Hyundai Genesis Coupé letos opravdu skončí. Nástupce zatím nebude

Automobilka Hyundai potvrdila to, co už asi mnozí tuší nějaký ten pátek. Model Genesis Coupé, který byl svého času na trhu nejdostupnější zadokolka s manuálem a šestiválcem, letos skončí. Prozatím nedostane nástupce, ale s dalším podobným modelem se počítá. Jen nebude mít jméno Hyundai, ale Genesis.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
První dvě generace modelu Hyundai Coupé nebyly zrovna příliš dynamicky založené. Teprve až v roce 2008 přišel Genesis Coupé s tou správnou koncepcí

Nově založená luxusní značka Genesis přijde hned s dvojicí modelů s karoserií kupé. Jeden bude přímý nástupce končícího modelu Hyundai Genesis Coupé, druhý pak bude větší a luxusnější model srovnatelný třeba s BMW řady 6 nebo Mercedesem S Coupé. Dříve než v roce 2019 je ale neuvidíme.

Předokolka vs zadokolka vs čtyřkolka: Záleží na tom ještě?

Předokolka vs zadokolka vs čtyřkolka: Záleží na tom ještě?

Hyundai Genesis Coupé se začal vyrábět v roce 2008 a v roce 2013 prodělal facelift. Na našem trhu byl k dispozici jak se základním přeplňovaným čtyřválcem 2,0 l, tak i s atmosférickým šestiválcem 3,8 l. Mohli jste mít manuální nebo automatickou převodovku a pohon zadních kol byl samozřejmostí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Silný šestiválec a pohon zadních kol slibovaly také trochu té nekorektní zábavy. A automobilka se to nebála na oficiálních propagačních materiálech zveřejnit

Na evropském trhu byl Hyundai Genesis Coupé jedním z nejdostupnějších skutečných sportovních aut s pořádným motorem a pohonem „té správné nápravy“. Cenovou konkurencí mu byl vlastně jen Nissan 370Z, Ford Mustang se v té době ještě oficiálně neprodával.

Hyundai si od nové značky Genesis slibuje především zlepšení image a také skutečnost, že bude moci na luxusnější modely nasadit odvážnější cenovku a tím pádem vyšší obchodní marži, což s konzumním logem Hyundai moc dobře nešlo. Nečekejte tedy, že následovníka Genesisu Coupé zase koupíte pod milion.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků