Hyundai Genesis: druhá generace nabídne až 425 koní a pohon všech kol

Po pěti letech dochází ke střídání stráží. Značka Hyundai nyní v Soulu představila druhou generaci svého velkého sedanu.

Pokud se vám z nějakého důvodu toto auto líbí, u nás se s ním budete potkávat jen sporadicky: do Evropy se totiž zřejmě opět dovážet nebude, a když už, tak pouze v omezených počtech a jen na vybrané trhy. Nový Genesis bude jen nepatrně menší a levnější než vlajková loď Hyundai Equus a jeho jméno bude v našich podmínkách spojeno jen s provedením Hyundai Genesis Coupé (v současnosti v nabídce českého zastoupení Hyundai k dispozici není).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hyundai Genesis druhé generace sice není vlajkovou lodí značky, ale s modelem Equus si co do rozměrů a motorů v ničem nezadá...

Už od prvního pohledu je jasné, že nový Genesis bude opravdu kus auta. Rozvor náprav činí velkorysých 3 010 mm (je to jen o 35 mm méně než u modelu Equus a zároveň o 74 mm více než u stejnojmenného předchůdce!), vůz bude 4 990 mm dlouhý, bez zrcátek 1 890 mm široký a 1 480 mm vysoký. Genesis se zrodil v aktuálním značkovém stylistickém „fluidním“ jazyce a na první pohled si všimneme celkem jednoduše pojaté masky chladiče a předních světlometů, jejichž tvarování někomu možná připomene BMW 7.

Hyundai Equus: nová vlajková loď v detailech (+ 34x foto)

Hyundai Equus: nová vlajková loď v detailech (+ 34x foto)

Interiér nového modelu Genesis má být oproti stejnojmennému předchůdci nejen prostornější, ale také kvalitněji vyvedený a bohatěji vybavený. Ještě důležitější změnou oproti řadě Genesis první generace bude možnost připlatit si za pohon všech kol, přičemž zadní náhon zůstává standardem. Zadní náprava má nové, víceprvkové závěsy kol a v nabídce komfortních a bezpečnostních systémů najdeme vše myslitelné od hlídání nechtěného opuštění jízdního pruhu (LDWS) po samočinný parkovací asistent (ASPAS).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ani pojetí interiéru není nijak progresivní, ovšem nabídnout má moderní techniku a bohatou nabídku prostoru

V závislosti na konkrétním trhu bude nový Hyundai Genesis k mání s čtyřmi zážehovými, atmosféricky plněnými vidlicovými motory. Základem bude V6 Lambda 3,0 l s výkonem 257 koní (189 kW) a točivým momentem 303 Nm, následují V6 3,3 l s výkonem 282 koní (207 kW) a točivým momentem 347 Nm a V6 3,8 l o výkonu 315 koní (232 kW) a momentem 397 Nm. Špičkou nabídky se stane známý V8 5,0 l Tau s výkonem naladěným na 425 koní (312 kW) a točivým momentem 519 Nm.

Jen pro zajímavost: osmiválec 5,0 l Tau je pro nový sedan Genesis dokonce o nějakých 10 koní a 10 Nm výkonnější než pro špičkový Hyundai Equus. Převodovky jsou výhradně osmistupňové samočinné. Nejvyšší rychlost činí ve všech případech 240 km/h, u základního třílitru 230 km/h.

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

Minitest Toyota GR Supra Dynamic 2.0: Dobře maskovaná vzpomínka na Celicu?

Toyota GR Supra Dynamic 2.0

Menší výkon, nižší cena. Zaujme Toyota Supra i ve střízlivém provedení se čtyřválcem pod kapotou?

včera | Vladimír Kadera | 2 příspěvky
Minitest Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV Executive: Nákupní vozík v montérkách

Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV

Moderní interpretace nákupního vozíku je dostupná ve dvou různých variantách. Po základní se nyní podíváme na tu, která míří více na lifestyle.

18.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 92 příspěvků
Za volantem hybridního Renaultu Clio E-Tech: Sesadí Toyotu z trůnu? Šanci má!

Renault Clio 1.6 SCe E-Tech

Minulý týden jsme se poprvé projeli s novými elektrifikovanými Renaulty. Po plug-in hybridním crossoveru Captur přišla řada na full-hybridní Clio E-Tech, kterému se toho dá vytknout jen málo.

15.  10.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků