Hyundai Equus: nová vlajková loď v detailech (+ 34x foto)

Automobilka Hyundai představuje modernizované provedení svého špičkového sedanu Equus.

V uplynulých dnech do éteru unikly první snímky aktuálního provedení velkého sedanu Hyundai Equus, který se na vybraných exportních trzích včetně USA prodává pod jménem Azera. Prodeje tohoto modelu, který přináší to nejlepší, co v současnosti umí nabídnout koncern Hyundai – Kia na poli luxusních automobilů, byly na domácím trhu zahájeny v roce 2009. Export začal v roce následujícím, ale motoristům u nás zůstal Equus zapovězen.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hyundai Equus v provedení pro modelový rok 2013

Pro nadcházející modelový rok značka Hyundai svoji vlajkovou loď v dílčích ohledech přepracovala. Zvenčí se, ačkoli to v porovnání s dosavadní verzí možná nevynikne, nový Equus vyznačuje především upravenými nárazníky, jež zároveň přišly o chromované dekorační lišty, novými zpětnými zrcátky a litými ráfky ve dvou velikostech a modifikovanou skladbou zadních sdružených svítilen se zdroji LED.

Hyundai Equus: delší a s novým osmiválcem

Hyundai Equus: delší a s novým osmiválcem

Jak je vidět z přiložených snímků, úprav doznala také palubní deska, jež nyní vyniká průběžným dekorem ze „dřeva“ v celé své šířce. Změnilo se také tvarování středové konzole s hranatými analogovými hodinami uprostřed (namísto dosavadních elipsovitých) a upravenými ovladači a volant dostal nová tlačítka ovládání audiosoustavy. Volič převodovky svým vzhledem jen těžko popře inspiraci vozy BMW.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Změny jsou na první pohled více méně detailní

Sedadla s dvojitým kontrastním stehováním jsou vpředu i vzadu všestranně elektricky stavitelná. Hyundai dále slibuje „pokrokové komfortní a bezpečností systémy“ včetně hlídání mrtvých úhlů zpětných zrcátek Blind Spot Detection (BSD), projekčního displeje pod čelním sklem (HUD) a plně digitálního přístrojového štítu. Ze zákulisních informací je patrné, že jihokorejské ústředí automobilky Hyundai v souvislosti s faceliftem nyní znovu zvažuje exporty modelu Equus, nicméně o tom, že by se tento stroj objevil u nás, pochybujeme.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Důraz na kvalitu je vidět v každém detailu

Pod přední kapotou se nic nezměnilo, takže k mání budou i nadále dvě vidlicové zážehové jednotky s atmosférickým plněním. Základem je šestiválec 3,8 l GDi s výkonem 334 koní (246 kW) a točivým momentem 395 Nm, za příplatek lze mít osmiválec 5,0 l Tau o výkonu 416 koní (306 kW) a točivém momentu 510 Nm. 

bazar

Hyundai ix20 1,4
Rok výroby: 2012
Stav: 28 994 km
Cena: 216 000 Kč
Hyundai Santa Fe 2,2
Rok výroby: 2006
Stav: 229 102 km
Cena: 122 000 Kč
Hyundai Santa Fe 2,2
Rok výroby: 2008
Stav: 150 622 km
Cena: 202 000 Kč
Hyundai i20 1,2
Rok výroby: 2011
Stav: 105 374 km
Cena: 114 000 Kč
Hyundai i20 1,2
Rok výroby: 2011
Stav: 76 513 km
Cena: 140 000 Kč
Hyundai i30 1
Rok výroby: 2017
Stav: 9 010 km
Cena: 385 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků