Hyundai Genesis Coupe 2,0T R-Spec: čistá síla

Automobilka Hyundai představí příští týden na přehlídce SEMA v Las Vegas vrcholné provedení svého relativně velkého kupé.

Již při pohledu na snímky je možná trochu škoda, že Genesis Coupe R-Spec bude opět vyhrazeno americkému trhu, neboť i v našich showroomech by jistě nadělalo hodně parády.

Verze 2,0T R-Spec se vyznačuje snížením hmotnosti a pochopitelně řadou specifických designérských prvků, každopádně má uživateli nabídnout znamenité zážitky na závodní trati, kam může vyrazit hned cestou z prodejny. Výchází ze stávajícího modelu Track, do seznamu doplňkové výbavy patří kromě jiného přepracované pérování a tlumení a zkrutné stabilizátory s průměrem 25mm vpředu a 22mm vzadu, brzdová soustava Brembo s ventilovanými kotouči a červeně lakovanými, čtyřpístkovými třmeny na všech kolech, samosvorný diferenciál Torsen a devatenáctipalcové lité ráfky.

O pohon tohoto vozu se stará dvoulitrový čtyřválec s nízkotlakým přeplňováním výfukovým turbodmychadlem, který je naladěn na výkon 210 koní (154 kW) a vozu má zaručit dosažení nejvyšší rychlosti 220 km/h, což ale není nijak oslnivá hodnota, ale bude pravděpodobně dána krátkými převody, na které ještě dojde řeč. O kontakt s vozovkou se starají pneumatiky Bridgestone Potenza RE050A o rozměru 225/40YR19 vpředu a 245/40YR19 vzadu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na motor navazuje šestistupňová převodovka s manuálním řazením a kratšími převody, řidič se může spolehnout na asistenci systémů ESC (stabilizace), TCS (protiprokluz), ABS, EBFD (dělení brzdné síly) a umocňovač brzdného účinku. Kromě nutných odznaků kol dokola ve výbavě najdeme i kontrolu tlaku v pneumatikách, klimatizaci s automatickou regulací, kompletní sadu airbagů, aktivní opěrky hlav vpředu, klimatizaci, bezklíčové odemykání, kůží obšitý volant a havici řadicí páky či audiosoustavu s podporou MP3 a konektivitou iPod/USB/Aux.

Příjemným překvapením je cena, neboť Genesis Coupe 2,0T R-Spec stojí 23 750 dolarů, což je jen o 1 750 dolarů více než u základního provedení 2,0T, ale o plné 3 000 dolarů méně než u výchozí verze 2,0T Track. Této finanční úspoře padly za oběť doplňky včetně Bluetooth, tempomatu, palubního počítače, multifunkčního volantu a chromovaných lištišek, na druhou stranu může zákazník přikoupit více specifických doplňků a vůz lépe přizpůsobit svým představám.

Ano, toto by mohla být správná cesta k tomu, aby se automobily vrátily zpět ke kořenům a nuceně nezahrnovaly řidiče drahými prvky, které nepotřebuje. Američané možná budou zklamaní, ale automatická převodovka se k tomuto vozu nebude dodávat ani za příplatek. Na výběr má být ze tří barevných odstínů laku, černého, bílého a červeného.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hyundai Genesis Coupe 2,0T R-Spec
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků