Hyundai Equus: nová vlajková loď v detailech (+ 34x foto)

Automobilka Hyundai představuje modernizované provedení svého špičkového sedanu Equus.

V uplynulých dnech do éteru unikly první snímky aktuálního provedení velkého sedanu Hyundai Equus, který se na vybraných exportních trzích včetně USA prodává pod jménem Azera. Prodeje tohoto modelu, který přináší to nejlepší, co v současnosti umí nabídnout koncern Hyundai – Kia na poli luxusních automobilů, byly na domácím trhu zahájeny v roce 2009. Export začal v roce následujícím, ale motoristům u nás zůstal Equus zapovězen.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hyundai Equus v provedení pro modelový rok 2013

Pro nadcházející modelový rok značka Hyundai svoji vlajkovou loď v dílčích ohledech přepracovala. Zvenčí se, ačkoli to v porovnání s dosavadní verzí možná nevynikne, nový Equus vyznačuje především upravenými nárazníky, jež zároveň přišly o chromované dekorační lišty, novými zpětnými zrcátky a litými ráfky ve dvou velikostech a modifikovanou skladbou zadních sdružených svítilen se zdroji LED.

Hyundai Equus: delší a s novým osmiválcem

Hyundai Equus: delší a s novým osmiválcem

Jak je vidět z přiložených snímků, úprav doznala také palubní deska, jež nyní vyniká průběžným dekorem ze „dřeva“ v celé své šířce. Změnilo se také tvarování středové konzole s hranatými analogovými hodinami uprostřed (namísto dosavadních elipsovitých) a upravenými ovladači a volant dostal nová tlačítka ovládání audiosoustavy. Volič převodovky svým vzhledem jen těžko popře inspiraci vozy BMW.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Změny jsou na první pohled více méně detailní

Sedadla s dvojitým kontrastním stehováním jsou vpředu i vzadu všestranně elektricky stavitelná. Hyundai dále slibuje „pokrokové komfortní a bezpečností systémy“ včetně hlídání mrtvých úhlů zpětných zrcátek Blind Spot Detection (BSD), projekčního displeje pod čelním sklem (HUD) a plně digitálního přístrojového štítu. Ze zákulisních informací je patrné, že jihokorejské ústředí automobilky Hyundai v souvislosti s faceliftem nyní znovu zvažuje exporty modelu Equus, nicméně o tom, že by se tento stroj objevil u nás, pochybujeme.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Důraz na kvalitu je vidět v každém detailu

Pod přední kapotou se nic nezměnilo, takže k mání budou i nadále dvě vidlicové zážehové jednotky s atmosférickým plněním. Základem je šestiválec 3,8 l GDi s výkonem 334 koní (246 kW) a točivým momentem 395 Nm, za příplatek lze mít osmiválec 5,0 l Tau o výkonu 416 koní (306 kW) a točivém momentu 510 Nm. 

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků