Hyundai Elantra LPI HEV: nenápadný průkopník?

Jihokorejská automobilka Hyundai se do světa hybridů vydala po poněkud nevyšlapané cestě, což potvrzuje svým nejnovějším hybridem vycházejícím z modelu Elantra. Ten pod svou kapotou ukrývá 1,6 litrový čtyřválec LPI s výkonem 114 koní, jehož funkci dokáže podpořit elektromotor s výkonem 15 kW/20 koní. Na tom by samozřejmě nebylo nic zvláštního, ovšem kdyby větší motor nebyl upraven na pohon LPG. Touto kombinací tak vzniká jeden z nejúspornějších vozů jihokorejského trhu, vždyť posuďte sami.

Elantra LPI HEV se i díky dalším systémům, jako je stop and start a systému Eco Guide, jenž řidiče navádí k úsporné jízdě, vyznačuje kombinovanou spotřebou pouhých 5,6 l/100 km. Marketingové oddělení bude dokonce primárně nabízet tento vůz řidičům, kteří ročně najezdí více než 20 tisíc kilometrů, poukazujíc na roční úsporu zhruba 1 100 dolarů.
Vůz bude nabízen ve třech výbavových stupních a výrobce plánuje zpočátku prodat 7 500 kusů ročně, prozatím však nejsou žádný plány na vývoz.
Klepněte pro větší obrázek 
Hyundai Elantra LPI HEV
TEST BMW X5 M50d: Tohle je další SUV, které zaujme i řidiče!

BMW X5 M50d

BMW v případě modelové řady X5 konečně dohání samo sebe. Tedy sprint, který poslední roky nasadili nejen v oblasti pojetí interiéru a technologií, ale překvapivě i jízdních vlastností. A v lecčem je právě X5 u Bavorů průkopníkem!

včera | Milan Lažanský | 17 příspěvků
TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

16.  12.  2018 | Jan Mička | 46 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 22 příspěvků