Hyundai Genesis Coupe 2,0T R-Spec: čistá síla

Automobilka Hyundai představí příští týden na přehlídce SEMA v Las Vegas vrcholné provedení svého relativně velkého kupé.

Již při pohledu na snímky je možná trochu škoda, že Genesis Coupe R-Spec bude opět vyhrazeno americkému trhu, neboť i v našich showroomech by jistě nadělalo hodně parády.

Verze 2,0T R-Spec se vyznačuje snížením hmotnosti a pochopitelně řadou specifických designérských prvků, každopádně má uživateli nabídnout znamenité zážitky na závodní trati, kam může vyrazit hned cestou z prodejny. Výchází ze stávajícího modelu Track, do seznamu doplňkové výbavy patří kromě jiného přepracované pérování a tlumení a zkrutné stabilizátory s průměrem 25mm vpředu a 22mm vzadu, brzdová soustava Brembo s ventilovanými kotouči a červeně lakovanými, čtyřpístkovými třmeny na všech kolech, samosvorný diferenciál Torsen a devatenáctipalcové lité ráfky.

O pohon tohoto vozu se stará dvoulitrový čtyřválec s nízkotlakým přeplňováním výfukovým turbodmychadlem, který je naladěn na výkon 210 koní (154 kW) a vozu má zaručit dosažení nejvyšší rychlosti 220 km/h, což ale není nijak oslnivá hodnota, ale bude pravděpodobně dána krátkými převody, na které ještě dojde řeč. O kontakt s vozovkou se starají pneumatiky Bridgestone Potenza RE050A o rozměru 225/40YR19 vpředu a 245/40YR19 vzadu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na motor navazuje šestistupňová převodovka s manuálním řazením a kratšími převody, řidič se může spolehnout na asistenci systémů ESC (stabilizace), TCS (protiprokluz), ABS, EBFD (dělení brzdné síly) a umocňovač brzdného účinku. Kromě nutných odznaků kol dokola ve výbavě najdeme i kontrolu tlaku v pneumatikách, klimatizaci s automatickou regulací, kompletní sadu airbagů, aktivní opěrky hlav vpředu, klimatizaci, bezklíčové odemykání, kůží obšitý volant a havici řadicí páky či audiosoustavu s podporou MP3 a konektivitou iPod/USB/Aux.

Příjemným překvapením je cena, neboť Genesis Coupe 2,0T R-Spec stojí 23 750 dolarů, což je jen o 1 750 dolarů více než u základního provedení 2,0T, ale o plné 3 000 dolarů méně než u výchozí verze 2,0T Track. Této finanční úspoře padly za oběť doplňky včetně Bluetooth, tempomatu, palubního počítače, multifunkčního volantu a chromovaných lištišek, na druhou stranu může zákazník přikoupit více specifických doplňků a vůz lépe přizpůsobit svým představám.

Ano, toto by mohla být správná cesta k tomu, aby se automobily vrátily zpět ke kořenům a nuceně nezahrnovaly řidiče drahými prvky, které nepotřebuje. Američané možná budou zklamaní, ale automatická převodovka se k tomuto vozu nebude dodávat ani za příplatek. Na výběr má být ze tří barevných odstínů laku, černého, bílého a červeného.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hyundai Genesis Coupe 2,0T R-Spec
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků