Hyundai Genesis Coupe RS: první ostrý Korejec

Zdá se, že Hyundai stávající krizi na trhu se silnými auty nebere nijak vážně a přichází se svým prvním opravdu silným modelem.

Hyundai podle plánu dokončuje svoje velké kupé typu Genesis, a to včetně jeho výkonné varianty. Její doplňkové označení RS v daném případě výrobce vysvětluje jako Rear wheel drive Sports, tedy zdůraznění sportovních ambicí a pohon zadních kol. Připravuje též nový motor, který vychází z generace Lambda V6 představené před čtyřmi roky. Jeho úpravy pro použití v typu Genesis RS se zaměřily na kultivaci jeho chodu, vyšší výkon a nižší spotřebu paliva. Zajímavým rysem tohoto provedení bude také nově vyvinutá brzdová soustava Brembo.

Nová generace motoru Lambda V6 bude z objemu 3,8 l dávat výkon 310 koní a točivý moment bude vrcholit hodnotou 360 Nm. Motor poskytuje lepší zátah „odspodu“ a dosahuje hranice nejvyššího výkonu při nižších otáčkách než u jeho předchůdce. Tento šestiválec doplní v nabídce nový dvoulitrový čtyřválec s výkonem 223 koní. Působivým prvkem jsou již výše zmíněné brzdy Brembo. Jejich kotouče mají vpředu průměr 340 a tlouštku 28 mm, ty zadní pak mají rozměry 330 x 20 mm. Na všech kolech se do kotoučů zakusují čtyřpístkové třmeny, ty zadní jsou pochopitelně menší než vpředu. 

Hyundai to se sportovním akcentem kupé Genesis myslí vážně, což plyne také z neobvyklé propagační akce. Do své centrály v kalifornské Fountain Valley totiž pozvala zástupce dvou desítek různých společností, které se zabývají laděním automobilů. Měli zde změřit svoje síly a získat všechna data potřebná k zahájení vývoje dílů, které dále zlepší jízdní výkony modelu Genesis Coupe. Stalo se tak ještě před tím, než se auto vůbec začalo vyrábět. Společnost Hyundai zároveň oznámila, že pro obě motorové varianty počítá s výkonnějšími verzemi s označením Track, jež se budou lišit i tužším naladěním podvozku. Škoda. Stěžejním trhem zůstanou pro Genesis USA a v Evropě se jej zřejmě nedočkáme. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hyundai Genesis Coupe RS

bazar

Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Hyundai ix35 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 96 400 km
Cena: 252 000 Kč
Hyundai Accent 1,4
Rok výroby: 2007
Stav: 82 557 km
Cena: 70 000 Kč
Hyundai Getz 1,1
Rok výroby: 2003
Stav: 71 166 km
Cena: 40 000 Kč
Hyundai ix35 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 55 407 km
Cena: 306 000 Kč
Hyundai i30 1,6
Rok výroby: 2016
Stav: 9 699 km
Cena: 310 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků