Hyundai Eon: ztečí proti Suzuki Alto

Nejde o reklamu na energetickou společnost, ale nový jihokorejský automobil, který má zaútočit proti minivozu od Suzuki.

Automobilka Hyundai představila svůj nový model Eon, jenž se stane vůbec nejmenším automobilem značky. Jde o pětidveřový minivůz té nejnižší kategorie, vyrábět a prodávat by se měl výhradně v Indii, kde má za cíl konkurovat mimořádně úspěšnému vozu Suzuki Alto (testovali jsme jej na tomto místě) z místní továrny Maruti.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na rozdíl od Alta, jež se k nám dováží, se ale s novým Hyundaiem zřejmě nepotkáme. Hyundai Eon stojí na platformě s rozvorem náprav 2 380 mm, vysoký je 1 500 mm, široký 1 550 mm a dlouhý jen 3 495 mm, což je bezmála o 100 mm méně než u stávající generace Hyundai i10.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pohon údajně plně pětimístného vozu se stará tříválcový zážehový motor s objemem 0,8 l, výkonem 56 koní (41 kW) a točivým momentem 74,5 Nm. V kombinaci s pětistupňovou, manuálně řazenou převodovkou má Hyundai Eon vykázat nijak oslnivě nízkou průměrnou spotřebu 4,7 l/100 km.

Hyundai Eon byl vyvinut přímo v jihokorejské centrále značky Hyundai a na jeho karoserii jsou patrné prvky současného značkového „fluidního“ stylistického jazyka, jenž je nyní společný prakticky všem vozům Hyundai včetně čerstvě otestovaného kombi i40. Výroba modelu Eon má v Indii brzy dosáhnout 150 000 vozů ročně.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků