Hyundai Genesis Coupe RS: první ostrý Korejec

Zdá se, že Hyundai stávající krizi na trhu se silnými auty nebere nijak vážně a přichází se svým prvním opravdu silným modelem.

Hyundai podle plánu dokončuje svoje velké kupé typu Genesis, a to včetně jeho výkonné varianty. Její doplňkové označení RS v daném případě výrobce vysvětluje jako Rear wheel drive Sports, tedy zdůraznění sportovních ambicí a pohon zadních kol. Připravuje též nový motor, který vychází z generace Lambda V6 představené před čtyřmi roky. Jeho úpravy pro použití v typu Genesis RS se zaměřily na kultivaci jeho chodu, vyšší výkon a nižší spotřebu paliva. Zajímavým rysem tohoto provedení bude také nově vyvinutá brzdová soustava Brembo.

Nová generace motoru Lambda V6 bude z objemu 3,8 l dávat výkon 310 koní a točivý moment bude vrcholit hodnotou 360 Nm. Motor poskytuje lepší zátah „odspodu“ a dosahuje hranice nejvyššího výkonu při nižších otáčkách než u jeho předchůdce. Tento šestiválec doplní v nabídce nový dvoulitrový čtyřválec s výkonem 223 koní. Působivým prvkem jsou již výše zmíněné brzdy Brembo. Jejich kotouče mají vpředu průměr 340 a tlouštku 28 mm, ty zadní pak mají rozměry 330 x 20 mm. Na všech kolech se do kotoučů zakusují čtyřpístkové třmeny, ty zadní jsou pochopitelně menší než vpředu. 

Hyundai to se sportovním akcentem kupé Genesis myslí vážně, což plyne také z neobvyklé propagační akce. Do své centrály v kalifornské Fountain Valley totiž pozvala zástupce dvou desítek různých společností, které se zabývají laděním automobilů. Měli zde změřit svoje síly a získat všechna data potřebná k zahájení vývoje dílů, které dále zlepší jízdní výkony modelu Genesis Coupe. Stalo se tak ještě před tím, než se auto vůbec začalo vyrábět. Společnost Hyundai zároveň oznámila, že pro obě motorové varianty počítá s výkonnějšími verzemi s označením Track, jež se budou lišit i tužším naladěním podvozku. Škoda. Stěžejním trhem zůstanou pro Genesis USA a v Evropě se jej zřejmě nedočkáme. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hyundai Genesis Coupe RS
TEST Fiat 500 1.2 8v Collezione: Jen mu zkuste odolat!

Fiat 500 1.2 8v Collezione

Pětistovka oslavila v loňském roce šedesátiny. Fiat se ale výrobou nejrůznějších speciálních a limitovaných verzí vytrvale stará o to, aby novodobá generace nezestárla ani o den.

dnes | Jan Mička | 4 příspěvky
TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 31 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků