Hyundai Elantra LPI HEV: nenápadný průkopník?

Jihokorejská automobilka Hyundai se do světa hybridů vydala po poněkud nevyšlapané cestě, což potvrzuje svým nejnovějším hybridem vycházejícím z modelu Elantra. Ten pod svou kapotou ukrývá 1,6 litrový čtyřválec LPI s výkonem 114 koní, jehož funkci dokáže podpořit elektromotor s výkonem 15 kW/20 koní. Na tom by samozřejmě nebylo nic zvláštního, ovšem kdyby větší motor nebyl upraven na pohon LPG. Touto kombinací tak vzniká jeden z nejúspornějších vozů jihokorejského trhu, vždyť posuďte sami.

Elantra LPI HEV se i díky dalším systémům, jako je stop and start a systému Eco Guide, jenž řidiče navádí k úsporné jízdě, vyznačuje kombinovanou spotřebou pouhých 5,6 l/100 km. Marketingové oddělení bude dokonce primárně nabízet tento vůz řidičům, kteří ročně najezdí více než 20 tisíc kilometrů, poukazujíc na roční úsporu zhruba 1 100 dolarů.
Vůz bude nabízen ve třech výbavových stupních a výrobce plánuje zpočátku prodat 7 500 kusů ročně, prozatím však nejsou žádný plány na vývoz.
Klepněte pro větší obrázek 
Hyundai Elantra LPI HEV
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

dnes | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 41 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků