Hyundai Equus: delší a s novým osmiválcem

Hyundai přichází s prodlouženou verzí svého velkého sedanu, jenž má konkurovat zavedeným strojům jako je Lexus. (+ video)

Pokud máte tendenci jihokorejskými vozy stále pohrdat, možná přišel čas, abyste svůj názor začali měnit. Hyundai totiž představuje prodlouženou variantu svého velkého sedanu Equus a ačkoli postrádá dělicí stěnu za předními sedadly, nebojíme se ji nazvat limuzínou.

Jedná se tedy o druhou karosářskou verzi řady Equus, jež do prodejů nastoupí během příštího roku jako model 2011. Stěžejním by pro ni měl být domácí trh, omezené množství se má objevit i v USA, ale s Evropou se zřejmě nepočítá.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

K dispozici nyní máme první snímky novinky, která se chce postavit prodlouženým verzím renomovaných automobilů Mercedes-Benz S, BMW 7 a Lexus LS (v závěru tohoto článku najdete srovnávací tabulku). Podobně jako tito konkurenti se i limuzína Equus bude od sedanu lišit nejen prodlouženým rovorem náprav (o plných 310 mm), ale také drobnými modifikacemi exteriéru i interiéru. Na první pohled se bude vyznačovat například jinou maskou chladiče s chromovanými vodorovnými příčkami se stylizovaným erbem uprostřed, jehož motiv se objevuje i v sošce na přední hraně kapoty. Mimořádný důraz byl kladen na zpracování interiéru a pohodlí na zadních sedadlech, jež disponují všemožnými elektronickými regulacemi a oporami nohou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Obě karosářské varianty budou dodávány s dvojicí výkonných vidlicových zážehových motorů. Méně nároční se spokojí s šestiválcem řady Lambda s objemem 3,8 l a výkonem 286 koní (210 koní), ti náročnější pak sáhnou po osmiválci Tau s objemem 4,6 l a výkonem 361 koní (265 kW), který zvítězil v loňském ročníku ankety Ward's 10 Best Engines. Pro použití v limuzíně však byl upraven a jeho objem narostl na rovných pět litrů a výkon poskočil až na 400 koní (293 kW).

Luxusnímu poslání tohoto vozu budou odpovídat jak pořizovací náklady přes 50 000 dolarů, tak prodejní počty, jež nemají překročit 2 000 kusů ročně. Hyundai navíc údajně pracuje na pancéřování podle vlastních technologií. 

Porovnání s konkurenty

 

Rozměry
Equus Limousine
Lexus LS460L
Mercedes
S500L
BMW750Li
(mm)
délka
5,460
5,150
5,210
5,212
šířka
1,900
1,875
1,870
1,902
výška
1,495
1,465
1,475
1,478
rozvor náprav
3,345
3,090
3,165
3,210
délka prostoru na nohy vzadu
1,310
980
934
1,030

První oficiální video

Současně s uvolněním prvních snímků Hyundai zveřejnil alespoň krátké video z korejské premiéry vozu, kde si jej můžete prohlédnout z trochu jiných pohledů zvenčí i zevnitř a posoudit, jak moc se vůz blíží výše zmíněným konkurentům. V některých ohledech se jim možná blíží až příliš...

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků
Test: Kiu Rio jsme vyzkoušeli v základní výbavě. Je to dobrá koupě?

Kia Rio 1,25 CVVT

Nová Kia Rio si chce v segmentu B ukousnout větší kus koláče, než kdy předtím. Po týdenním soužití už víme, že na to předpoklady rozhodně má.

11.  6.  2017 | Milan Lažanský | 9 příspěvků