Hyundai Genesis Coupé letos opravdu skončí. Nástupce zatím nebude

Automobilka Hyundai potvrdila to, co už asi mnozí tuší nějaký ten pátek. Model Genesis Coupé, který byl svého času na trhu nejdostupnější zadokolka s manuálem a šestiválcem, letos skončí. Prozatím nedostane nástupce, ale s dalším podobným modelem se počítá. Jen nebude mít jméno Hyundai, ale Genesis.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
První dvě generace modelu Hyundai Coupé nebyly zrovna příliš dynamicky založené. Teprve až v roce 2008 přišel Genesis Coupé s tou správnou koncepcí

Nově založená luxusní značka Genesis přijde hned s dvojicí modelů s karoserií kupé. Jeden bude přímý nástupce končícího modelu Hyundai Genesis Coupé, druhý pak bude větší a luxusnější model srovnatelný třeba s BMW řady 6 nebo Mercedesem S Coupé. Dříve než v roce 2019 je ale neuvidíme.

Předokolka vs zadokolka vs čtyřkolka: Záleží na tom ještě?

Předokolka vs zadokolka vs čtyřkolka: Záleží na tom ještě?

Hyundai Genesis Coupé se začal vyrábět v roce 2008 a v roce 2013 prodělal facelift. Na našem trhu byl k dispozici jak se základním přeplňovaným čtyřválcem 2,0 l, tak i s atmosférickým šestiválcem 3,8 l. Mohli jste mít manuální nebo automatickou převodovku a pohon zadních kol byl samozřejmostí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Silný šestiválec a pohon zadních kol slibovaly také trochu té nekorektní zábavy. A automobilka se to nebála na oficiálních propagačních materiálech zveřejnit

Na evropském trhu byl Hyundai Genesis Coupé jedním z nejdostupnějších skutečných sportovních aut s pořádným motorem a pohonem „té správné nápravy“. Cenovou konkurencí mu byl vlastně jen Nissan 370Z, Ford Mustang se v té době ještě oficiálně neprodával.

Hyundai si od nové značky Genesis slibuje především zlepšení image a také skutečnost, že bude moci na luxusnější modely nasadit odvážnější cenovku a tím pádem vyšší obchodní marži, což s konzumním logem Hyundai moc dobře nešlo. Nečekejte tedy, že následovníka Genesisu Coupé zase koupíte pod milion.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků