Hyundai Genesis Coupé, vize novodobé historie

Korejská automobilka Hyundai představila definitivní podobu své studie Genesis Coupé. Ta přináší z pohledu tohoto výrobce doslova revoluční prvky, mezi které se určitě řadí aplikace zadního náhonu v kombinaci s motorem vpředu.

Tento zcela nový prvek se navíc neobjeví jen u studie, Hyundai postupně uvede několik modelů této koncepce. A nástupce současného Hyundai Coupé bude patřit mezi ně.

Každopádně studie jako taková přichází se zcela novým kabátem, ve kterém lze cítit i odkaz současného Coupé a to hlavně z bočního profilu.

O pohon vozu se pak stará zcela nový šestiválec o objemu 3,8 litru s výkonem 221 kW (300 k) a točivým momentem 340 Nm. Šestistupňový manuál pak posílá tuto porci přímo na zadní kola, mezi kterými si našel místo i samosvorný diferenciál.

Pokud Hyundai dokáže přenést podobné parametry a technické řešení i do produkce a přidá k tomu i design, který bude této studii velmi blízky a zachová si svou cenovou politiku, může se v řadách sportovně laděných řidičů, kteří nemají velké konto, začít slavit.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hyundai Genesis Coupé

 

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků