Hyundai Equus, luxusní limuzína zatím na Evropu nemyslí

To, že u nás je největším prodáváným modelem Hyundai Grandeur neznamená, že nabídka Korejského výrobce končí právě u něj. V jiných koutech světa, hlavně v USA, můžete narazit na obrovský sedan nesoucí jméno Equus. Ten je společným projektem s Mitsubishi Motors, který ho prodával pod jménem Proudia.

V roce 2008 má na trh přijít nová generace této limuzíny, jejíž design bude vycházet z konceptu představeného před čtyřmi lety. Karoserie moderního střihu bude postavena na podvozku o rozvoru bezmála tři metry a její výbava a nabízený luxus bude soupeřit s vozy jako je BMW řady 7, Mercedes-Benz třídy S a Audi A8. Celková délka limuzíny přesáhne 5200 mm.

O pohon se budou starat dva motory. Šestiválec o objemu 3,8 l s výkonem okolo 170 kW (231 k) a osmiválec 4,5 s výkonem okolo 200 kW (272 k). Výkon bude přenášet na přední kola automatická pětistupňová převodovka.

Současný Equus na evropských silnicích potkáte jen stěží a ani u nového to nebude jinak. Zdejší zákazníci mají Hyundai spojen s levnými vozy a luxusní limuzína s nápisem Hyundai na kufru by na trhu asi neměla příliš mnoho šancí. Hlavním odbitištěm tak bude domácí, japonský a americký trh, kde si chce tímto vozem Hyundai vydobýt kredit automobilky, která umí postavit i velké a luxusní auto.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hyundai Equss Concept z roku 2002

foto: www.motoforum.pl

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků