Hyundai Eon: ztečí proti Suzuki Alto

Nejde o reklamu na energetickou společnost, ale nový jihokorejský automobil, který má zaútočit proti minivozu od Suzuki.

Automobilka Hyundai představila svůj nový model Eon, jenž se stane vůbec nejmenším automobilem značky. Jde o pětidveřový minivůz té nejnižší kategorie, vyrábět a prodávat by se měl výhradně v Indii, kde má za cíl konkurovat mimořádně úspěšnému vozu Suzuki Alto (testovali jsme jej na tomto místě) z místní továrny Maruti.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na rozdíl od Alta, jež se k nám dováží, se ale s novým Hyundaiem zřejmě nepotkáme. Hyundai Eon stojí na platformě s rozvorem náprav 2 380 mm, vysoký je 1 500 mm, široký 1 550 mm a dlouhý jen 3 495 mm, což je bezmála o 100 mm méně než u stávající generace Hyundai i10.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pohon údajně plně pětimístného vozu se stará tříválcový zážehový motor s objemem 0,8 l, výkonem 56 koní (41 kW) a točivým momentem 74,5 Nm. V kombinaci s pětistupňovou, manuálně řazenou převodovkou má Hyundai Eon vykázat nijak oslnivě nízkou průměrnou spotřebu 4,7 l/100 km.

Hyundai Eon byl vyvinut přímo v jihokorejské centrále značky Hyundai a na jeho karoserii jsou patrné prvky současného značkového „fluidního“ stylistického jazyka, jenž je nyní společný prakticky všem vozům Hyundai včetně čerstvě otestovaného kombi i40. Výroba modelu Eon má v Indii brzy dosáhnout 150 000 vozů ročně.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků