Hyundai Elantra ukazuje technické vychytávky. Má klimatizaci, která sama bojuje s plísněmi

S jihokorejskou premiérou Elantry automobilka zveřejnila více technických novinek. Pečuje o zdraví posádky a usnadňuje sdílení.

V Evropě je Hyundai Elantra historií zapomenutým modelem a ani na domácím trhu byste tento název nenašli. Místní znají elegantní sedan pod jménem Avante. Modelu celkově se ve světě daří, což dokazuje aktuálně sedmá generace, která nyní prošla faceliftem.

Omlazovací kůru z hlediska designu odtajnila automobilka koncem února. Omlazovací kůru z hlediska designu odtajnila automobilka koncem února. Ve spodní části jsou otvory, které by měly přispět k lepší aerodynamice a snížení spotřeby paliva. Záď dostala ostře řezaný nárazník, korespondující s ostrou horní hranou imitující spoiler.

Příchod nového Avante na jihokorejskou scénu však ukazuje další technické novinky, které Elantra s odstupem času přijme na ostatních trzích. Digitální přístrojový štít spojený v jeden celek s multimediálním zařízením zůstává, přibyla funkce promítání obrazu z čelní kamery, umístěné v horní části skla. Zajímavostí je export záznamu do chytrého telefonu. Díky lepší konektivitě můžete mobil a chytré hodinky použít jako digitální klíč. Právo ovládání zámků je možné udělit až sedmi osobám.  

Od roku 2020 Hyundai pracuje na klimatizaci potlačující vznik plísní prostřednictvím dodatečného profouknutí. Vůz nechá půl hodiny po příjezdu přirozeně odkapat kondenzát z výparníku a poté celé potrubí po dobu 10 minut  profoukne a vysuší. Teď dostává tuto technologii i Elantra. Samozřejmě má jednotka senzor sledující stav baterie, takže pokud je málo nabitá, sušení se nespustí. Stejné to je i v případě velmi nízké teploty nebo dlouhodobém nepoužívání klimatizace.

Pod kapotou nečekejte žádný zázrak. V Jižní Koreji se Avante prodává s atmosférickou šestnáctistovkou laděnou na 121 koní se 154 N.m točivého momentu. Alternativou je verze uzpůsobená pro jízdu na LPG. Pokud je to málo, Hyundai nabízí ještě Elantru N, která by stejnou modernizací měla projít ještě tento nebo příští rok. Její přeplňovaný dvoulitr přináší aktuálně 280 koní s možností šestistupňového manuálu, nebo osmirychlostního automatu.

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

Diskuze (1) Další článek: Ovladatelnost na jedničku: Alpine A110 S v testu deklasovala mnohem dražší sporťáky

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,