Hyundai Genesis: druhá generace nabídne až 425 koní a pohon všech kol

Po pěti letech dochází ke střídání stráží. Značka Hyundai nyní v Soulu představila druhou generaci svého velkého sedanu.

Pokud se vám z nějakého důvodu toto auto líbí, u nás se s ním budete potkávat jen sporadicky: do Evropy se totiž zřejmě opět dovážet nebude, a když už, tak pouze v omezených počtech a jen na vybrané trhy. Nový Genesis bude jen nepatrně menší a levnější než vlajková loď Hyundai Equus a jeho jméno bude v našich podmínkách spojeno jen s provedením Hyundai Genesis Coupé (v současnosti v nabídce českého zastoupení Hyundai k dispozici není).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hyundai Genesis druhé generace sice není vlajkovou lodí značky, ale s modelem Equus si co do rozměrů a motorů v ničem nezadá...

Už od prvního pohledu je jasné, že nový Genesis bude opravdu kus auta. Rozvor náprav činí velkorysých 3 010 mm (je to jen o 35 mm méně než u modelu Equus a zároveň o 74 mm více než u stejnojmenného předchůdce!), vůz bude 4 990 mm dlouhý, bez zrcátek 1 890 mm široký a 1 480 mm vysoký. Genesis se zrodil v aktuálním značkovém stylistickém „fluidním“ jazyce a na první pohled si všimneme celkem jednoduše pojaté masky chladiče a předních světlometů, jejichž tvarování někomu možná připomene BMW 7.

Hyundai Equus: nová vlajková loď v detailech (+ 34x foto)

Hyundai Equus: nová vlajková loď v detailech (+ 34x foto)

Interiér nového modelu Genesis má být oproti stejnojmennému předchůdci nejen prostornější, ale také kvalitněji vyvedený a bohatěji vybavený. Ještě důležitější změnou oproti řadě Genesis první generace bude možnost připlatit si za pohon všech kol, přičemž zadní náhon zůstává standardem. Zadní náprava má nové, víceprvkové závěsy kol a v nabídce komfortních a bezpečnostních systémů najdeme vše myslitelné od hlídání nechtěného opuštění jízdního pruhu (LDWS) po samočinný parkovací asistent (ASPAS).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ani pojetí interiéru není nijak progresivní, ovšem nabídnout má moderní techniku a bohatou nabídku prostoru

V závislosti na konkrétním trhu bude nový Hyundai Genesis k mání s čtyřmi zážehovými, atmosféricky plněnými vidlicovými motory. Základem bude V6 Lambda 3,0 l s výkonem 257 koní (189 kW) a točivým momentem 303 Nm, následují V6 3,3 l s výkonem 282 koní (207 kW) a točivým momentem 347 Nm a V6 3,8 l o výkonu 315 koní (232 kW) a momentem 397 Nm. Špičkou nabídky se stane známý V8 5,0 l Tau s výkonem naladěným na 425 koní (312 kW) a točivým momentem 519 Nm.

Jen pro zajímavost: osmiválec 5,0 l Tau je pro nový sedan Genesis dokonce o nějakých 10 koní a 10 Nm výkonnější než pro špičkový Hyundai Equus. Převodovky jsou výhradně osmistupňové samočinné. Nejvyšší rychlost činí ve všech případech 240 km/h, u základního třílitru 230 km/h.

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 15 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky