje Hyundai v nové kampani, také nejsou žádnou horkou novinkou. Technologie autonomního brzdění před překážkou se pomalu stává povinnou výbavou nových aut; systém udržování v jízdním pruhu měl třeba Lexus LS už před lety; a upozornění na vozidla blížící se ze strany při couvání „umí“ mít mimo jiné Range Rover Evoque.

Euro NCAP chce, aby auta uměla sama brzdit

Euro NCAP chce, aby auta uměla sama brzdit

Technický vývoj v kombinaci se zpřísňováním regulací zkrátka způsobuje, že auta jsou si stále podobnější – technikou, výbavou, funkcemi i jízdním projevem. K opravdovému odlišení se od konkurence tak už zbývá vlastně jen design, standardní výbava a cena. Na těch se ale zajímavá reklamní komunikace staví obtížně...

Systém autonomního brzdění před překážkou

Systém samočinného udržování v jízdním pruhu

Systém upozornění na vozidla přijíždějící ze strany

Zdroj: Autoblog

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků