Hyundai Elantra, nová generace prozatím jen v USA

Hyundai patří v poslední době mezi automobilky, které přinesly na trh největší počet nových modelů. Jednou z novinek je i další generace Elantry, která dává tušit, jak bude vypadat evropský nástupce nynějšího Korejce ze "střední vrstvy".
Hyundai Elantra, nová generace prozatím jen v USA
Nová generace Elantry, kterou nyní v New Yorku představila automobilka Hyundai, přináší řadu změn. Ty ovšem nelze označit jako výrazné, nebo zásadní. Většina nových generací vozů se vyznačuje nárůstem do všech stran, ovšem u Elantry je tomu trochu jinak. Novinka je kratší, širší, vyšší a s delším rozvorem. Americká verze měří na délku 4 505 mm (-15 mm), na šířku 1 775 mm (+55 mm), na výšku 1 480 mm (+55 mm) a rozvor má délku 2 649 mm (+39 mm). Svými rozměry tak bude ve střední třídě v průměru až nadprůměru.

Hyundai do americké verze nasadí v počátku pouze jeden motor. Jedná se o čtyřválec 2,0 s výkonem 101 kW (137 k). Výkon je přenášen na přední kola prostřednictvím pětistupňového manuálu, resp. čtyřstupňového automatu. Již ve standardní výbavě nové Elantry naleznete šest airbagů, automatickou klimatizaci, ABS s EBD, kompletní el. výbavu, audiosystém, multifunkční volant a mnoho dalšího.

Automobilka Hyundai tak odhalila, v jakém duchu se ponese nová generace, která bude určena pro Evropu a která je u nás poměrně očekávaná. Hyundai chce s příchodem evropské verze zaútočit velkou prostornosti interiéru, velmi bohatou základní výbavou a také cenou, která se bude pohybovat výrazně pod průměrem ostatních evropských konkurentů. Samozřejmostí v evropské verzi bude také čtyřválcový naftový motor.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový Hyundai Elantra
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků