Hyundai Equus: nová vlajková loď v detailech (+ 34x foto)

Automobilka Hyundai představuje modernizované provedení svého špičkového sedanu Equus.

V uplynulých dnech do éteru unikly první snímky aktuálního provedení velkého sedanu Hyundai Equus, který se na vybraných exportních trzích včetně USA prodává pod jménem Azera. Prodeje tohoto modelu, který přináší to nejlepší, co v současnosti umí nabídnout koncern Hyundai – Kia na poli luxusních automobilů, byly na domácím trhu zahájeny v roce 2009. Export začal v roce následujícím, ale motoristům u nás zůstal Equus zapovězen.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hyundai Equus v provedení pro modelový rok 2013

Pro nadcházející modelový rok značka Hyundai svoji vlajkovou loď v dílčích ohledech přepracovala. Zvenčí se, ačkoli to v porovnání s dosavadní verzí možná nevynikne, nový Equus vyznačuje především upravenými nárazníky, jež zároveň přišly o chromované dekorační lišty, novými zpětnými zrcátky a litými ráfky ve dvou velikostech a modifikovanou skladbou zadních sdružených svítilen se zdroji LED.

Hyundai

Hyundai Equus: delší a s novým osmiválcem

Jak je vidět z přiložených snímků, úprav doznala také palubní deska, jež nyní vyniká průběžným dekorem ze „dřeva“ v celé své šířce. Změnilo se také tvarování středové konzole s hranatými analogovými hodinami uprostřed (namísto dosavadních elipsovitých) a upravenými ovladači a volant dostal nová tlačítka ovládání audiosoustavy. Volič převodovky svým vzhledem jen těžko popře inspiraci vozy BMW.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Změny jsou na první pohled více méně detailní

Sedadla s dvojitým kontrastním stehováním jsou vpředu i vzadu všestranně elektricky stavitelná. Hyundai dále slibuje „pokrokové komfortní a bezpečností systémy“ včetně hlídání mrtvých úhlů zpětných zrcátek Blind Spot Detection (BSD), projekčního displeje pod čelním sklem (HUD) a plně digitálního přístrojového štítu. Ze zákulisních informací je patrné, že jihokorejské ústředí automobilky Hyundai v souvislosti s faceliftem nyní znovu zvažuje exporty modelu Equus, nicméně o tom, že by se tento stroj objevil u nás, pochybujeme.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Důraz na kvalitu je vidět v každém detailu

Pod přední kapotou se nic nezměnilo, takže k mání budou i nadále dvě vidlicové zážehové jednotky s atmosférickým plněním. Základem je šestiválec 3,8 l GDi s výkonem 334 koní (246 kW) a točivým momentem 395 Nm, za příplatek lze mít osmiválec 5,0 l Tau o výkonu 416 koní (306 kW) a točivém momentu 510 Nm. 

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků