Hyundai Coupe se chce poprat s konkurencí

Korejská automobilka Hyundai se rozjela k mohutné modelové ofenzívě, jejímž výsledkem je dnes asi nejširší nabídka. Zatím posledním přírůstkem do velké rodiny modelů je nová generace Hyundai Coupe.
Hyundai Coupe se chce poprat s konkurencí

Design nové generace kupé je kombinací ostrých designérských prvků a uhlazených, dokonale vyvážených oblých tvarů s nízkým, elegantním profilem, čímž dokonale vyjadřuje koncepci sportovního vozu. Hladinu adrenalinu už na první pohled zvyšují detaily jako dva jednoduché výfuky s velkým průměrem, široké nízkoprofilové pneumatiky o rozměrech 215/45 R17 Y, kovové pedály a víceprvkové uspořádání přístrojů ve středovém panelu.

Bohatá výbava

Nový Hyundai Coupe přichází rovněž skvěle vybaven: mezi standardní prvky patří protiblokovací systém brzd ABS, elektronický systém řízení prokluzu kol TCS, dva čelní a dva boční airbagy, imobilizér, disky z lehkých slitin, progresivní posilovač řízení, výškově nastavitelný volant, centrální zamykání, sedačky Recaro, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, palubní počítač, elektrické ovládání oken a zrcátek, alarm systém, automatická klimatizace apod. Vnitřní prostor je rozšířen v souladu s emocionálními kvalitami tvarů exteriéru a množstvím vizuálních a pocitových detailů jako je lesklé kovové orámování hlavních světlometů a prolisy karosérie geometrických tvarů.

Klepněte pro větší obrázek 

Dva motory

Nový Hyundai Coupe je proti svému předchůdci jasně výkonnější. To zaručuje především zcela nový šestiválcový hliníkový motor Delta V6 o objemu 2,7 litru dosahujícího maximálního výkonu 123 kW (167 k) při 6000 otáčkách a vozovku spalujícího kroutícího momentu 245 N.m při 4000 otáčkách. To je pak předpokladem pro vyvinutí maximální rychlosti 220 km/h a zrychlení z 0-100 km/h za 8,2 sekundy. Tento model je vybaven šestistupňovou manuální převodovkou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Druhou variantou pohonné jednotky je klasický zážehový čtyřválec o objemu 2,0 litru, jenž dosahuje maximálního výkonu 102 kW (138 k) při 6000 min-1 a maximální kroutící moment činí 181 N.m při 4500 min-1, a to bez podpory proměnného časování ventilů. Vybaven tímto motorem dosahuje coupe maximální rychlosti 206 km/h a zrychlení z 0-100 km/h za 9,2 s. Tento motor je k dispozici buď s pětistupňovou manuální nebo se čtyřstupňovou automatickou převodovkou s možností sekvenční volby.

Dobré parametry

Nový Hyundai Coupe byl vylepšen i v dalších směrech. Přední nápravu modelu Coupe tvoří vzpěry McPherson a zadní náprava je tvořena dvojitými rameny. Tato konfigurace zajišťuje optimální nastavení kol při všech jízdních podmínkách a nabízí vynikající stabilitu. Nastavení zadní nápravy je velice účinné při minimalizování změny úhlu odklonu na celé dráze zadního kola. Na všech čtyřech kolech jsou použity nelineární kónické pružiny a tlumiče plněné dusíkem, jež omezují naklápění karosérie a zlepšují stabilitu vozu na jakémkoliv povrchu a při všech rychlostech jízdy. Stejně vysoká úroveň technologií byla použita při konstrukci brzdového systému. Všechna čtyři kola jsou standardně vybavena kotoučovými brzdami, ve standardu jsou systémy ABS i TCS.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Aby bylo řízení vozu lehčí a navozovalo neutrální pocit, má model Coupe nulový odklon, což zároveň snižuje míru opotřebení předních pneumatik. Rovněž u něj byl přemístěn přední stabilizátor tak, aby minimalizoval náklony karoserie a zabraňoval sklonu přídě vozu při brždění. 

Na českém trhu bude Hyundai Coupe nabízen ve dvou variantách s totožnou výbavou (odlišností je pouze možnost dokoupení kožených sedaček a jejich vyhřívání do silnější verze). Za dvoulitr zájemce zaplatí atraktivních 649 900 a za šestiválcový typ 759 900 korun.

Technické údaje

Karosérie:
dvoudvéřová čtyřmístná (2+2)
Celková délka: 4395 mm
Celková šířka: 1760 mm
Celková výška: 1330 mm
Rozvor: 2530 mm
Poloměr otáčení: 5,44 m
Objem zavazadlového prostoru: 312 litrů
Objem palivové nádrže: 55 litrů
Motory: zážehové DOHC s vícebodovým vstřikováním
Zdvihový objem: 1975 a 2656 cm3
Výkon při otáčkách: 102 a 123 kW při 6000 min-1
Nejvyšší točivý moment při otáčkách: 181/4500 a 245/4000 N.m/min-1
Převodovka: 5MT/4AT a 6MT/4AT
Nejvyšší rychlost: 206 a 220 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,2 a 8,2 s
Průměrná spotřeba: 8,4-10,4 l/100 km

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 40 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků