Po pěti letech dochází ke střídání stráží. Značka Hyundai nyní v Soulu představila druhou generaci svého velkého sedanu.
Pokud se vám z nějakého důvodu toto auto líbí, u nás se s ním budete potkávat jen sporadicky: do Evropy se totiž zřejmě opět dovážet nebude, a když už, tak pouze v omezených počtech a jen na vybrané trhy. Nový Genesis bude jen nepatrně menší a levnější než vlajková loď Hyundai Equus a jeho jméno bude v našich podmínkách spojeno jen s provedením Hyundai Genesis Coupé (v současnosti v nabídce českého zastoupení Hyundai k dispozici není).
Hyundai Genesis druhé generace sice není vlajkovou lodí značky, ale s modelem Equus si co do rozměrů a motorů v ničem nezadá...
Už od prvního pohledu je jasné, že nový Genesis bude opravdu kus auta. Rozvor náprav činí velkorysých 3 010 mm (je to jen o 35 mm méně než u modelu Equus a zároveň o 74 mm více než u stejnojmenného předchůdce!), vůz bude 4 990 mm dlouhý, bez zrcátek 1 890 mm široký a 1 480 mm vysoký. Genesis se zrodil v aktuálním značkovém stylistickém „fluidním“ jazyce a na první pohled si všimneme celkem jednoduše pojaté masky chladiče a předních světlometů, jejichž tvarování někomu možná připomene BMW 7.
Interiér nového modelu Genesis má být oproti stejnojmennému předchůdci nejen prostornější, ale také kvalitněji vyvedený a bohatěji vybavený. Ještě důležitější změnou oproti řadě Genesis první generace bude možnost připlatit si za pohon všech kol, přičemž zadní náhon zůstává standardem. Zadní náprava má nové, víceprvkové závěsy kol a v nabídce komfortních a bezpečnostních systémů najdeme vše myslitelné od hlídání nechtěného opuštění jízdního pruhu (LDWS) po samočinný parkovací asistent (ASPAS).
Ani pojetí interiéru není nijak progresivní, ovšem nabídnout má moderní techniku a bohatou nabídku prostoru
V závislosti na konkrétním trhu bude nový Hyundai Genesis k mání s čtyřmi zážehovými, atmosféricky plněnými vidlicovými motory. Základem bude V6 Lambda 3,0 l s výkonem 257 koní (189 kW) a točivým momentem 303 Nm, následují V6 3,3 l s výkonem 282 koní (207 kW) a točivým momentem 347 Nm a V6 3,8 l o výkonu 315 koní (232 kW) a momentem 397 Nm. Špičkou nabídky se stane známý V8 5,0 l Tau s výkonem naladěným na 425 koní (312 kW) a točivým momentem 519 Nm.
Jen pro zajímavost: osmiválec 5,0 l Tau je pro nový sedan Genesis dokonce o nějakých 10 koní a 10 Nm výkonnější než pro špičkový Hyundai Equus. Převodovky jsou výhradně osmistupňové samočinné. Nejvyšší rychlost činí ve všech případech 240 km/h, u základního třílitru 230 km/h.