Hyundai Eon: ztečí proti Suzuki Alto

Nejde o reklamu na energetickou společnost, ale nový jihokorejský automobil, který má zaútočit proti minivozu od Suzuki.

Automobilka Hyundai představila svůj nový model Eon, jenž se stane vůbec nejmenším automobilem značky. Jde o pětidveřový minivůz té nejnižší kategorie, vyrábět a prodávat by se měl výhradně v Indii, kde má za cíl konkurovat mimořádně úspěšnému vozu Suzuki Alto (testovali jsme jej na tomto místě) z místní továrny Maruti.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na rozdíl od Alta, jež se k nám dováží, se ale s novým Hyundaiem zřejmě nepotkáme. Hyundai Eon stojí na platformě s rozvorem náprav 2 380 mm, vysoký je 1 500 mm, široký 1 550 mm a dlouhý jen 3 495 mm, což je bezmála o 100 mm méně než u stávající generace Hyundai i10.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pohon údajně plně pětimístného vozu se stará tříválcový zážehový motor s objemem 0,8 l, výkonem 56 koní (41 kW) a točivým momentem 74,5 Nm. V kombinaci s pětistupňovou, manuálně řazenou převodovkou má Hyundai Eon vykázat nijak oslnivě nízkou průměrnou spotřebu 4,7 l/100 km.

Hyundai Eon byl vyvinut přímo v jihokorejské centrále značky Hyundai a na jeho karoserii jsou patrné prvky současného značkového „fluidního“ stylistického jazyka, jenž je nyní společný prakticky všem vozům Hyundai včetně čerstvě otestovaného kombi i40. Výroba modelu Eon má v Indii brzy dosáhnout 150 000 vozů ročně.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků