Hyundai Equus, luxusní limuzína zatím na Evropu nemyslí

To, že u nás je největším prodáváným modelem Hyundai Grandeur neznamená, že nabídka Korejského výrobce končí právě u něj. V jiných koutech světa, hlavně v USA, můžete narazit na obrovský sedan nesoucí jméno Equus. Ten je společným projektem s Mitsubishi Motors, který ho prodával pod jménem Proudia.

V roce 2008 má na trh přijít nová generace této limuzíny, jejíž design bude vycházet z konceptu představeného před čtyřmi lety. Karoserie moderního střihu bude postavena na podvozku o rozvoru bezmála tři metry a její výbava a nabízený luxus bude soupeřit s vozy jako je BMW řady 7, Mercedes-Benz třídy S a Audi A8. Celková délka limuzíny přesáhne 5200 mm.

O pohon se budou starat dva motory. Šestiválec o objemu 3,8 l s výkonem okolo 170 kW (231 k) a osmiválec 4,5 s výkonem okolo 200 kW (272 k). Výkon bude přenášet na přední kola automatická pětistupňová převodovka.

Současný Equus na evropských silnicích potkáte jen stěží a ani u nového to nebude jinak. Zdejší zákazníci mají Hyundai spojen s levnými vozy a luxusní limuzína s nápisem Hyundai na kufru by na trhu asi neměla příliš mnoho šancí. Hlavním odbitištěm tak bude domácí, japonský a americký trh, kde si chce tímto vozem Hyundai vydobýt kredit automobilky, která umí postavit i velké a luxusní auto.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hyundai Equss Concept z roku 2002

foto: www.motoforum.pl

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků