Hyundai Genesis Coupé je také ohrožený druh

Hyundai Genesis Coupé je také ohrožený druh

Automobilka Hyundai možná ukončí bez přímého nástupce výrobu kupé s pohonem zadních kol Genesis a vůbec není jisté, že ho nahradí menší a efektivnější zadokolkou. Vyplývá to z analýzy současných produktových plánů, kterou přinesly stránky Automotive News.

Nový Hyundai i20 konečně také na oficiálních fotkách

Nový Hyundai i20 konečně také na oficiálních fotkách

Hyundai Genesis Coupé teď dokonce přišel o nepříliš oblíbený přeplňovaný čtyřválec a v nabídce zůstává nadále jen se šestiválcem 3,8 l a samosvorným diferenciálem.

Malá zadokolka se objevila v plánech značky Hyundai poměrně nedávno, kdy se začalo mluvit o možná konkurenci pro veleúspěšné kupé Toyota GT86 / Subaru BRZ. Jenže jak počáteční nadšení opadlo, začaly automobilky vymýšlet, co s tím. Trh malých sportovních zadokolek se zkrátka velmi rychle nasytil.

I sedět za volantem se musí umět. Víte, jak na to?

I sedět za volantem se musí umět. Víte, jak na to?

Hyundai ale připravuje platformu označovanou jako IK s pohonem zadních kol, na které půjde postavit nejen kupé, ale i klasický čtyřdveřový sedan, kombík a klidně i crossover. Vzniknout by tak mohla konkurence pro BMW řady 3 a Lexus IS. Důležité je totiž na platformě postavit co nejvíc dobře prodejných modelů, aby se její vývoj zaplatil.

Všechno je ale prozatím ve fázi příprav a kalkulací. Prototypy ještě nejezdí, takže do případného představení zbývají při nejlepším minimálně tři roky. Během té doby se bude ještě vyrábět Genesis Coupé v současné podobě, ale vypadá to, že se přímého nástupce nedočká.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků