Hyundai Equus: delší a s novým osmiválcem

Hyundai přichází s prodlouženou verzí svého velkého sedanu, jenž má konkurovat zavedeným strojům jako je Lexus. (+ video)

Pokud máte tendenci jihokorejskými vozy stále pohrdat, možná přišel čas, abyste svůj názor začali měnit. Hyundai totiž představuje prodlouženou variantu svého velkého sedanu Equus a ačkoli postrádá dělicí stěnu za předními sedadly, nebojíme se ji nazvat limuzínou.

Jedná se tedy o druhou karosářskou verzi řady Equus, jež do prodejů nastoupí během příštího roku jako model 2011. Stěžejním by pro ni měl být domácí trh, omezené množství se má objevit i v USA, ale s Evropou se zřejmě nepočítá.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

K dispozici nyní máme první snímky novinky, která se chce postavit prodlouženým verzím renomovaných automobilů Mercedes-Benz S, BMW 7 a Lexus LS (v závěru tohoto článku najdete srovnávací tabulku). Podobně jako tito konkurenti se i limuzína Equus bude od sedanu lišit nejen prodlouženým rovorem náprav (o plných 310 mm), ale také drobnými modifikacemi exteriéru i interiéru. Na první pohled se bude vyznačovat například jinou maskou chladiče s chromovanými vodorovnými příčkami se stylizovaným erbem uprostřed, jehož motiv se objevuje i v sošce na přední hraně kapoty. Mimořádný důraz byl kladen na zpracování interiéru a pohodlí na zadních sedadlech, jež disponují všemožnými elektronickými regulacemi a oporami nohou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Obě karosářské varianty budou dodávány s dvojicí výkonných vidlicových zážehových motorů. Méně nároční se spokojí s šestiválcem řady Lambda s objemem 3,8 l a výkonem 286 koní (210 koní), ti náročnější pak sáhnou po osmiválci Tau s objemem 4,6 l a výkonem 361 koní (265 kW), který zvítězil v loňském ročníku ankety Ward's 10 Best Engines. Pro použití v limuzíně však byl upraven a jeho objem narostl na rovných pět litrů a výkon poskočil až na 400 koní (293 kW).

Luxusnímu poslání tohoto vozu budou odpovídat jak pořizovací náklady přes 50 000 dolarů, tak prodejní počty, jež nemají překročit 2 000 kusů ročně. Hyundai navíc údajně pracuje na pancéřování podle vlastních technologií. 

Porovnání s konkurenty

 

Rozměry
Equus Limousine
Lexus LS460L
Mercedes
S500L
BMW750Li
(mm)
délka
5,460
5,150
5,210
5,212
šířka
1,900
1,875
1,870
1,902
výška
1,495
1,465
1,475
1,478
rozvor náprav
3,345
3,090
3,165
3,210
délka prostoru na nohy vzadu
1,310
980
934
1,030

První oficiální video

Současně s uvolněním prvních snímků Hyundai zveřejnil alespoň krátké video z korejské premiéry vozu, kde si jej můžete prohlédnout z trochu jiných pohledů zvenčí i zevnitř a posoudit, jak moc se vůz blíží výše zmíněným konkurentům. V některých ohledech se jim možná blíží až příliš...

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

včera | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků