Hyundai Coupe se chce poprat s konkurencí

Korejská automobilka Hyundai se rozjela k mohutné modelové ofenzívě, jejímž výsledkem je dnes asi nejširší nabídka. Zatím posledním přírůstkem do velké rodiny modelů je nová generace Hyundai Coupe.
Hyundai Coupe se chce poprat s konkurencí

Design nové generace kupé je kombinací ostrých designérských prvků a uhlazených, dokonale vyvážených oblých tvarů s nízkým, elegantním profilem, čímž dokonale vyjadřuje koncepci sportovního vozu. Hladinu adrenalinu už na první pohled zvyšují detaily jako dva jednoduché výfuky s velkým průměrem, široké nízkoprofilové pneumatiky o rozměrech 215/45 R17 Y, kovové pedály a víceprvkové uspořádání přístrojů ve středovém panelu.

Bohatá výbava

Nový Hyundai Coupe přichází rovněž skvěle vybaven: mezi standardní prvky patří protiblokovací systém brzd ABS, elektronický systém řízení prokluzu kol TCS, dva čelní a dva boční airbagy, imobilizér, disky z lehkých slitin, progresivní posilovač řízení, výškově nastavitelný volant, centrální zamykání, sedačky Recaro, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, palubní počítač, elektrické ovládání oken a zrcátek, alarm systém, automatická klimatizace apod. Vnitřní prostor je rozšířen v souladu s emocionálními kvalitami tvarů exteriéru a množstvím vizuálních a pocitových detailů jako je lesklé kovové orámování hlavních světlometů a prolisy karosérie geometrických tvarů.

Klepněte pro větší obrázek 

Dva motory

Nový Hyundai Coupe je proti svému předchůdci jasně výkonnější. To zaručuje především zcela nový šestiválcový hliníkový motor Delta V6 o objemu 2,7 litru dosahujícího maximálního výkonu 123 kW (167 k) při 6000 otáčkách a vozovku spalujícího kroutícího momentu 245 N.m při 4000 otáčkách. To je pak předpokladem pro vyvinutí maximální rychlosti 220 km/h a zrychlení z 0-100 km/h za 8,2 sekundy. Tento model je vybaven šestistupňovou manuální převodovkou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Druhou variantou pohonné jednotky je klasický zážehový čtyřválec o objemu 2,0 litru, jenž dosahuje maximálního výkonu 102 kW (138 k) při 6000 min-1 a maximální kroutící moment činí 181 N.m při 4500 min-1, a to bez podpory proměnného časování ventilů. Vybaven tímto motorem dosahuje coupe maximální rychlosti 206 km/h a zrychlení z 0-100 km/h za 9,2 s. Tento motor je k dispozici buď s pětistupňovou manuální nebo se čtyřstupňovou automatickou převodovkou s možností sekvenční volby.

Dobré parametry

Nový Hyundai Coupe byl vylepšen i v dalších směrech. Přední nápravu modelu Coupe tvoří vzpěry McPherson a zadní náprava je tvořena dvojitými rameny. Tato konfigurace zajišťuje optimální nastavení kol při všech jízdních podmínkách a nabízí vynikající stabilitu. Nastavení zadní nápravy je velice účinné při minimalizování změny úhlu odklonu na celé dráze zadního kola. Na všech čtyřech kolech jsou použity nelineární kónické pružiny a tlumiče plněné dusíkem, jež omezují naklápění karosérie a zlepšují stabilitu vozu na jakémkoliv povrchu a při všech rychlostech jízdy. Stejně vysoká úroveň technologií byla použita při konstrukci brzdového systému. Všechna čtyři kola jsou standardně vybavena kotoučovými brzdami, ve standardu jsou systémy ABS i TCS.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Aby bylo řízení vozu lehčí a navozovalo neutrální pocit, má model Coupe nulový odklon, což zároveň snižuje míru opotřebení předních pneumatik. Rovněž u něj byl přemístěn přední stabilizátor tak, aby minimalizoval náklony karoserie a zabraňoval sklonu přídě vozu při brždění. 

Na českém trhu bude Hyundai Coupe nabízen ve dvou variantách s totožnou výbavou (odlišností je pouze možnost dokoupení kožených sedaček a jejich vyhřívání do silnější verze). Za dvoulitr zájemce zaplatí atraktivních 649 900 a za šestiválcový typ 759 900 korun.

Technické údaje

Karosérie:
dvoudvéřová čtyřmístná (2+2)
Celková délka: 4395 mm
Celková šířka: 1760 mm
Celková výška: 1330 mm
Rozvor: 2530 mm
Poloměr otáčení: 5,44 m
Objem zavazadlového prostoru: 312 litrů
Objem palivové nádrže: 55 litrů
Motory: zážehové DOHC s vícebodovým vstřikováním
Zdvihový objem: 1975 a 2656 cm3
Výkon při otáčkách: 102 a 123 kW při 6000 min-1
Nejvyšší točivý moment při otáčkách: 181/4500 a 245/4000 N.m/min-1
Převodovka: 5MT/4AT a 6MT/4AT
Nejvyšší rychlost: 206 a 220 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,2 a 8,2 s
Průměrná spotřeba: 8,4-10,4 l/100 km

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků