Hyundai Genesis Coupe RS: první ostrý Korejec

Zdá se, že Hyundai stávající krizi na trhu se silnými auty nebere nijak vážně a přichází se svým prvním opravdu silným modelem.

Hyundai podle plánu dokončuje svoje velké kupé typu Genesis, a to včetně jeho výkonné varianty. Její doplňkové označení RS v daném případě výrobce vysvětluje jako Rear wheel drive Sports, tedy zdůraznění sportovních ambicí a pohon zadních kol. Připravuje též nový motor, který vychází z generace Lambda V6 představené před čtyřmi roky. Jeho úpravy pro použití v typu Genesis RS se zaměřily na kultivaci jeho chodu, vyšší výkon a nižší spotřebu paliva. Zajímavým rysem tohoto provedení bude také nově vyvinutá brzdová soustava Brembo.

Nová generace motoru Lambda V6 bude z objemu 3,8 l dávat výkon 310 koní a točivý moment bude vrcholit hodnotou 360 Nm. Motor poskytuje lepší zátah „odspodu“ a dosahuje hranice nejvyššího výkonu při nižších otáčkách než u jeho předchůdce. Tento šestiválec doplní v nabídce nový dvoulitrový čtyřválec s výkonem 223 koní. Působivým prvkem jsou již výše zmíněné brzdy Brembo. Jejich kotouče mají vpředu průměr 340 a tlouštku 28 mm, ty zadní pak mají rozměry 330 x 20 mm. Na všech kolech se do kotoučů zakusují čtyřpístkové třmeny, ty zadní jsou pochopitelně menší než vpředu. 

Hyundai to se sportovním akcentem kupé Genesis myslí vážně, což plyne také z neobvyklé propagační akce. Do své centrály v kalifornské Fountain Valley totiž pozvala zástupce dvou desítek různých společností, které se zabývají laděním automobilů. Měli zde změřit svoje síly a získat všechna data potřebná k zahájení vývoje dílů, které dále zlepší jízdní výkony modelu Genesis Coupe. Stalo se tak ještě před tím, než se auto vůbec začalo vyrábět. Společnost Hyundai zároveň oznámila, že pro obě motorové varianty počítá s výkonnějšími verzemi s označením Track, jež se budou lišit i tužším naladěním podvozku. Škoda. Stěžejním trhem zůstanou pro Genesis USA a v Evropě se jej zřejmě nedočkáme. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hyundai Genesis Coupe RS
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 14 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků