Hyundai Elantra LPI HEV: nenápadný průkopník?

Jihokorejská automobilka Hyundai se do světa hybridů vydala po poněkud nevyšlapané cestě, což potvrzuje svým nejnovějším hybridem vycházejícím z modelu Elantra. Ten pod svou kapotou ukrývá 1,6 litrový čtyřválec LPI s výkonem 114 koní, jehož funkci dokáže podpořit elektromotor s výkonem 15 kW/20 koní. Na tom by samozřejmě nebylo nic zvláštního, ovšem kdyby větší motor nebyl upraven na pohon LPG. Touto kombinací tak vzniká jeden z nejúspornějších vozů jihokorejského trhu, vždyť posuďte sami.

Elantra LPI HEV se i díky dalším systémům, jako je stop and start a systému Eco Guide, jenž řidiče navádí k úsporné jízdě, vyznačuje kombinovanou spotřebou pouhých 5,6 l/100 km. Marketingové oddělení bude dokonce primárně nabízet tento vůz řidičům, kteří ročně najezdí více než 20 tisíc kilometrů, poukazujíc na roční úsporu zhruba 1 100 dolarů.
Vůz bude nabízen ve třech výbavových stupních a výrobce plánuje zpočátku prodat 7 500 kusů ročně, prozatím však nejsou žádný plány na vývoz.
Klepněte pro větší obrázek 
Hyundai Elantra LPI HEV
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

dnes | Radek Pecák | 3 příspěvky
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků