Hyundai Genesis Coupe RS: první ostrý Korejec

Zdá se, že Hyundai stávající krizi na trhu se silnými auty nebere nijak vážně a přichází se svým prvním opravdu silným modelem.

Hyundai podle plánu dokončuje svoje velké kupé typu Genesis, a to včetně jeho výkonné varianty. Její doplňkové označení RS v daném případě výrobce vysvětluje jako Rear wheel drive Sports, tedy zdůraznění sportovních ambicí a pohon zadních kol. Připravuje též nový motor, který vychází z generace Lambda V6 představené před čtyřmi roky. Jeho úpravy pro použití v typu Genesis RS se zaměřily na kultivaci jeho chodu, vyšší výkon a nižší spotřebu paliva. Zajímavým rysem tohoto provedení bude také nově vyvinutá brzdová soustava Brembo.

Nová generace motoru Lambda V6 bude z objemu 3,8 l dávat výkon 310 koní a točivý moment bude vrcholit hodnotou 360 Nm. Motor poskytuje lepší zátah „odspodu“ a dosahuje hranice nejvyššího výkonu při nižších otáčkách než u jeho předchůdce. Tento šestiválec doplní v nabídce nový dvoulitrový čtyřválec s výkonem 223 koní. Působivým prvkem jsou již výše zmíněné brzdy Brembo. Jejich kotouče mají vpředu průměr 340 a tlouštku 28 mm, ty zadní pak mají rozměry 330 x 20 mm. Na všech kolech se do kotoučů zakusují čtyřpístkové třmeny, ty zadní jsou pochopitelně menší než vpředu. 

Hyundai to se sportovním akcentem kupé Genesis myslí vážně, což plyne také z neobvyklé propagační akce. Do své centrály v kalifornské Fountain Valley totiž pozvala zástupce dvou desítek různých společností, které se zabývají laděním automobilů. Měli zde změřit svoje síly a získat všechna data potřebná k zahájení vývoje dílů, které dále zlepší jízdní výkony modelu Genesis Coupe. Stalo se tak ještě před tím, než se auto vůbec začalo vyrábět. Společnost Hyundai zároveň oznámila, že pro obě motorové varianty počítá s výkonnějšími verzemi s označením Track, jež se budou lišit i tužším naladěním podvozku. Škoda. Stěžejním trhem zůstanou pro Genesis USA a v Evropě se jej zřejmě nedočkáme. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hyundai Genesis Coupe RS
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků