Hyundai Genesis Coupé jde do prodeje

Jihokorejská automobilka Hyundai spouští v těchto dnech prodeje svého nového sportovního kupé. Jako první jej budou mít k dispozici samozřejmě krajané, přičemž na jaře příštího roku jej bude možné koupit i v Severní Americe. Nový model se má stát úspěšným nástupcem modelu Coupé, který si u nás získal značnou oblibu a i v současnosti patří mezi poměrně žádané ojetiny zejména u mladých lidí.

Se základními údaji jsme vás seznámili již v březnu po New Yorské premiéře, pojďme si je ale v krátkosti shrnout. Hyundai Genesis Coupé vážící 1 580 kg má poháněna kola zadní nápravy, na které je přenášená síla buď z atmosférického šestiválce o objemu 3,8 l s výkonem 223 kW, nebo přeplňovaného dvoulitrového čtyřválce disponujícího výkonem 154 kW. K výkonnějšímu agregátu Lambda RS je nabízená i šestistupňová převodovka Shiftronic, zatímco u slabší pohonné jednotky si bude muset majitel vystačit buď se základní šestistupňovou manuální, nebo pětistupňovou automatickou převodovkou.  

Pokud si kladete otázku, jakou cenovou politiku zvolila automobilka u tohoto modelu, odpověď bude vskutku zajímavá. V Koreji se Genesis Coupé začíná prodávat za 23,2 milionu Korejských wonů (zhruba 280 000 Kč) a vrcholná verze se šestiválcem za 33,9 milionu Korejských wonů (zhruba 420 000 Kč). Snad budou ceny Genesisu podobně příznivé i u nás.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hyundai Genesis Coupé
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků